Beantwoord

Terugbetaling

  • 28 December 2023
  • 16 reacties
  • 258 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 8 reacties

Odido met de beroerdste klantenservice,

Na tientallen keren gebeld te hebben nog steeds geen oplossing!

Ik krijg van odido 472 euro terug, zou binnen 2 weken teruggestort worden, we zijn nu een maand verder en nog NIKS!

Mijn advocaat heeft ook contact opgenomen, zo'n anderhalve week geleden, werd gezegd dat het werd doorgestuurd naar de financiële afdeling, en er zou binnen 7 dagen contact opgenomen worden met mij.. je raad het al.. niks gehoord.

Ik wil mijn geld terug odido! En snel ook!

Anders ben ik genoodzaakt een schadeclaim in te dienen, aangezien jullie je niet aan de wettelijke afspraken houden.

Ik verwacht het geld binnen enkele dagen op mijn rekening, zo niet ga ik juridische stappen ondernemen.

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 29 December 2023, 16:16

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @brii, dat is natuurlijk niet de bedoeling en goed dat je contact hierover opneemt! Kun je mij iets meer vertellen waar deze € 472 vandaan komt? Gaat het om een geannuleerde order en heb je het ordernummer voor mij? Kun je mij ook een privébericht sturen met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Dan kan ik dit voor je uitzoeken en navraag doen bij onze financiële afdeling! 

Groetjes, 

Pharwin

Jammer dat ik nu geen reactie meer krijg.. maar verbaasd me eigenlijk ook niets met de " service " van Odido.

Reputatie 6
Badge +6

Jammer dat ik nu geen reactie meer krijg.. maar verbaasd me eigenlijk ook niets met de " service " van Odido.

Hallo @brii , Allereerst, de beste wensen voor 2024, ik was ook aan het genieten van een paar dagen vrij. Ik heb gelijk een kijkje genomen in je account en ik zie dat mijn collega al navraag voor je heeft gedaan bij onze financiële afdeling. Ik heb gelijk navraag gedaan of er een update is over jouw situatie. Zodra ik meer duidelijkheid heb, zal ik het direct aan je laten weten!

Groetjes, 

Pharwin

Hoi,

 

Deze navraag is al ruim 2 weken geleden gedaan door je collega, hij zou mij na 1 week terug bellen, heeft ie niet gedaan. Ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi,

 

Deze navraag is al ruim 2 weken geleden gedaan door je collega, hij zou mij na 1 week terug bellen, heeft ie niet gedaan. Ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in.

Hallo @brii, dank voor het sturen van je privébericht met je gegevens!  Ik heb gelijk een kijkje genomen in je account en ik zie dat mijn collega al navraag voor je heeft gedaan bij onze financiële afdeling. Ik heb gelijk navraag gedaan of er een update is over jouw situatie. Zodra ik meer duidelijkheid heb, zal ik het direct aan je laten weten!

Groetjes,
Pharwin

Dit zei je gisteren ook al.. 

Komt er nog wat van? Intussen ook tros radar ingelicht. Ben echt klaar met jullie. 

Reputatie 6
Badge +6

Komt er nog wat van? Intussen ook tros radar ingelicht. Ben echt klaar met jullie. 

Hallo @brii, in je account zie ik dat je een aanvraag hebt gedaan voor het uitbetalen van je PrePaid-tegoed op 26/11/2023. Het bedrag zou je dan automatisch binnen 14 dagen terug moeten hebben. Je hebt het rekeningnummer eindigend op **************6166 aan ons doorgegeven. Zou je bij het rekeningnummer kunnen checken in de afschriften of het bedrag is uitgekeerd? Het zou dus uiterlijk op 11/12/23 al uitbetaald moeten zijn. Het zou dus in de periode 26/11/23 - 11/12/23 al uitbetaald moeten zijn. Zou je kunnen checken of het bedrag in deze periode is bijgeschreven? 

Ik verneem het graag van je! 

Groetjes, 

Pharwin

Meen je dit nu serieus? Deze reactie is toch echt om te huilen.. als het bedrag bijgeschreven was, zou ik hier toch niet komen klagen? 

IK WIL MIJN GELD TERUG!!!!

Reputatie 6
Badge +6

@brii dat snap ik heel goed, maar soms is het bedrag al uitbetaald en wordt dit over het hoofd gezien, vandaar dat ik je vraag om het dubbel te checken, zodat ik dit in ieder geval kan uitsluiten. Graag ontvang ik hier nog een reactie/bevestiging op. 

Groet, 

Pharwin

Volgens mij heb ik al antwoord gegeven.

Het bedrag is NIET bijgeschreven.

Daarbij heb ik weinig te besteden, dus als ik ineens meer te besteden had, zou ik dit wel in de gaten hebben. Misschien dat jij het niet merkt als er 400 euro word bijgeschreven op je account, Maar ik wel! 

Dus bij deze, ik heb het bedrag nooit ontvangen.

Graag met spoed overmaken naar het opgegeven rekeningnummer.

Reputatie 6
Badge +6

@brii dank voor de toelichting! Dan wil ik nog een één ding uitsluiten om te achterhalen of het daar niet aan ligt. Je prepaid tegoed en telefoonnummer vervallen op het moment dat je prepaid overeenkomst eindigt. Wanneer je echter je telefoonnummer wil meenemen naar een andere aanbieder kun je hier een nummerportering voor aanvragen. Is het nummer ook uitgeporteerd en mag ik vragen naar welke provider? Je huidige prepaid tegoed kan en wordt alleen teruggestort als je nummer is uitgeporteerd naar een andere provider. 

Ik wil (net als jij) dat je het geld zo snel mogelijk van ons terugkrijgt. Zoals ik al aangaf, zag ik dat een collega al navraag voor je had gedaan, maar hier heb ik tot op het heden nog steeds geen reactie op ontvangen. Daarom heb ik nu zelf contact gezocht onze financiële afdeling. Jammer genoeg moet dit wel via de mail en is er geen andere manier mogelijk. Ik verwacht hier binnen enkele dagen een terugkoppeling over te ontvangen. Zodra ik meer duidelijkheid heb, zal ik het je direct in dit topic laten weten! 

Groetjes, 

Pharwin

Het telefoonnummer is inderdaad geporteerd naar lebara waar ik een simonly abonnement heb.

Ik heb via jullie website het aanvraagformulier ingevuld om het tegoed naar mijn bankrekening over te laten maken.

 

 

Reputatie 6
Badge +6

@brii dank voor het doorgeven! Ik heb dit zojuist ook als toevoeging in de mail vermeld, zodat alles kloppend is en zij ook een goed beeld van de situatie kunnen krijgen. Ik hoop hier zo snel mogelijk meer duidelijkheid hier te krijgen! 

 

Groetjes, 

Pharwin

14 dagen verder en nog geen reactie. Dit is echt absurd.

 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @brii, excuses voor de late reactie, maar in dit geval moest het tot de bodem worden uitgezocht, voordat ik met een heldere reactie bij je terug kon komen. Ik heb zojuist meer duidelijkheid ontvangen ik ga proberen het zo goed mogelijk uit te leggen: 

Je was inderdaad een PrePaid klant bij ons, waarbij je nummer nu is uitgeporteerd. Normaal gesproken zou je dan het bedrag automatisch teruggestort krijgen, wat je op het moment van uitporteren nog bij ons tegoed hebt. Aangezien het om een aardig groot bedrag gaat, moest dit eerst goed uitgezocht worden door onze financiële afdeling. Voor je PrePaid heb je automatische opwaarderingen gedaan via je bank en ook via PayPal. Echter, zijn de betalingen nooit uitgevoerd en via PayPal zijn ze ook niet ontvangen. Oftewel, je had in feite dus niet betaald voor de PrePaid opwaarderingen. Het tegoed heb je wel van ons ontvangen. Met andere woorden, de opwaarderingen zijn bijgeschreven op je PrePaid-tegoed, maar de betalingen op de achtergrond zijn nooit uitgevoerd. Onze financiële afdeling kan precies zien wat er is gebeurd met de tegoeden en ook de betalingen die in dit geval dus niet zijn gedaan. Vandaar dat je het bedrag tot op het heden ook niet terug hebt ontvangen. Het komt er dus op neer dat de opwaarderingen niet zijn betaald en dat zou heel goed kunnen, want als je een opwaardering doet (bijvoorbeeld via PayPal), wordt de betaling direct gedaan en ontvang je het tegoed. Echter, bij PayPal kan de betaling dus ook geannuleerd worden, waardoor het bedrag nooit van je bankrekeningnummer wordt afgeschreven, terwijl je het tegoed wel hebt ontvangen. En daar heb je nu een terugbetaling voor aangevraagd. 

Het lijkt dan ook meer dan terecht dat het tegoed niet uitbetaald wordt. Tenzij je natuurlijk kan aantonen bij je bank dat je de betalingen wel hebt gedaan. Je kunt in dit topic de screenshots van deze betalingen vermelden, dan kan ik het voor je doorzetten, waardoor zij dus bewijs hebben dat de betalingen wel degelijk zijn verricht. Op dit moment kunnen zij namelijk zien dat de opwaarderingen niet betaald zijn. Als je het tegendeel kunt bewijzen, verneem ik graag de screenshots van je, zodat ik het alsnog voor je door kan zetten! 

Reageer