Ik betaal twee keer voor dezelfde factuur 4 maanden achter elkaar zonder oplossing

  • 27 September 2023
  • 24 reacties
  • 339 Bekeken

Deze maand wordt dezelfde factuur twee keer uitgeschreven vanuit mijn bank rekening. Dit gebeurde meerdere keren met Tele2 en zij beloofden dat het opgelost gaat worden. Nu moet ik dezelfde procedure en mededeling met Odido doen blijkbaar. Zie beneden mijn contact met tele2. Ik probeer nu contact te nemen met Odido maar het is niet gelukt. Ik zal een update hier posten over de situatie. 

 

Marciano van Odido 6 maanden geleden

Hi Besher, super bedankt voor je screenshot! Ik heb hem direct weer uit je topic verwijderd, maar ik heb alles wat ik nodig had. Ik heb zojuist een credit voor je aangemaakt voor de dubbele betaling. Hier ontvang je zo ook een bevestigingsmail van. De credit van € 36 wordt verrekend met je volgende factuur. Ik hoop je hier weer mee blij te hebben gemaakt. Heb je nog vragen? Stel ze dan gerust. Je weet me te vinden! 😄

Groetjes,

Marciano

Bekijk origineel

24 reacties

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Besher, goed je weer te zien, maar dit keer op de Odido Community! Ik ben er nogmaals voor je ingedoken en wat ik in mijn vorige reacties aangaf klopt nog steeds. Echter snap ik volkomen waar de verwarring vandaan komt, dus ik probeer het zo duidelijk mogelijk op een rijtje te zetten.

Er loopt nu maar 1 abonnement bij ons en dit is je abonnement die bij je Google Pixel 7 hoort. Je facturen heb je netjes betaald, alleen had je in mei inderdaad twee abonnemnten lopen, omdat het abonnement met de teruggestuurde Samsung toen nog niet was geannuleerd. Een factuur van € 36 en een factuur van € 39,62. Je hebt toen de afschrijving van € 36 teruggehaald, maar deze had wel gewoon betaald moeten worden. Als je een bedrag terug had moeten halen, was het die van € 39,62. De factuur van mei (€ 36) stond daarom nog open en is toen in september betaald, samen met de factuur van september. Hierdoor had je deze maand twee keer dezelfde afschrijving. Maar dit klopt dus. In Mijn Odido vind je dit onder Facturen heel overzichtelijk terug. 

Hier begint de verwarring. Mijn collega's hebben deze 'dubbele betaling’ opgezocht en gevonden. Dit hebben ze zelfs twee keer gedaan. Had je hier twee keer contact voor opgenomen? In een notitie geven zij aan dat alle facturen zijn verwerkt. Echter heb je de afschrijving van september ook teruggehaald. Deze factuur (€ 36) staat momenteel dus nog open en moet nog betaald worden. Mijn tip: bekijk in Mijn Odido welke facturen er wanneer betaald zijn en leg deze naast je bankafschriften. Dan zal je zien dat de factuur van september nog niet is betaald.

Op je oude klantnummer zie ik ook nog een openstaand bedrag van € 15,49. Deze ga ik voor je crediteren, zodat je nu met een schone lei kunt beginnen en helemaal bij bent. Ik hoop dat je dan écht van je abonnement en je Google Pixel kunt genieten. Je ontvangt hier zo direct ook nog een bevestigingsmail van.

Is het zo helemaal duidelijk? Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar! 😄

Dankjewel, Marciano, voor het duidelijke en helpvolle reactie zoals altijd. En goed om je hier bij Odido te zien.

Ik keek naar mijn bankrekening en ik zie dat ik vanaf Mei tot nu toe heb ik alle mijn facturen betaald. Ik heb de afschrijving van septemebr inderdaad teruggehaald, want ik heb een dag tevoeren de factuur van september zelf betaald. Hier beneden zie je het bewijs: 

 

 

Bewerkt door moderator: Het is niet handig om persoonlijke gegevens online te delen!

Reputatie 7
Badge +9

Hi Besher, uiteraard graag gedaan en bedankt voor je mooie woorden. Daar doe ik het voor! Goed dat je direct naar je bankrekening hebt gekeken. Mijn collega heeft je screenshot verwijderd, omdat er persoonlijke gegevens in stonden, dus ik heb deze nog niet kunnen zien. Ik kan de betaling ook even niet zo snel vinden, dus ik duik er na het weekend opnieuw voor je in en misschien vraag ik je dan via de mail opnieuw het betalingsbewijs te sturen, dit zal me dan zeker meer duidelijkheid geven. Komt helemaal goed!

Voor nu wens ik je een heel fijn weekend en ik spreek je volgende week.

Groetjes,

Marciano

@Marciano van Odido Hallo Marciano,

Hier is de screenshot van de betaalbewijs van de maand September.

[screenshot verborgen door moderator: bedankt voor het sturen van het opgevraagde betaalbewijs!]

Reputatie 7
Badge +9

Hi Besher, super bedankt voor je screenshot! Ik heb hem direct weer uit je topic verwijderd, maar ik heb alles wat ik nodig had. Ik heb zojuist een credit voor je aangemaakt voor de dubbele betaling. Hier ontvang je zo ook een bevestigingsmail van. De credit van € 36 wordt verrekend met je volgende factuur. Ik hoop je hier weer mee blij te hebben gemaakt. Heb je nog vragen? Stel ze dan gerust. Je weet me te vinden! 😄

Groetjes,

Marciano

Hallo Marciano, Hier ben ik nog een keer helaas. De probleem is niet opgelost. In de afgelopen twee maanden heeft Odido twee keer per maand geld vanaf mijn bankrekening ingetrokken. Op mijn Odido staat er alleen maar een factuur per maand, niettemin, betaal ik twee keer per maand voor een abonomment. Wat ik moet betaal, en heb wel al betaald, is 36 euro per maand. Ik zie elke maand extra 23,59 euro werd ingetrokken. Ik kan de tranactie met jullie delen in prive. Hier ga ik de email ik kreeg vandaag van Odido toevoegen voor jullie referentie. [Afbeelding verwijderd door moderator i.v.m. privégegevens]. 

 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo Marciano, Hier ben ik nog een keer helaas. De probleem is niet opgelost. In de afgelopen twee maanden heeft Odido twee keer per maand geld vanaf mijn bankrekening ingetrokken. Op mijn Odido staat er alleen maar een factuur per maand, niettemin, betaal ik twee keer per maand voor een abonomment. Wat ik moet betaal, en heb wel al betaald, is 36 euro per maand. Ik zie elke maand extra 23,59 euro werd ingetrokken. Ik kan de tranactie met jullie delen in prive. Hier ga ik de email ik kreeg vandaag van Odido toevoegen voor jullie referentie. [Afbeelding verwijderd door moderator i.v.m. privégegevens]. 

 

Hallo @besherhamad, geen zorgen! Ik zoek dit graag voor je uit. Je screenshot heb ik maar even verwijderd, omdat namelijk je klantnummer erbij vermeld stond en het is niet handig om dit openbaar te delen. Kun je mij  een privébericht sturen met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Dan kan ik dit voor je uitzoeken! 

Groetjes, 

Pharwin 

Het probleem hier, Pharwin, is dat we dit gesprek elke twee maanden herhalen en niemand in jouw team lijkt het al op te kunnen lossen. Als je mijn gesprek met Marciano leest, zul je zien dat we dit al hebben meegemaakt en er werd beweerd dat alles was opgelost. Niettemin vindt u hier een bevestiging van de annulering van de vorige bestelling:

 

Reputatie 6
Badge +6

Het probleem hier, Pharwin, is dat we dit gesprek elke twee maanden herhalen en niemand in jouw team lijkt het al op te kunnen lossen. Als je mijn gesprek met Marciano leest, zul je zien dat we dit al hebben meegemaakt en er werd beweerd dat alles was opgelost. Niettemin vindt u hier een bevestiging van de annulering van de vorige bestelling:

 

Hallo @besherhamad, dat snap ik heel goed! Maar toch wil ik nog een poging wagen om het voor je op te lossen. Bij mijn collega Marciano heb ik even je gegevens gevraagd, zodat je dit niet nog een keer hoeft te delen. In je account zie ik inderdaad dat je nog voor dit abonnement betaald, maar alleen voor je toestelkrediet. Het abonnement is stopgezet, alleen je toestelkrediet loopt nog door. Is daar een reden voor? In principe zou GSMWeb het aan ons moeten doorgeven, zodat het volledige abonnement geannuleerd kan worden. Is het toestel geretourneerd en heb je een bevestiging hiervan? Of heb je het toestel nog in je bezit? Aangezien dit via onze externe partij GSMWeb, raad ik je aan om het bij hen na te vragen. Als zij kunnen bevestigen dat het toestel gertourneerd is, kan ik het abonnement per direct voor je stopzetten en de kosten die in rekening zijn gebracht, voor je vergoeden! 

Ik zie graag een reactie van je tegemoet! 

Groet, 

Pharwin

Hallo Pharwin,

Hier is de bevistiging ik kreeg van GSMWEB.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Besher, bedankt voor je screenshot! We gaan ermee aan de slag. Het kan even duren, maar weet dat we eraan werken. Een van ons komt binnenkort bij je terug. Komt helemaal goed! 😄

Reputatie 7
Badge +9

Hi Besher, het duurde even maar dan heb je ook wat! Het is ons gelukt om je toestelkrediet op te zeggen. Je zou nu geen facturen of herinneringen meer moeten krijgen. Mocht er nog iets zijn laat het ons dan weten. Ik ben zelf afwezig i.v.m. vakantie, maar mijn collega Pharwin is er nog voor je! 

Ik wens je voor nu hele fijne feestdagen en alvast een hele goede jaarwisseling! 😁

Hallo Marciano,

Ik wens jullie een fijne en een mooie jaar. 

Dankjewel voor jouw update, maar ik voel me nu een beetje schuldig om terug hier te zijn, want ik weet dat jullie jullie best doen, helaas is de probleem nog steeds niet opgelost is. Zie alstublieft de post die ik gister kreeg:

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Besher, dankjewel en jij ook de beste wensen voor 2024!

Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor, het is blijkbaar een wat lastigere situatie. We duiken er direct weer voor je in en dan kom ik zo snel mogelijk bij je terug!

Hallo Mrciano,

Helaas heb ik nu een post gekregen dat ik bij de BKR geregistreerd zal worden als ik niet betaal. vanzelfsprekend, dit heeft heel slecht gevolgens op mij. Ik hoob dat jullie een oplossing ervoor kunnen vinden voor dat de situatie groter wordt.

 

Reputatie 1

Als je een kopie van een bericht van Odido plaatst, kan je beter je adresgegevens  even afdekken. Dit is een openbaar forum, zodat iedereen je gegevens ziet

 

Als je een kopie van een bericht van Odido plaatst, kan je beter je adresgegevens  even afdekken. Dit is een openbaar forum, zodat iedereen je gegevens ziet

 

Dankjewel voor het advies. ik heb mijn gegevens afgedekt.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Besher, sorry voor de late reactie en het ongemak! Ik heb het openstaande bedrag direct voor je gecrediteerd. Deze moet hiermee gelijk worden getrokken. We moeten er even rekening mee houden dat het ongeveer 1 dag duurt voordat de credit verwerkt is. Dit zal dus morgen zijn en volgens de brief moest het bedrag ook voor morgen betaald worden. Dus laten we dit even in de gaten houden. Ik kijk morgenmiddag gelijk even of de credit verwerkt is. Mocht je dan alsnog iets horen over een BKR-registratie. Laat het me dan weten. Kijken we gelijk of ik iets kan doen of dat het alsnog direct verwerkt wordt door de creditering op dezelfde dag.

Als het goed is, is het nu eindelijk helemaal in orde met de laatste rekeningen aangezien het abonnement eindelijk is stopgezet! 

Hallo alweer Marciano,

Ik heb een nieuwe facatuur gekregen helaas. Maar ik geloof dat deze de laatste dat ik ga ontvangen want het was gestuurd tijdens onze laatste gesprek hier. Kunnen wij dit oplossen? Dan geloof ik dat wij klaar hiermee zullen zijn:

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Besher, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad! Sorry voor de late reactie, Pharwin en ik wilden er even de tijd voor nemen om dit goed te controleren. Dit moet inderdaad de allerlaatste factuur zijn geweest. Namelijk die van januari over de periode van december. In februari is er geen factuur meer geweest voor de periode januari, dus dat is mooi. De disconnectie was natuurlijk al uitgevoerd, dus dat lijkt nu eindelijk helemaal afgesloten te zijn. Ik heb het laatste bedrag gecrediteerd en je via de mail een bevestiging gestuurd. Heb je hem ontvangen? 😊

Reageer