Onterechte afschrijving en facturen

  • 2 October 2023
  • 10 reacties
  • 297 Bekeken

Hoi,

Er zijn een aantal dingen fout gegaan met een nieuw abonnement afsluiten toen T-Mobile is overgenomen door Odido, nu 2 weken verder komen er facturen binnen waar niks van klopt, telefonisch snapte de medewerkster er niks van en wordt ik weer doorverwezen naar een andere collega die mij terug moet bellen. Ik werd continue doorverwezen naar andere collega's bij het afsluiten van mijn abonnement en nu herhaalt zich dit weer, ik ben niet van  plan weer 4-5 keer te bellen naar Odido en continue iemand anders aan de telefoon te krijgen voordat het opgelost is.

Op 6 September heb ik naar Odido gebeld omdat ik een Unlimited Plus Samen abonnement wilde afnemen samen met mijn moeder (zij had al een Unlimited Plus abonnement), medewerkster vertelde mij aan de telefoon dat dit kon op mijn eigen naam en dat zodra het abonnement ingaat dat ik deze via de website kon ontkoppelen van mijn account en aan die van mijn moeder kon toevoegen. Ik moest een  bedrag van 8,69 betalen omdat ik mijn abonnement eerder wilde stoppen.

9 September is de bezorger van AMP langst geweest (5,95 betaald want weekend bezorging (08:00-18:00 doordeweeks is niet realistisch voor fulltime werkende mensen). Mijn nummer werd overgezet op 12 September naar het nieuwe abonnement en het oude was opgezegd. Nu kwam het 1e probleem, ik kon mijn abonnement ontkoppelen uit mijn account maar niet koppelen aan die van mijn moeder  (‘er is een fout opgetreden’), hiervoor gebeld naar Odido en blijkt dus dat de medewerkster verkeerde informatie heeft gegeven aan mij en dat je voor een unlimited plus samen abonnement allebei op 1 klantnummer  moet zitten, mijn moeder had dus een 2e abonnement moeten afsluiten op haar naam met mijn telefoonnummer. 

Nu veel stress want mijn moeder ging 13 September op vakantie, mijn nieuwe abonnement moest opgezegd worden en een nieuwe moest afgesloten worden op mijn moeders naam, super veel gedoe omdat de simkaart op haar naam staat en ik deze niet mag aannemen, ze ging de 13e op vakantie dus niet mogelijk… een machtiging weten te ontvangen van AMP groep en een nieuwe afspraak gemaakt voor bezorging op 16 September.

16 September is AMP weer langs geweest (opnieuw 5,95 moeten betalen want weekend) en ontving ik een mail dat ik een afkoopsom van 172,09 had van het nieuwe abonnement dat verkeerd aan mij verkocht is. Dit klopt niet en heb ik opnieuw Odido voor gebeld, Na wat uitleg bleek dat een andere collega mijn verkeerd verkochte abonnement had opgezegd met afkoopkosten (dus de 172,09 euro), medewerkster aan de telefoon heeft dit abonnement ‘geterminate’ en opnieuw nummerbehoud aangevraagd zodat ik dit niet hoef te betalen. Alles bleek nu goed te staan en ik hoefde nergens voor  te betalen.

Een paar weken verder kwam er een factuur binnen van 30 euro, een van 3,28 en op mijn het samen unlimited abonnement een van 59,28.

Het factuur van 30 euro gaat over een abonnement dat loopt van 12-09 tot 11-10 (een abonnement dat ik nooit gehad heb en nooit gebruikt).

Het factuur van 3,28 gaat over een abonnement dat loopt van 12-09 tot 20-09 (dit is het abonnement dat verkeerd is afgesloten)

Het factuur van 59,28 gaat over ons samen unlimited abonnement die normaal 50 euro kost samen, er is 9,28 euro extra gerekend tussen 18-09 en 27-09. Dit is vermoedelijk de afkoopsom van mijn oude abonnement (waar eerst 8,69 voor stond)

Nu wil ik graag van Odido de 30, 3,28 euro terug ontvangen en eenmalig de 5,95 AMP groep  omdat deze onterecht van mijn rekening zijn afgeschreven. Er is geen e-mail bekent op hun contact pagina en via de telefoon krijg ik dit niet uitgelegd want ze snappen het niet en wordt ik weer doorverwezen naar een collega, dus vandaar maar een post hier.

Ik hoop met dit bericht dat eindelijk alles opgelost wordt, zonder doorschuifsysteem en dat ik zonder problemen verder kan.

Aan wie kan ik mijn klantgegevens, telefoonnummer en andere relevante persoonlijke informatie doorsturen zodat dit opgelost wordt?

Marciano van Odido 6 maanden geleden

Hoi Mike, allereerst van harte welkom op de Community! Jouw topic is onterecht in onze spambox terecht gekomen, waardoor niemand je topic heeft gezien. Mijn excuses hiervoor. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat er inmiddels een credit is toegezegd en dat deze op je eindfactuur te zien zal zijn. Is alles in orde of kon ik op dit moment nog iets voor je doen? Laat het me maar weten. Ik sta voor je klaar! 😊

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Mike, allereerst van harte welkom op de Community! Jouw topic is onterecht in onze spambox terecht gekomen, waardoor niemand je topic heeft gezien. Mijn excuses hiervoor. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat er inmiddels een credit is toegezegd en dat deze op je eindfactuur te zien zal zijn. Is alles in orde of kon ik op dit moment nog iets voor je doen? Laat het me maar weten. Ik sta voor je klaar! 😊

Hoi Marciano,

Bedankt voor het kijken, was al weer vergeten dat ik dit bericht had gemaakt omdat ik hem destijds ook niet terug kon zien. Had nog een aantal keer gebeld hierna naar Odido en bij de laatste keer was er idd verteld dat ik nog een eindfactuur zou krijgen 1 maand nadat het van mijn rekening was afgeschreven, nog even afwachten tot de 25ste.

Voor de rest is het opgelost zo als het eindfactuur er idd komt.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Mike, ja snap ik helemaal! Ik weet niet waarom je topic in de spambox is gekomen, maar ik ben blij dat ik hem toch nog heb gezien. Fijn dat het helemaal in orde is zodra de credit op de eindfactuur er is. Laat het me gerust weten als het zover is! 

Vroegtijdig beeindigen abonement, 

ik had opgezegd wegens niet goed functioneren van mijn internet snelheid, er is tot mij ook nog is een tweede modem gestuurd waardoor het nog steeds niet naar behoren werkt, gebeld en er werdt een case aangemaakt en tot mijn verbazing de dag erop probleem opgelost volgens t-mobile (mailtje dus) ik kookte had al bijna dagelijks aan de telefoon gehangen, wat ook nog is het geval was dat ik het contact aan was gegaan november 2022, vervolgens galsfiber aangelgd in februari en pas de aansluiting vondt pas plaats in juni, tot mijn verbazing was zelfs ook niet mijn oude provider opgezegd wat ik toen afgesproken had in november 2022 door de verkoop aan de deur, dus ik heb nog dubbele kosten gehad 4 maanden lang, ik heb uiteindelijk opgezegd in 16-augustus en hierbij was ook gelijk afgesproken dat 64,95 van ziggo zou verrekend worden met de opzegging en zou ik totaal nog 20.- betalen met de aftrek van de 4 maanden, opzegservice zou geregeld zijn volgens de verkoop aan de deur, ook maandelijks opzegbaar ook aan mij verteld, heb vandaag 4 keer weer aan de telefoon gehangen met odido maar kom nergens doorheen, 206.- euro willen ze hebben maar sorry odido dat is buiten de afspraak om van wat ik gemaakt heb, na aanleiding van mijn laatste gesprek vanavond om 18:00 is me weer verteld dat het weer voorgesteld gaat worden aan afdeling verkoop om te kijken of het anders geregeld kan worden, toch super vreemd hoor terwijl ik al een afspraak gemaakt had qua afkoopsom, verrekenen van ziggo 4 maanden en nog de 20.- euro, ze blijven bij de 206.- euro, ben ik nou gek of zo, alles maar ook alles gaat langs elkaar heen bij odido/t-mobile, zo jammer dat je gewoon in de maling genomen wordt, oh ja blijven loont zeggen ze is het spreekwoord, nou echt niet je wordt met allerlei beloftes binnengehaald maar afspraken nakomen ho maar, daarbij heb ik thuis 3 mobiele abonnementen lopen en daar geen klachten over heb verders, hoop dat er toch iets opgelost wordt met de internet opzegging en afkoopsom met wat er afgesproken is 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Raymond kooiman ,

Je breekt in op iemand anders zijn topic met een eigen vraag. Dat is niet de bedoeling. Mijn advies is om een eigen /nieuw topic aan te maken.

Oh sorry 

Hoi @Marciano van Odido 

Weet u toevallig iets meer over wanneer in een eindfactuur kan ontvangen? Het factuur is van 15 September en het is 25 September afgeschreven, beide nu een maand geleden.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Mikedorst, hmm wat apart dat je de endfactuur nog niet hebt ontvangen. Ik ga het daarom direct zelf voor je regelen. Stuur je mij even een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan zorg ik handmatig voor een credit en kijken we samen of alles daarna helemaal in orde is. Ik zie je berichtje verschijnen! 😊

Eindelijk ben ik van Odidio T-Mobile verlost (per 19-1-2024) maar de oplichters sturen me nu nóg een factuur met onder andere kosten voor het niet terugsturen van de rotzooi. Ik heb alles tijdig teruggestuurd. De betaling is matuurlijk gestorneerd maar nu word ik gestalkt en aangemaand om te betalen.

Please, we maakt er aan deze lijdensweg een einde? Wat een XXX drama.

Het XXX is niet te bereiken dus zo maar geprobeerd.

Anti-groet,

Theon Scholten

[Waarschuwing - dit taalgebruik is niet toegestaan volgens de huisregels en wordt niet gewaardeerd]

Reputatie 7
Badge +9

Hi @theon66, ik raad je allereerst aan om op een normale manier met ons te communiceren. Dat gezegd hebbende zie ik dat mijn collega inmiddels een credit voor je heeft aangevraagd om de kosten te vergoeden. Dit bedrag wordt teruggestort op je rekening en/of deels verrekend met je volgende/eindfactuur - mocht deze nog komen. De terugstorting ontvang je aan het eind van de betaalcyclus. In andere woorden; wanneer je volgende factuur eigenlijk zou komen.

Ik hoop dat alles zo in orde is! 😄

Reageer