Beantwoord

Toestelkrediet afbetaald maar wel op factuur berekend

  • 12 March 2024
  • 10 reacties
  • 102 Bekeken

hallo mensen 

misschien kunnen jullie mij helpen 

ik heb op 8-3 mijn toestel krediet afbetaald en nu krijg ik op 12-3 een fractuur met toestel krediet op de rekening 

hoe kan ik dat nu terug draaien dat ik het krediet van de rekening terug krijgt ?

want die bot kan ik niks mee en voor bellen kan ik even niet ivm werk 

icon

Beste antwoord door cowboyspeedy 9 April 2024, 14:08

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Je hebt 8 maart het toestel afbetaald, maar de factuur van maart was dan al opgesteld. Op de factuur van 12 maart staat dus het laatste (24e) deel van de afbetaling.

Krijg ik het dan wel terug of moet ik dan odido zelf bellen ?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @cowboyspeedy 

Is het factuurbedrag al geïncasseerd? Normaal krijg je na het aflossen alsnog dat bedrag te zien op de factuur maar het wordt verder niet in rekening gebracht.

nee nog niet ik dacht dat het er al af was maar dan wachten we gewoon wel even rustiig af hoe het gaat lopen 

thanks voor je antwoord 

Reputatie 1

Komt me bekend voor, restant toestel krediet op 4 maart 2024 afbetaald. Op maart nota restbedrag credit en verrekend met nota april maar restant toestel krediet staat in april weer  op nota, dus er is niets gebeurd. Geen adviseurs beschikbaar. 

nou bij mij is er nog niks van maart af gehaald dus dat vind ik dan weer wel vreemd maar goed zal binnenkort wel gebeuren denk ik 

maar ik zou dan toch even met ze gaan bellen hoor hoe dat zit want dat is niet goed lijkt mij

Reputatie 1

Hi @cowboyspeedy, goed dat je de Odido Community gevonden hebt! Graag geef ik je meer duidelijkheid. Ik ben voor je gaan kijken en zie dat er inderdaad een factuur voor je klaarstaat met daarop het restant van je toestelkrediet vermeld. Ik snap dat je hiervan schrikt, maar ik kan je in ieder geval vertellen dat je je hierover geen zorgen hoeft te maken. Ik zie namelijk dat jij op 8 maart aan ons een betaling gedaan, welke wij op de achtergrond verrekend hebben met de meest recente factuur die je van ons gekregen hebt. Normaal gesproken vermelden wij dit ook op de betreffende factuur, maar ik zie dat dit bij jou niet helemaal goed gegaan is, onze excuses hiervoor! Het bedrag dat je aan ons betaald hebt is van de factuur van april afgetrokken. We zullen eind april dus niet het volledige bedrag afschrijven. 

Reputatie 1

Hi @alexandrahut, ook voor jou ben ik meteen even gaan kijken hoe het precies zit! Ik zie bij jou inderdaad een betaling van je toestelkrediet terug op 4 maart. Deze hebben wij in goede orde ontvangen! Op 6 maart stond er een nieuwe factuur voor je klaar, waardoor wij een deel van je betaling hiermee hebben verrekend. In de maand maart hebben we dus als het goed is niets van jouw rekening afgeschreven. Op de factuur van april hebben wij het restant van het betaalde bedrag verrekend. Ik snap dat dit misschien wat verwarrend is, maar onder de streep betaal je dus geen cent teveel of te weinig. 

Hi @cowboyspeedy, goed dat je de Odido Community gevonden hebt! Graag geef ik je meer duidelijkheid. Ik ben voor je gaan kijken en zie dat er inderdaad een factuur voor je klaarstaat met daarop het restant van je toestelkrediet vermeld. Ik snap dat je hiervan schrikt, maar ik kan je in ieder geval vertellen dat je je hierover geen zorgen hoeft te maken. Ik zie namelijk dat jij op 8 maart aan ons een betaling gedaan, welke wij op de achtergrond verrekend hebben met de meest recente factuur die je van ons gekregen hebt. Normaal gesproken vermelden wij dit ook op de betreffende factuur, maar ik zie dat dit bij jou niet helemaal goed gegaan is, onze excuses hiervoor! Het bedrag dat je aan ons betaald hebt is van de factuur van april afgetrokken. We zullen eind april dus niet het volledige bedrag afschrijven. 

thanks hoor voor alle info en hulp en dan mag dit topic van mij betreft gesloten worden want ik heb mijn antwoorden 

misschien nog even wachten wat de andere persoon zegt want die is ook op mijn topic verder gegaan met een vraag 

greetz van cowboyspeedy

Reputatie 1

Andere persoon vindt het best 😀.

Reageer