Beantwoord

Geïncasseerde bedrag klopt niet met factuurbedrag

  • 6 March 2024
  • 1 reactie
  • 33 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Het bedrag wat deze maand geïncasseerd is klopt niet met het bedrag wat op de factuur staat.

het factuurbedrag is 415,24.

hierop staat een toestelafkoopbedrag dat al eerder betaald is en de vaste maandelijkse kosten.

totaalbedrag wat nog betaald moet worden is 25,89 en afgeschreven is 75,32

Op de factuur valt niks te herleiden naar dit bedrag, hoe kan dit?

 

factuurnummer 901534303054

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 7 March 2024, 14:55

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Hi Pleats, van harte welkom op de Community en fijn om te zien dat je je toestelkrediet hebt afbetaald - altijd fijn! Ik snap volkomen dat je hier vragen over hebt en ik zal proberen dit zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Je hebt op 10 januari een bedrag betaald van € 389,35 voor het afkopen van het toestelkrediet, het resterende bedrag was daadwerkelijk € 399,08. Op het moment van het betalen van het resterende toestelkrediet stond de factuur van 18 januari met een bedrag van € 49,43 net voor je klaar. De afbetaling van het toestelkrediet wordt gezien als een inkomende betaling en soms kan het voorkomen dat als er nog een factuur openstaat het betaalde bedrag wordt verrekend met de openstaande factuur. Nadat je het toestelkrediet hebt afgekocht wordt het resterende bedrag altijd in rekening gebracht op de eerstvolgende factuur. Normaliter wordt het binnenkomende bedrag voor het toestelkrediet 'gereserveerd' zodat je op de factuur enkel je normale factuurbedrag betaalt en het 'te verrekenen bedrag' wordt dan van de factuur afgehaald.

Het belangrijkste om te weten is dat de betaling voor het toestelkrediet van € 389,35 is verrekend met de factuur van 18 januari - als je in je bankafschriften kijkt dan kun je zien dat we in de maand januari niets hebben afgeschreven voor de factuur. Het overige bedrag wat overbleef na de verrekening, dit is € 339,92 is van de huidige factuur afgehaald. De factuur was eigenlijk € 415,24 op de factuur staan namelijk de afkoopkosten voor het toestelkrediet - maar met de verrekening komt dit uit op € 75,32 en dit bedrag is eind februari afgeschreven. Ik hoop dat het hiermee duidelijk is. Voor mij is het ook altijd dubbelchecken.

Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 😊

Reageer