Maandbedrag ineens verhoogd

  • 22 September 2023
  • 4 reacties
  • 316 Bekeken

Sinds de verandering van Tele2 naar Odido, is het maandbedrag van mijn telefoonabonnement ineens verhoogd. Van €25,68 naar €28,24. 

Voordat mensen beginnen over inflatiecorrectie; het contract welk ik heb ondertekend staat aangegeven: ‘Tele2 zal ieder jaar in januari het maandbedrag van je abonnement aanpassen als gevolg van inflatie.” Zoals iedereen wel begrijpt: het is geen januari meer.

En de mail waarin Odido bekent maakt dat Tele2 Odido wordt, luidt:

“Je abonnement blijft hetzelfde. 

Vanaf nu is Odido je provider*. Een nieuwe naam, maar al het goede blijft. Zoals je abonnement, de tarieven en voorwaarden, Klantvoordeel en ons supersnelle 5G‑netwerk.”


4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Het is wel inflatiecorrectie.

Dan is de inflatie correctie waarschijnlijk bij jou niet in Januari maar pas in Augustus doorgevoerd. Heb je toch hoop maanden extra voordeel gehad!

Tele2 heeft de afgelopen 2 jaar geen inflatiecorrectie doorgevoerd in januari. Dit jaar in januari hebben ze niks doorgevoerd, in mijn contract staat januari. Dus heel leuk dat er halverwege een inflatiecorrectie bekend is, maar zullen ze dus moeten bewaren tot januari 2024; conform contract.
Indien er verandering zijn welke invloed hebben op het contract, dienen ze vooraf een aangepast contract te versturen. 

Als het goed is krijg je binnen 48 uur een reactie van een moderator, misschien dat deze kan uitleggen wat er aan de hand is. Inflatiecorrectie mag alleen doorgevoerd worden op het moment dat in het contract staat, dus dat kan het niet zijn. Zoals gezegd is beloofd dat het tarief gelijk zou blijven, dus ik ben benieuwd wat er aan de hand is.

Ik ben hier naar aanleiding van een andere post toch nog even ingedoken, en inderdaad tele2 voert in inflatiecorrectie door in Juli  (dus niet augustus, en ook niet januari) zie https://www.tele2.nl/voorwaarden bij algemene voorwaarden mobiele diensten. Als je nooit over een wijziging van je voorwaarden geïnformeerd bent is dat kwalijk, zie bijvoorbeeld: https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/16268/Telecomaanbieders-moeten-klanten-beter-informeren-over-wijzigingen-in-contract

Ze hoeven je echter niet een nieuw contract op te sturen, want bijvoorbeeld een e-mail sturen en verwijzen naar de nieuwe voorwaarden is voldoende. Heb je nooit wat gehoord over gewijzigde voorwaarden dan heb je zeker een punt te maken.

Maar het klopt dat tele2 op juli de inflatiecorrectie toepast. Klopt het dat je vorig jaar juli dus ook een inflatiecorrectie hebt gehad? En weet je zeker dan de correctie pas plaats vond toen je over ging naar odido en niet per juli? (houdt er rekening mee dat er achteraf gefactureerd wordt)

 

Reageer