Beantwoord

Mislukte incasso

  • 10 January 2024
  • 3 reacties
  • 79 Bekeken

In december 2023 en januari 2024 is de incasso van mijn nota voor mobiele telefonie mislukt. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Het saldo op de betaalrekening was in orde.

 

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 11 January 2024, 11:29

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Johannes1951, welkom op onze Community, ik help je graag verder! Ik heb gelijk even zitten zoeken op je e-mailadres en ik ben twee mobiele abonnementen tegengekomen. De één eindigt op ****267 en de ander eindigt op ****212. Als de incasso mislukt, heeft dit altijd te maken met dat er onvoldoende saldo op je rekeningnummer stond. Houd er rekening mee dat er meerdere abonnementen (ook je Internet + TV abonnement) allemaal van hetzelfde rekeningnummer geïncasseerd worden. Houd dit altijd goed in de gaten! Je kunt eventueel checken via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/betalingsdetails  of alles voor je betalingen goed staat ingesteld. Als er wel echt voldoende saldo aanwezig is, kun je eventueel ook nog bij je bank navragen hoe dit misgaat. 

Groetjes,

Pharwin

Hallo @Johannes1951, welkom op onze Community, ik help je graag verder! Ik heb gelijk even zitten zoeken op je e-mailadres en ik ben twee mobiele abonnementen tegengekomen. De één eindigt op ****267 en de ander eindigt op ****212. Als de incasso mislukt, heeft dit altijd te maken met dat er onvoldoende saldo op je rekeningnummer stond. Houd er rekening mee dat er meerdere abonnementen (ook je Internet + TV abonnement) allemaal van hetzelfde rekeningnummer geïncasseerd worden. Houd dit altijd goed in de gaten! Je kunt eventueel checken via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/betalingsdetails  of alles voor je betalingen goed staat ingesteld. Als er wel echt voldoende saldo aanwezig is, kun je eventueel ook nog bij je bank navragen hoe dit misgaat. 

Groetjes,

Pharwin

Dank voor uw reactie. Er is altijd voldoende saldo op de bankrekening geweest in de maanden december 2023 en januari 2024, daar ligt het probleem niet. Bij het aangaan van de abonnementen heeft Odido succesvol € 0,01 door middel van een incasso van de bankrekening afgeschreven, dus toen was alles in orde bij Odido. Wij hebben nog nooit problemen ervaren met andere leveranciers met de verleende incassomachtigingen, daarom aan Odido het verzoek om nogmaals in de administratie te duiken.

Met vriendelijke groet,

Johannes

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Johannes, allereerst leuk om te zien dat je 2 mobiele abonnementen bij ons hebt! Ik heb direct met je meegekeken en ik zie inderdaad wel een rejection bij deze facturen. Wat precies de reden is durf ik niet te zeggen. Dit kan, zoals Pharwin ook zei, zijn dat er niet voldoende saldo op staat of dat het is teruggeboekt. Dat zijn de meest voorkomende oorzaken. Ik zie dat de facturen inmiddels wel betaald zijn, dus dat is fijn. Houd de afschrijvingen voor komende maand even goed in de gaten. Mochten deze weer mislukken, dan moeten we het laten onderzoeken. Komt in ieder geval dan helemaal goed! 😊

Reageer