Ik heb gisteren een klacht gemeld via Odido onder mijn naam, Irem. Ik kreeg een reactie van Jacob van Odido. Ik heb geen Facebook of X, dus ik stuur via hier een bericht. Zouden jullie contact met mij op kunnen nemen? Jullie kunnen mij via hier een privébericht verzenden of reageren op mijn topic.
Anonymous 1 maand geleden
Hoi
Op het forum reageren klanten en moderators op vragen. Dus stel eerst eens je vraag. Mocht er persoonlijke informatie nodig zijn, dan zal een moderator daar om vragen. Maar het is handig als jouw forum profiel al de juiste informatie bevat. Dat kunnen alleen moderators inzien.
Hi Eric, het gaat niet zozeer om een vraag maar om een klacht die ik op Trustpilot heb geplaatst. Jacob van Odido heeft mij gevraagd of ik contact kan opnemen. Omdat geen van de twee gegeven contactopties mogelijk zijn voor mij, probeer ik via hier contact op te nemen.
Mijn klacht op Trustpilot:
Mijn vader is in mei 2023 overleden. Wij hebben in juli een overlijdensmelding gedaan en zijn telefoonabonnement en internetabonnement voor thuis opgezegd. Omdat wij eind november pas toegang hadden tot zijn bankrekening, wisten wij niet dat er nog een andere lopende telefoonabonnement op zijn naam stond. Er werd maandelijks nog ruim 50 euro afgeschreven.
Toen wij hierachter kwamen, hebben we het abonnement per direct opgezegd. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice om na te vragen hoe dat kon. Ik heb tevens gevraagd of zij de abonnementsbetalingen die na overlijdensdatum zijn gedaan konden terugbetalen, conform hun eigen protocol. Op hun website staat immers dat vanaf het moment van overlijden de verplichting om te betalen vervalt.
Ik kreeg een brutaal antwoord via mail van de klantenservice. Het abonnement zou namelijk nog na overlijdensdatum in gebruik zijn geweest, en daarom zijn de bedragen terecht geïncasseerd. Wij hadden als nabestaanden geen idee van het bestaan van het abonnement. Geen van onze gezinsleden herkenden het telefoonnummer. Eén ding is zeker: aangezien mijn vader overleden is, kan hij het niet geweest zijn. Het is dan ook niet mogelijk dat hij na zijn overlijden nog gefactureerd wordt voor een abonnement dat vanzelfsprekend niet door hem gebruikt is. Het aan Odido om de gebruiker van dat abonnement te traceren en te identificeren, en die persoon te factureren.
Daarnaast heeft Odido niet aan haar zorgplicht voldaan door op het moment van het verwerken van de overlijdensmelding ons niet te informeren over de overige lopende abonnementen. Hier hadden zij immers wel informatie over, en wij niet!
Tot slot hebben wij het telefoonabbonement eind november opgezegd, en is het abonnement (na de beloofde 5 dagen verwerkingstijd) op 11 december beëindigd. Toch zijn wij nog gefactureerd voor de gehele maand november en december.
Dit had allemaal niet mogen gebeuren. Als nabestaanden voelen wij ons erg benadeeld door Odido. Daarnaast zijn wij op brutale en onmenselijke manier te woord gestaan door de klantenservice. Ik en mijn familieleden zijn erg ontdaan door de situatie en zullen overstappen naar een andere provider. 7 telefoonabonnementen en 3 internetabonnementen zullen zij kwijtraken omdat een oplossing uitblijft.
Hallo