Beantwoord

factuur klopt opnieuw niet

  • 23 January 2024
  • 7 reacties
  • 116 Bekeken

Woord in titel is weggevallen: het woord 'niet' ontbreekt

 

Ik heb een klacht. Ik ben sinds november 2023 klant, maar helaas klopt mijn factuur steeds niet. Via de chat wordt aangegeven dat er weer niemand bereikbaar is en dat ik moet bellen. Ook een klacht kan niet via de chat worden ingediend.

 

Voor het bellen worden belminuten uit mijn belbundel afgehaald - de laatste keer was dit het grootste gedeelte van mijn verbruikte minuten. Daarnaast werd mij de vorige keer verteld dat ik iets zelf had aangepast en kon ik het tegendeel bewijzen door de chat. Ik wil dus liever per chat worden geholpen, zodat ik niet wordt afgewimpeld.

 

Ik heb een mobiel abonnement voor 10gb(+2gb gratis) en 120 belminuten voor 15 euro, afgesloten in november. Helaas is het mij nog niet gelukt om een factuur te krijgen waarop dit bedrag van €15 daadwerkelijk wordt doorberekend. Nu staat er opeens €25 (min de creditering van de vorige factuur, waar het ook al fout ging, omdat ze mij onbeperkt bellen hadden doorberekend)

Graag zou ik het structureel opgelost zien worden.

icon

Beste antwoord door Kimkimkim 26 January 2024, 16:24

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Kimkimkim, van harte welkom op onze Community, ik help je graag verder! Ik heb gelijk met je meegekeken naar je abonnement dat eindigt op dit nummer ****263 en ik zie dat je op je eerst factuur een bedrag had betaald van € 14,99 voor de bundels 10 GB + 120 min bel/SMS voor de periode 17/11/23 tot en met 16/12/23. Nu zie ik dat je op 21/11/23 contact hebt gehad met onze collega via de app en dat op verzoek je abonnement is gewijzigd naar 10 GB + onbeperkt bel/SMS. Op je factuur van december kan je ook zien dat er een herberekening is gemaakt van deze kosten voor de periode 21/11/23 tot en met 16/12/23 en op deze factuur betaal je ook gelijk voor de periode 17/12/23 tot en met 16/01/24, vandaar dat de factuur van december een bedrag betreft van € 19,68. Omdat je met mijn collega had besproken dat de wijziging naar Unlimited bel/SMS gratis zou zijn voor een maand, heb je een vergoeding gekregen van € 4,69.Deze creditnota is verrekend met de facuur van januari. Ik zie dat je op 24 december contact hebt gehad met een collega en dat zij het abonnement weer voor je heeft teruggezet naar 10 GB + 120 min bel/SMS. Echter is er iets niet goed gegaan, waardoor je nu een bundel hebt van 15 GB + 120 bel/SMS. Op je factuur van januari hebben er weer verrekeningen plaatsgevonden met de kosten voor je oude en je nieuwe bundel. Kan ik het abonnement per direct voor je terugzetten naar 10 GB + 120 bel/SMS? Dan zul je vanaf volgende maand gewoon weer € 15,00 per maand betalen voor deze bundels! 

Ja, ik wil nog steeds 'gewoon' 10 GB + 120 min bel/SMS.

 

Ik lees steeds dat ik heb gevraagd om onbeperkt bellen, dat is niet zo. Het werd mij als compensatie aangeboden omdat ik zolang de klantenservice moest bellen, maar heeft mij alleen maar meer gedoe opgeleverd.

 

Wilt u de afgelopen maand ook nog juist crediteren? Volgens mij hoor ik nl nog €5 gecrediteerd te krijgen, omdat de verkeerde bundel (niet hetgene wat ik vroeg) is doorberekend. Ik had deze maand een factuur van €15 - 4,69 verwacht.

@Pharwin van Odido zou je de creditering (zie mijn reactie) en aanpassing kunnen regelen? 

Reputatie 6
Badge +6

@Kimkimkim de wijziging heb ik zojuist voor je doorgevoerd en je abonnement is teruggezet naar 10 GB + 120 bel/SMS. Dit kan je nu ook terugzien in je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/abonnement-en-instellingen. De compensatie kan ik niet nog een keer voor je in orde maken, omdat je deze al hebt ontvangen. Ik snap heel goed dat je een factuur van € 15,00 - 4,69 had verwacht, maar door de wijziging heb je nu € 17,50 - 4,69 = € 12,81 betaald. Omdat je natuurlijk nu tijdelijk gebruik hebt kunnen maken van een hogere bundel, kan ik het verschil ook niet nogmaals voor je vergoeden. Je bent namelijk al gecompenseerd voor het ongemak, sorry! 

@Pharwin van Odido ik heb niet gevraagd om de hogere bundel (heb er ook geen extra gebruik van gemaakt) dus wil ik er niet voor betalen. 

De compensatie was voor de vorige verkeerde aanpassing (jullie boden onbeperkt data voor max maand, maar hebben meerdere maanden in rekening gebracht). 

Ik kan er niets aan doen dat er 2x verkeerd het pakket door jullie wordt aangepast. Dan hoort daar ook 2x creditering bij.

Als dit systeem technisch niet kan, dan wil ik graag een klacht indienen en ontvang ik graag het mailadres waar ik mijn klacht kan indienen.

Reputatie 6
Badge +6

@Kimkimkim ik heb dit even besproken en ik ben toch bereid om hiervoor een uitzondering te maken, omdat jij hier natuurlijk niks aan kon doen. Ik heb zojuist een creditnota van € 5,00 verwerkt in je account en je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. Het bedrag zal in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur! 

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten! 

@Kimkimkim ik heb dit even besproken en ik ben toch bereid om hiervoor een uitzondering te maken, omdat jij hier natuurlijk niks aan kon doen. Ik heb zojuist een creditnota van € 5,00 verwerkt in je account en je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. Het bedrag zal in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur! 

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten! 

Bedankt

Reageer