Beantwoord

Telefoonnummer gehackt extra kosten

  • 25 January 2024
  • 1 reactie
  • 107 Bekeken

Beste community,

Heel simpel gezegd ik wordt genaaid waar ik bij sta.

Ik probeer het op deze manier.
Want ik heb odido gebeld en ik kreeg de meest droge persoon aan de lijn die niet wist waar die het over had (ik heb zelf ook 10 jaar terug bij t-mobile klantenservice gewerkt vandaar).

Op mijn factuur komt er iedere maand een paar euro extra kosten bij, dit is nu al 3 maanden aan de hand, eerst was het een paar euro na een paar maanden werd dit steeds meer dat het mij ging opvallen.
Dus ik keek even wat de oorzaak was en zag dat er bijna iedere dag soms 2 keer per dag door mij werd gebeld naar het nummer 00337000003715672 en dan steeds 1 seconde of 2 seconde, per keer koste dit mij €0,23. 

Dus kort samengevat mijn toestel belt naar dat nummer, en ik zie ook niet in mijn logboek van mijn telefoon dat ik bel naar dat nummer.

Deze situatie is sinds okt 2023 gaande en de extra kosten worden steeds meer.

Ik had odido gebeld maar met alle respect die persoon wist echt niet waar die het over had. De opmerking ja ik ga die nummer blokkeren in het systeem en jij moet ook dat nummer blokkeren in je toestel, werkt in mijn situatie absoluut niet. Want blokkeren zorgt alleen dat jij door dat nummer niet gebeld kan worden. Maar in mijn situatie is het zo dat mijn toestel zelf belt naar dat nummer, dat kan nog steeds al blokker je dat nummer. 

Ik ben ook een paar maanden terug gebeld door een gekke nummer waarbij mijn telefoon 1 sec a 2 sec overging en toen gelijk werd opgehangen, dit ging automatisch, ik had toen al zo'n vermoeden dat het een hackpoging was voor mijn telefoon. 

Ik let zelf wel goed op zulke dingen en ben wel technisch onderlegd.
Alleen ik heb niet een externe beveiligingssoftware op mijn tel gezet, maar dat ga ik nu wel doen.
Nadat ik mijn telefoon in de fik heb gestoken, en alle accounts en beveiliging heb veranderd.

Even serieus kan iemand mij helpen met deze situatie want de extra kosten lopen nu verder op
van 2 euro nu naar 8 euro, maar dit is meer om te testen hoe ver ze kunnen gaan, als ik nu niet ingrijp kan het zo in de honderden euro's gaan uitkomen.

Ik kan odido niet mailen, en bellen heeft ook geen nut.
Dus vandaar dat ik het op deze manier probeer. 

icon

Beste antwoord door eric 25 January 2024, 21:45

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Dennis777 ,

Een gehackte telefoon is natuurlijk vervelend,  maar de verantwoordelijkheid van wat er met jouw telefoon gebeurd ligt bij jou. Er is toch een app die blijkbaar regelmatig naar "thuis" belt. 

In dit geval lijkt me het best om de telefoon volledig van een factory reset te voorzien en alleen 'trustfull' apps terug te plaatsen. 

Als je dit te ingewikkeld vindt kun je in je Odido app het bellen naar buitenlandse nummers blokkeren. Maar persoonlijk vind ik dat een slechte app niet op je telefoon thuis hoort. 

Reageer