Hoge factuur onterecht

  • 14 August 2023
  • 1 reactie
  • 113 Bekeken

We zijn op vakantie geweest in Kroatië (dus EU). De dekking was bij ons huisje zeer slecht, waardoor hij soms elke 5 minuten wisselde tussen Kroatië en Bosnië-Herzegovina. Ook hierbij geen internet. 1 x een telefoongesprek gevoerd wegens privé omstandigheden (ca 60min) en hier wordt ineens ruim €80,- voor afgeschreven, omdat hij naar het netwerk in Bosnië geswitcht is.

Ik ben het niet eens met deze factuur, aangezien ik binnen de EU uit mag gaan van een normale dekking van het netwerk.

@TMobile  ik ga ervan uit dat jullie dit netjes op willen lossen.


1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @bruuntje94 ,

T-mobile kan niet de dekking van buitenlandse netwerken garanderen en controleren.  Dit komt vaker voor als je b.v. op Griekse eilanden bent en je telefoon met Turkije verbind.

Gelukkig zag jij gebeuren dat je van de EU naar buiten de EU schakelde. Je had dit zelf moeten voorkomen, met kans op dat je totaal geen dekking meer had, door handmatig naar netwerken te zoeken en dan het Kroatië netwerk te selecteren. 

Nu heb je gelukkig wel verbinding gehad. Het was belangrijk voor jou dus heb je via een buiten de EU toch je privé gesprek van een uur kunnen voeren. Een volgende keer kun je dit dus voorkomen door handmatige selectie of inderdaad de hogere kosten accepteren. Op data zit trouwens een wettelijke beperking van €60,- omdat je telefoon dat onbewust kan gebruiken. Voor bellen is die wettelijke beperking er niet, dat is een bewuste keuze die niet 'per ongeluk' gevoerd kan worden.

Reageer