Beantwoord

Contact vanuit buitenland (onterechte incasso)

  • 19 January 2024
  • 4 reacties
  • 60 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo,

Ik ben op dit moment op vakantie en zie dat er 2 onterechte incasso’s zijn gedaan op m’n betaalrekening. De chatbot geeft elke keer aan dat alle adviseurs bezet zijn. Bellen ga ik niet doen, vanwege de hoge kosten. Kan ik op een andere manier contact met jullie krijgen? 

icon

Beste antwoord door GercoV 25 January 2024, 01:58

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @GercoV, heel hartelijk welkom op de Community: leuk dat je een account hebt aangemaakt! 🙋‍♂️

Wat voor onterechte incasso's bedoel je precies? Gaat dit om een mobiel of om een vast abonnement?

Hallo @Jason van Odido ,

Bedankt voor je reactie.

Het gaat om een mobiel Sim-only abonnement. Deze heb ik afgelopen zomer afgesloten, met nummer behoud (nummer van m’n werkgever). Echter, dit nummer kon nog niet overgenomen worden. Daardoor ging het abonnement rond 7 december 2023 in. Ik heb het toen meteen kosteloos geannuleerd (dat was geadviseerd door jullie). Toch zijn we 2 incasso’s gedaan voor dit abonnement. 


Vriendelijke groet.

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @GercoV, aangezien het om je mobiele abonnement gaat, ben ik de juiste persoon om je hierbij te helpen! Ik heb gelijk even zitten zoeken op je e-mailadres en ik zie dat het om het nummer gaat die eindigt op ****773. Daarbij zie ik dat er inderdaad twee incasso's onterecht in rekening zijn gebracht. omdat je binnen 14 dagen het abonnement hebt geannuleerd (bedenktijd). In deze 14 dagen kun je atlijd het abonnement kosteloos stopzetten en ik zie dat het ook is gebeurd. De reden waarom deze incasso's alsnog hebben plaatsgevonden, durf ik ook niet te zeggen. Uiteraard mijn excuses hiervoor. Ik zie dat je de incasso’s ook hebt teruggeboekt, heel goed! De facturen zijn open komen te staan en er staat nu een bedrag open van € 240,39. Dit bedrag heb ik zojuist voor je vergoedt middels een creditnota en ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. Je zult vanaf nu ook geen incasso's meer ontvangen voor dit nummer! 

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten! 

Hallo @GercoV, aangezien het om je mobiele abonnement gaat, ben ik de juiste persoon om je hierbij te helpen! Ik heb gelijk even zitten zoeken op je e-mailadres en ik zie dat het om het nummer gaat die eindigt op ****773. Daarbij zie ik dat er inderdaad twee incasso's onterecht in rekening zijn gebracht. omdat je binnen 14 dagen het abonnement hebt geannuleerd (bedenktijd). In deze 14 dagen kun je atlijd het abonnement kosteloos stopzetten en ik zie dat het ook is gebeurd. De reden waarom deze incasso's alsnog hebben plaatsgevonden, durf ik ook niet te zeggen. Uiteraard mijn excuses hiervoor. Ik zie dat je de incasso’s ook hebt teruggeboekt, heel goed! De facturen zijn open komen te staan en er staat nu een bedrag open van € 240,39. Dit bedrag heb ik zojuist voor je vergoedt middels een creditnota en ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. Je zult vanaf nu ook geen incasso's meer ontvangen voor dit nummer! 

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten! 

Beste @Pharwin van Odido ,

Bedankt voor de update, fijn dat het opgelost is op deze manier. Bedankt 🙏!

Vriendelijke groet

Reageer