Terugbetaling binnen 2 weken?

  • 15 September 2023
  • 13 reacties
  • 575 Bekeken

Goeie dag, 

Ik heb een aanvraag gedaan voor de teveel betaalde bedrag om het te laten terugboeken. 

Ik had de afgelopen maanden teveel betaald en zag laatst op mijn factuur een groot bedrag staan dat ik teveel had betaald. 

Ik heb dit aangevraagd om het terug te laten betalen. 

Dit zou dan binnen 2 weken op mijn rekening moeten staan? 

 

Ik lees enorm veel reviews en zaken dat niemand zijn geld 1.2.3 terug krijgt. 

Of dat er wel maanden overheen gaan.

 

Heeft er iemand nog pas een terugbetaling gedaan? 

Hoe snel had je het binnen?


13 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @BlazeStoneZ  Als de administratie heeft bevestigd dat het klopt en alles is uitgezocht krijg je gewoon het te veel betaalde terug of wordt het verrekend met de komende maanden. 
Heb je al bewijs gekregen per mail dan komt het wel goed. Nog nooit meegemaakt dat ik iets niet terug kreeg.

Succes

 

Hallo @BlazeStoneZ  Als de administratie heeft bevestigd dat het klopt en alles is uitgezocht krijg je gewoon het te veel betaalde terug of wordt het verrekend met de komende maanden. 
Heb je al bewijs gekregen per mail dan komt het wel goed. Nog nooit meegemaakt dat ik iets niet terug kreeg.

Succes

 

 

Ik heb een bewijs ontvangen dat het naar mijn rekening wordt overgemaakt. Maar is het wel is voorgekomen dat het eerder dan de 14 dagen binnenkomt? 

 

Ik zie veel berichten dat mensen soms maanden moet wachten of opnieuw contact moet opnemen

Reputatie 7
Badge +14

@BlazeStoneZ IK kan dat niet beantwoorden. Bedenk maar zo dat afhandelingen die goed lopen zelden online komen te staan. 
Ik kan alleen voor mijzelf spreken uiteraard.

Misschien kunnen de moderators je meer vertellen!

MVG. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BlazeStoneZ 

Wij storten het geld vaak binnen 14 werkdagen terug. Houdt dus wel rekening mee dat het om werkdagen gaat. Mochten die dagen zijn gepasseerd, trek dan even aan de bel. Dan kijken we graag met je mee!

Hi @BlazeStoneZ 

Wij storten het geld vaak binnen 14 werkdagen terug. Houdt dus wel rekening mee dat het om werkdagen gaat. Mochten die dagen zijn gepasseerd, trek dan even aan de bel. Dan kijken we graag met je mee!

 

Werkdagen, in mail staat 14 dagen. 

 

Dus het kan zelfs 3 weken duren voordat het op mijn rekening is teruggestort. 

 

Het probleem is dat ze het dan telkens het verrekend met de volgende factuur. Terwijl ik telkens dan teveel betaal. Het wordt namelijk automatisch overgemaakt door het systeem van mijn administratie beheer. 

Dat kan ik niet tegenhouden.

We zijn op werkdag 9 aangekomen tot me aanvraag. 

Ik heb nog steeds niks ontvangen. 

Alsof jullie aan het afwachten zijn tot de volgende factuur. 

 

Terwijl die al betaald is.

Chat is onbereikbaar en jullie zijn telefonisch ook onbereikbaar

Chat is onbereikbaar en jullie zijn telefonisch ook onbereikbaar

Ik zit met hetzelfde probleem, ik had een iphone 15 Pro Max ge-preordered maar daarna toch nog geannuleerd en de odido medewerker vertelde mij aan de telefoon dat ik het voor de 29ste van september terug geboekt zou krijgen. Helaas zijn we al een dag verder en nog niks ontvangen tot nu toe. Het gaat om een aanzienlijk hoge bedrag bij mij van 900 euro dus ben wel een beetje aan de bange kant dat dit nog wel langer gaat duren. Ik hoop het niet maar als ik het zo lees lijkt het wel de gang van zaken. 

 

Hier hetzelfde….Ook ca 1000 euro aanbetaald en de order geannuleerd omdat de telefoon niet leverbaar bleek te zijn (bij KPN direct wel). Na de annuleringsmail niets noppes nada meer gehoord. Nu 2 weken terug inmiddels. Ik heb erg weinig vertrouwen in ODIDO!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dennis74 

Ik wil graag met je meekijken. Heb je met iDeal of creditcard betaald? Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kan ik een terugstortformulier voor je invullen als dat nog niet is gebeurd. 

@Hajar van Odido heb je al kunnen kijken voor mij? Heb gisteren direct de gevraagde gegevens gestuurd via dm. 

Inmiddels maar weer contact gehad met de helpdesk en ze hebben mij nu wit heet gekregen! Ze geven nu aan dat er helemaal geen terugbetaling onderweg is en dat het waarschijnlijk nog eens 14 dagen zal gaat duren.

Deze firma is echt gewoon mensen willens en wetens aan het oplichten!? Ik ga ze nu officieel een betalingsherinnering sturen om het daarna direct over te kunnen dragen aan een incasso bureau. Echt, werkelijk waar onbegrijpelijk dit!

Inmiddels maar weer contact gehad met de helpdesk en ze hebben mij nu wit heet gekregen! Ze geven nu aan dat er helemaal geen terugbetaling onderweg is en dat het waarschijnlijk nog eens 14 dagen zal gaat duren.

Deze firma is echt gewoon mensen willens en wetens aan het oplichten!? Ik ga ze nu officieel een betalingsherinnering sturen om het daarna direct over te kunnen dragen aan een incasso bureau. Echt, werkelijk waar onbegrijpelijk dit!

Ik zit met hetzelfde, onlangs weer contact gehad en op 2 oktober hebben ze een nieuwe verzoek ingediend waardoor ik weer 2 weken moet wachten en het hopelijk voor 16 oktober krijg. Ik verwacht niet veel en als ik het dan niet terug krijg schakel ik de ING geldterug service in aangezien ik mijn aanbetaling deed met een creditcard. Echt een triest bedrijf odido en al die medewerkers liegen je ook maar de hele tijd voor en vertellen tegenstrijdige informatie of helpen je niet eens. Ook op het forum waar je na een initiële reactie om je gegevens te sturen nooit meer bericht krijgt van de moderators.

Reageer