Factuur gebruik buiten bundel onterecht

  • 20 October 2023
  • 3 reacties
  • 70 Bekeken

Hallo Odido,

 

Helaas moet ik jullie via deze weg contacten omdat het contact met de telefonische klantenservice erg stroef verloopt. De klantenservice is erg slecht bereikbaar en begrijpt mijn probleem niet.

 

Afgelopen september was ik in India. Bij aankomst in India kreeg ik de volgende SMS van Odido: “Hallo! Omdat je in India bent, sms’en we je. Bekijk gratis de tarieven op www.odido.nl/zone3c of sms PRIJS naar 5545 [dit is gratis]. Goede reis, Ruud van Odido.”

 

Omdat ik geen internet had heb ik een SMS gestuurd naar 5545. Daarom kreeg ik het volgende antwoord terug: “Bellen binnen dit land, naar Nederland en de rest van de EU kost 0,23 p/m, gebeld worden kost ook 0,23 p/m. Sms versturen kost 0,06 p/b, sms ontvangen is gratis.”

 

Op basis van deze informatie ben ik gaan bellen, want ik vond 0,23 per minuut een goede prijs.

Vorige week kreeg ik mijn factuur, en wat bleek. Mijn belminuten zijn aan mij doorberekend met 2,39 per minuut.

Dit klopt niet met de SMS die ik heb gehad, en daarom wil ik de factuur betwisten. Maar ik heb hier geen enkele mogelijkheid toe in de app of via Odido website.

 

Afgelopen week de klantenservice gebeld. Na een aantal keer doorverbonden te zijn, kreeg ik een medewerker van de financiele afdeling aan de lijn. Probleem uitgelegd en deze medewerker heeft mij aangegeven dat ik een email van Odido zou ontvangen (diezelfde dag nog) waarin ik mijn situatie kon uitleggen en een screenshot van de SMS mee kon sturen zodat hier onderzoek naar kon worden gedaan.

Tot op heden helaas geen email ontvangen. Eergisteren nogmaals geprobeerd te bellen met de klantenservice. 3 mensen besproken die allen niet begrepen wat mijn probleem was. Ik heb toen maar opgegeven.

 

Vanochtend nogmaals gebeld en na een tijdje opgegeven omdat het te lang duurde om iemand aan de lijn te krijgen.

Via de chat geprobeerd, maar daar is constant iedereen bezet en is het onmogelijk om iemand te spreken te krijgen.

Kortom, ik ben ontevreden met jullie hulp.

 

Graag jullie hulp, ik ben het niet eens met de factuur en wil graag in gesprek over een oplossing.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Marijn639 

Ik hoop dat je een fijne tijd hebt gehad in India. Ik begrijp dat je meer duidelijkheid wilt hebben over je factuur en dus wil ik  graag kijken wat ik voor je kan betekenen. Ik heb zelf gecontroleerd welke tarieven wij aangeven op de website en als je op deze pagina kijkt dan zie je dat bellen in India 2.50 euro/minuut kost en gebeld worden 1.25 euro/minuut.  Zou je de screenshot van de sms hier kunnen delen? En zou je mij zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van de IBAN? Dan kan ik ook je factuur controleren je uitleg geven. 

Ik zie je bericht graag tegemoet!

Hoi Hajar van Odido,

 

Klopt, de tarieven op de website komen niet overeen met het SMSje dat ik heb gehad. Maar dat wist ik ten tijde van mijn bezoek aan India niet.

 

Bijgevoegd de betreffende SMS en ik stuur je een privébericht.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Marijn639 

Bedankt voor de screenshot. Ik heb gereageerd op je bericht. 😊

Reageer