Niet terug betalen na annulering bestelling

  • 28 November 2023
  • 17 reacties
  • 234 Bekeken

Op 26 september betaalde ik met mijn creditcard 521,41 euro aan voor telefoon die de dag daarna geleverd zou worden. De levering bleek niet haalbaar. In telefonisch contact met Odido gaf manager aan dat het onzeker was of de telefoon wel binnen een week geleverd kon worden. Daarop stelde hij voor de bestelling te annuleren met de garantie dat het geld binnen 2 weken terug gestort zou worden. Echter het is vandaag 28 november en nog geen geld terug ondanks beloftes vanuit het call centre. HOE KAN DIT? 
 

Marciano van Odido 5 maanden geleden

Hoi Arthur, welkom op de Community! Wat apart dat je het geld nog niet hebt ontvangen. Normaal gesproken ontvang je dit inderdaad binnen 2 weken. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er iets niet helemaal goed is gegaan. Heb je in de tussentijd ook al een collega gesproken en is er een terugstortformulier voor je ingevuld? Laat het me maar weten. Stuur me ook direct even je ordernummer, dan kijk ik sowieso nog met je mee. Komt in ieder geval helemaal goed, geen zorgen! 😄

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Arthur, welkom op de Community! Wat apart dat je het geld nog niet hebt ontvangen. Normaal gesproken ontvang je dit inderdaad binnen 2 weken. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er iets niet helemaal goed is gegaan. Heb je in de tussentijd ook al een collega gesproken en is er een terugstortformulier voor je ingevuld? Laat het me maar weten. Stuur me ook direct even je ordernummer, dan kijk ik sowieso nog met je mee. Komt in ieder geval helemaal goed, geen zorgen! 😄

Hallo Marciano,

bestelnummer was; 201414251

2 x hebben collega’s van je gezegd dat er een terugstortformulier door hen in gevuld was. 
 Deze week zou een collega een mail aan degene sturen waar het in behandeling is. 
Groet Arthur Neve

Reputatie 7
Badge +9

Hi Arthur, bedankt voor je ordernummer! Ik zie inderdaad dat mijn collega de vraag uit heeft staan bij de financiële afdeling. Normaal gesproken reageren ze binnen 1 week, maar door de drukte kan het iets uitlopen. Ik laat het casenummer hier voor het gemak even achter: 67439434. Mocht je volgende week nog niets hebben gehoord, laat het me dan weten. Dan check ik de case en/of neem ik contact op met de collega die de vraag heeft uitstaan. Ik hoop dat er snel een reactie komt en dat je het geld snel terug hebt.

Mocht je in de tussentijd vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar. Voor nu wens ik je in ieder geval alvast een heel fijn weekend! 

Beste Marciano,

We zijn nu een week verder, vorige week beloofde je collega Lieke me binnen 2 dagen terug te bellen. 2 weken geleden heeft een collega al een mail gestuurd naar degene die mijn zaak in behandeling heeft. Ik zal niet verder terug gaan maar het feit is dat ik al wacht vanaf 26 september. Zou je voor mij in kunnen zien wat de status is ? Wie kan ik anders benaderen om de zaak te versnellen? 

groet Arthur Neve

Beste Marciano,

Vanuit frustratie, dat ik 4 x weggedrukt werd aan de telefoon had ik een nieuwe post geplaatst. 
Daarop werd ik terug gefloten door een collega van je dat dubbel posten niet helpt. 
Ik vraag me inmiddels af wat er wel helpt bij Odido om het  geld terug te krijgen. 
 

Arthur Neve

 

Reputatie 7
Badge +14

Beste @ArthurNeve  Ik ben geen collega maar net als jij een klant🤭 een helpende klant 

Ik heb de moderators gevraagd om je te helpen want ik snap je frustratie maar al te goed! 

🍀 December is een dure maand als je dan zolang op je geld moet wachten is niet fijn.

Hopelijk komen ze zo snel mogelijk aan dit topic toe. 

Reputatie 7
Badge +14

@ArthurNeve Is je geld al binnen? 

Nee niets ontvangen.

dank voor bemiddeling.

groet Arthur

Reputatie 7
Badge +14

@ArthurNeve Oke ik heb het nogmaals doorgegeven.  Geen garantie maar doe mijn uiterste best voor je.
🍀💡

Dank dat waardeer ik. 

Reputatie 4

Via de creditcard is natuurlijk veilig en kun je het ook altijd terughalen.

Maar ook dan komt er eerst een onderzoek en heb je het voor Kerst nog niet terug.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Arthur, niet fijn dat je het geld nog niet terug hebt en dat je ook niet bent teruggebeld. Ik heb inmiddels een reactie achtergelaten in de case en ik heb Lieke gemaild, echter zie ik dat ze al even niet online is geweest. Ik heb daarom zelf contact opgenomen met Fakturatie voor de status van je terugbetaling. Ik verwacht binnen 7 dagen reactie te krijgen. Excuses dat het lang duurt, maar ik hoop dat we hiermee meer duidelijkheid krijgen!

Dank voor je reactie.  Ik hoop dat er nu een reactie gaat komen. 

Reputatie 7
Badge +14

Dank voor je reactie.  Ik hoop dat er nu een reactie gaat komen. 

Ik hoop met je! De moderatos en ik (klant) houden het in de gaten.

💡🤝

👍

Beste Marciano,

En de week is voorbij en er is blijkbaar geen reactie gekomen van fakturatie. Hoe nu verder ? Is er een klachtenafdeling die gemaild kan worden? Is er een manager of andere verantwoordelijke die ingeschakeld kan worden?? Ik ervaar Odido inmiddels als een gesloten bolwerk dat niet open communiceert en nog erger niet terug betaald.

Ik zag het item over Odido waarin Mw van Lammeren aan geeft dat er hard gewerkt wordt aan alle items van onbereikbaarheid, geen bereik etc. Maar hoe staat het met terug betalen. 
 

graag hoor ik van je of er enige beweging in zit en of ik of jij mijn casus hoger op neer kan brengen. 26 december aanstaande ben ik 3 maanden verder. 
 

groet Arthur Neve
 

Reputatie 6
Badge +6

Beste Marciano,

En de week is voorbij en er is blijkbaar geen reactie gekomen van fakturatie. Hoe nu verder ? Is er een klachtenafdeling die gemaild kan worden? Is er een manager of andere verantwoordelijke die ingeschakeld kan worden?? Ik ervaar Odido inmiddels als een gesloten bolwerk dat niet open communiceert en nog erger niet terug betaald.

Ik zag het item over Odido waarin Mw van Lammeren aan geeft dat er hard gewerkt wordt aan alle items van onbereikbaarheid, geen bereik etc. Maar hoe staat het met terug betalen. 
 

graag hoor ik van je of er enige beweging in zit en of ik of jij mijn casus hoger op neer kan brengen. 26 december aanstaande ben ik 3 maanden verder. 
 

groet Arthur Neve
 

Hallo @ArthurNeve, excuses voor de late reactie, we zijn minder goed bereikbaar i.v.m. de feestdagen. Geen zorgen! We zullen ervoor zorgen dat je het geld zo snel mogelijk van ons terugkrijgt en excuses voor het ongemak! Kun je mij een privébericht sturen met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Dan kan ik dit voor je uitzoeken! Of ben je inmiddels in de tussentijd al geholpen? 

 

Ik verneem het graag van je! 

Groetjes, 

Pharwin

Reageer