Klacht - slechte klantenservice

  • 13 September 2023
  • 1 reactie
  • 516 Bekeken

Ik ben van januari tot begin juni in het buitenland geweest. Daar heb ik tele2 over gebeld en ik hoefde mijn abonnement niet veranderen aangezien ik in de eu 27gb krijg. 
 

vervolgens krijg ik rond eind mei een mailtje dat ik extra moet gaan betalen, omdat ik meer internet in het buitenland heb verbruikt dan in Nederland. Dus ik heb toen Tele2 gebeld (02-06) en hier informatie over gevraagd. Krijg vervolgens te horen van die jongeman aan de telefoon dat ik me geen zorgen hoef te maken is alleen een waarschuwing word niet echt wat mee gedaan. Vervolgens vertel ik hem dat ik denk dat het geen waarschuwing is aangezien ik kan zien in de app dat ik extra kosten heb gemaakt, voor de mb’s die ik verbruikt hebt. Daarna heeft hij mij verzekerd dat ik geen extra kosten ga maken en dat dit dus niet op mijn eind factuur komt. Ik heb gevraagd of hij mij dit zwart op wit kan sturen via de mail, dat ik mijn gb’s kan blijven gebruiken zonder er extra kosten bij te krijgen. Hij had toen gezegd van ik kan zelf geen mails sturen, maar ik zal er een notitie van maken en je hoeft je echt geen zorgen te maken. 

Nou als je dit hoort van tele2 zelf en hij het ook had nagevraagd aan zijn teamleider dan verwacht je een normale factuur niet dus. 
 

Nu ben ik in juli en augustus op vakantie geweest en heb ik 2 veelste grootte facturen gekregen van tele2. Ik ben mijn gb’s en mijn abbomenten blijven gebruiken zoals ik dat deed omdat het mij verzekerd was dat ik geen extra kosten zou krijgen. En dat als nog heb gekregen.

 

Dus, ik wil nu dat jullie odido met een gepaste oplossing komen, want mij is de verkeerd informatie vertelt wat je ook kan terug beluisteren. 

Marciano van Odido 8 maanden geleden

Hi Salma, allereerst van harte welkom op de Community! Zo'n lange tijd in het buitenland klinkt heerlijk en dan ook nog eens twee keer op vakantie. Dat heb je goed voor elkaar! Ik snap volkomen dat je van de twee facturen schrikt, maar laat ik beginnen met: maak je geen zorgen! Dit heb je natuurlijk eerder gehoord, maar dit keer mag je het echt van me aannemen. Ik geef je namelijk ook graag meer informatie over de situatie en wat ik direct voor je heb gedaan.

Je hebt inderdaad verkeerde informatie van mijn collega ontvangen over de kosten in het buitenland. Mijn excuses hiervoor. Als je langere tijd in het buitenland zit en je verbruik in de EU is groter dan in Nederland, dan valt dit onder onredelijk gebruik van je abonnement. Dit is niet de bedoeling en hier ontvang je eerst een waarschuwing voor. Is het dataverbruik niet verminderd dan ontvang je nog een bericht over dat je een toeslag gaat betalen. Mocht je in de toekomst nog eens voor langere periode naar het buitenland gaan, weet dan dat de informatie in de SMS en mail klopt. Tip: je kunt dan het beste tijdelijk een lokaal simkaartje aanschaffen.

Dat gezegd hebbende ben ik het compleet met je eens dat je verwacht dat er geen extra kosten zouden komen, omdat dit je telefonisch is verteld. Daarom heb ik direct een credit voor je aangevraagd om de extra kosten in het buitenland te vergoeden. Dit gaat om de bedragen van € 34,86 in juli en € 51,30 in augustus. Je ontvangt hier zo ook een bevestigingsmail van. Deze credit vind je straks op de factuur van volgende maand. Heb je hier na het bekijken van de factuur nog vragen over? Stel ze dan gerust dan kijk ik met alle liefde met je mee!

Tot slot heb ik je klacht ook doorgestuurd naar de manager van de betreffende collega. Zij zullen dit samen ook zeker nog bespreken. 

Ik hoop dat ik je zorgen hiermee heb weggenomen. Heb je nog vragen? Laat het me dan weten. Ik ben er voor je. Ander wens ik je voor nu nog een hele fijne dag! 😊

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Hi Salma, allereerst van harte welkom op de Community! Zo'n lange tijd in het buitenland klinkt heerlijk en dan ook nog eens twee keer op vakantie. Dat heb je goed voor elkaar! Ik snap volkomen dat je van de twee facturen schrikt, maar laat ik beginnen met: maak je geen zorgen! Dit heb je natuurlijk eerder gehoord, maar dit keer mag je het echt van me aannemen. Ik geef je namelijk ook graag meer informatie over de situatie en wat ik direct voor je heb gedaan.

Je hebt inderdaad verkeerde informatie van mijn collega ontvangen over de kosten in het buitenland. Mijn excuses hiervoor. Als je langere tijd in het buitenland zit en je verbruik in de EU is groter dan in Nederland, dan valt dit onder onredelijk gebruik van je abonnement. Dit is niet de bedoeling en hier ontvang je eerst een waarschuwing voor. Is het dataverbruik niet verminderd dan ontvang je nog een bericht over dat je een toeslag gaat betalen. Mocht je in de toekomst nog eens voor langere periode naar het buitenland gaan, weet dan dat de informatie in de SMS en mail klopt. Tip: je kunt dan het beste tijdelijk een lokaal simkaartje aanschaffen.

Dat gezegd hebbende ben ik het compleet met je eens dat je verwacht dat er geen extra kosten zouden komen, omdat dit je telefonisch is verteld. Daarom heb ik direct een credit voor je aangevraagd om de extra kosten in het buitenland te vergoeden. Dit gaat om de bedragen van € 34,86 in juli en € 51,30 in augustus. Je ontvangt hier zo ook een bevestigingsmail van. Deze credit vind je straks op de factuur van volgende maand. Heb je hier na het bekijken van de factuur nog vragen over? Stel ze dan gerust dan kijk ik met alle liefde met je mee!

Tot slot heb ik je klacht ook doorgestuurd naar de manager van de betreffende collega. Zij zullen dit samen ook zeker nog bespreken. 

Ik hoop dat ik je zorgen hiermee heb weggenomen. Heb je nog vragen? Laat het me dan weten. Ik ben er voor je. Ander wens ik je voor nu nog een hele fijne dag! 😊

Reageer