Beantwoord

Factuur komt niet overeen met contract die net is ingegaan.

  • 20 December 2023
  • 7 reacties
  • 89 Bekeken

Reputatie 2

Goede morgen Odido,

Ik krijg net mijn eerste factuur voor mobiel die door jullie over is genomen van KPN naar jullie. Als ik mijn contract vergelijk met het eerste factuur zie ik een verschil 5 euro die jullie inrekening brengen.

Nu zou je denken dat is inflatie correctie die jullie hebben doorgevoerd. Maar dan zou het bedrag nog niet kloppen.

Op mijn contract staat dat ik een maand bedrag van 22,50 kwijt ben. Op mijn eerste factuur staat een maand bedrag van 27,50. 

met klantvoordeel volgens jullie eigen website zou ik terecht komen op 17,50 en dat is ook mijn berekening die ik heb gemaakt als ik het volgens het contract doe. 

De vraag is of jullie mij uit kunnen leggen hoe dit komt dat ik dus nu hoger uit komen dan volgens het contract en volgens jullie eigen website moet gaan betalen.

icon

Beste antwoord door patje55 20 December 2023, 08:51

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2

Foutje ontdekt mijn fout schijnbaar alleen zie ik dat jullie de prijzen nu omlaag hebben gegooid op jullie website. 

Zit nog in mijn 14 dagen bedenk tijd als ik mij niet vergis toch maar eens denken om deze te annuleren en een nieuwe te bestellen scheelt toch weer 2,50 per maand.

 

Reputatie 7
Badge +14

Let op dat als je nu annuleert je nummer niet automatisch terug naar kpn wordt geporteerd.

Reputatie 2

@eric Ik weet het. Maar toch bedankt voor de tip. 

Maar gezien het verschil van 2,50 per maand als je dat 12 keer doet is toch weer een verschil van 30 euro in het jaar. Dat is een plus punt in deze tijd hehehe.

Het nadeel is weer dat ik een nieuw nummer moet aanvragen. Dat duurt weer een aantal dagen. Je moet iedereen op de hoogte stellen dat je een nieuw nummer hebt. 

Kan natuurlijk ook gewoon Odido een factuur van 30 euro sturen voor het zelf moeten oplossen van een ONT storing waar Guidion en de netwerkbeheerder de storing niet konden oplossen. Door dat ze de combinatie zyxel t54 en Nokia ONT niet hebben getest 🤣Een eigen modem er op en klaar is kees 🤔heeft alleen wel geduurd van 30 november tot 19 december voor dat ik dit ontdekte. 

Factuur 

Voorkruip kosten naar de meterkast - 20 euro
Testen van eigen modem Fritzbox 5590 fiber op ONT - 10 euro 
communicatie naar Odido - eenmalig gratis.

Totaal 30 euro 
Te betalen binnen 14 werkdagen 

Lol

Reputatie 6
Badge +6

Foutje ontdekt mijn fout schijnbaar alleen zie ik dat jullie de prijzen nu omlaag hebben gegooid op jullie website. 

Zit nog in mijn 14 dagen bedenk tijd als ik mij niet vergis toch maar eens denken om deze te annuleren en een nieuwe te bestellen scheelt toch weer 2,50 per maand.

 

Hallo @patje55, superfijn dat het al duidelijk is geworden! Als je goedkoper uit kan zijn bij een andere provider en daar naar toe wilt gaan, respecteren we uiteraard je keus. Mocht je nog onduidelijkheden of vragen hebben, laat het dan gerust weten! 

Groetjes, 

Pharwin 

Reputatie 2

@Pharwin van Odido Uhhh het probleem is meer dat jullie schijnbaar net na dat ik een abo bij jullie nam de prijzen veranderden. Dus het is bij jullie zelf hahaha

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Patje, wat apart dat de factuur niet overeenkomt met je contract! Heb je je bestelling inmiddels geannuleerd? Ik kom op je e-mailadres alleen uit op een nummer met 88 op het eind, maar ik zie geen actief abonnement. Mocht het om een ander nummer gaan, stuur me dan even een privébericht, dan duik ik er alsnog graag voor je in! 😄

Reputatie 2

@Marciano van Odido, heb je een privé berichtje gestuurd.

Reageer