Beantwoord

Verkeerde factuur na be-eindiging mobiel abonnement

  • 9 January 2024
  • 6 reacties
  • 52 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hallo,

Ik heb recent mijn mobiele abonnement opgezegd en omgezet naar een prepaid, ivm een verhuizing naar Amerika. Nu zit ik in Amerika en heb ik een email gekregen met melding van mijn laatste factuur en bijbehorend bedrag. Namelijk 100 euro te hoog. 
 

Dit bedrag is níet de afkoopsom. Die is namelijk kwijtgescholden.
 

Ik kan op geen enkele manier de factuur inzien (dit moet immers via de app en aangezien het abonnement is stopgezet heb ik daar geen account meer in) en ik kan ook niet odido bereiken vanuit de US.

Hoe kan ik nu odido bereiken met 

  1. de vraag om mijn factuur inzichtelijk te maken
  2. De foutieve kosten te laten aanpassen. 

Ik hoor graag zsm van jullie! 

 

icon

Beste antwoord door FBouvy 11 January 2024, 14:36

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @FBouvy, welkom op onze Community, ik help je graag verder! Wat heerlijk dat je verhuisd bent naar Amerika, bevalt het daar goed? Ik heb gelijk zitten zoeken op je e-mailadres en ik ben je nummer eindigend op ****888 tegenkomen. Ik zie inderdaad dat je bent omgezet naar een PrePaid-aansluiting. Ook heb ik gelijk je factuur erbij gepakt en ik zie dat er nu wel een afkoop in rekening gebracht van € 164,62. Omdat je nog in contract zat en je vroegtijdig hebt opgezegd, is er nu een afkoop in rekening gebracht. Ik kan me heel goed voorstellen dat er bij de klantenservice is gezegd dat er geen afkoop in rekening gebracht zal worden, dus ik vermoed dat er iets mis is gegaan. Wat is de reden dat je kosteloos naar PrePaid-omgezet kon worden? Zou je dat kunnen aangeven? Dan kan ik samen met je meekijken naar een oplossing voor jouw situatie! 

Groetjes, 

Pharwin

Hi Pharwin!

Dankjewel! Dat is inderdaad het nummer waar het om gaat!

Er was in mijn eerste gesprek aangegeven door de heer Shareef dat de vroegtijdige annuleringskosten kwijtgescholden konden worden omdat het een verhuizing naar Amerika betreft, niet zomaar willen stoppen of overstappen. Door alle collega’s (bijvoorbeeld Frank) die ik daarna heb gesproken is ook beaamd dat deze notitie in mijn file stond en dat de kosten zouden worden kwijtgescholden. Wellicht kun je dit zien in mijn gespreksgeschiedenis met klantenservice?

Als je de factuur zou kunnen aanpassen en deze keer opsturen per mail zou dat fantastisch zijn.

 

Warme groet,

Florence

En de omzetting naar prepaid was omdat ik dus blij ben met odido en graag bij jullie blijf, en mijn nummer wilde behouden, maar een abonnement niet logisch was ivm de verhuizing!

Reputatie 6
Badge +6

@FBouvy dank voor de toelichting! Ik zie inderdaad in je account dat mijn collega dit heeft vermeld. In het verleden was het namelijk zo dat je kosteloos kon opzeggen i.v.m. een verhuizing naar het buitenland, maar dat is sinds een paar jaar al veranderd en niet meer mogelijk. Omdat je dit hebt afgesproken met mijn collega, ga ik dit natuurlijk voor je in orde maken! Allereerst heb ik direct een creditnota voor je aangemaakt en verwerkt in je account voor het bedrag van € 164,62. Omdat je abonnement niet meer actief is, duurt het wat langer voordat je het bedrag van ons terugkrijgt. Ik heb ook gelijk een terugstortformulier voor je ingevuld en je kunt het bedrag binnen 4 tot 6 weken van ons terug verwachten op je bankrekeningnummer. Ik heb je hier ook een bevestiging per mail verstuurd. Daarnaast heb ik ook een verzoek ingediend om een kopie van deze factuur naar je te laten mailen. Wegens de drukte kun je deze binnen 15 dagen in je mailbox verwachten! 

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten! 

 

Groetjes, 
Pharwin

@FBouvy dank voor de toelichting! Ik zie inderdaad in je account dat mijn collega dit heeft vermeld. In het verleden was het namelijk zo dat je kosteloos kon opzeggen i.v.m. een verhuizing naar het buitenland, maar dat is sinds een paar jaar al veranderd en niet meer mogelijk. Omdat je dit hebt afgesproken met mijn collega, ga ik dit natuurlijk voor je in orde maken! Allereerst heb ik direct een creditnota voor je aangemaakt en verwerkt in je account voor het bedrag van € 164,62. Omdat je abonnement niet meer actief is, duurt het wat langer voordat je het bedrag van ons terugkrijgt. Ik heb ook gelijk een terugstortformulier voor je ingevuld en je kunt het bedrag binnen 4 tot 6 weken van ons terug verwachten op je bankrekeningnummer. Ik heb je hier ook een bevestiging per mail verstuurd. Daarnaast heb ik ook een verzoek ingediend om een kopie van deze factuur naar je te laten mailen. Wegens de drukte kun je deze binnen 15 dagen in je mailbox verwachten! 

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten! 

 

Groetjes, 
Pharwin

 

Hi Pharwin,

Mega bedankt! Super fijn dat je zo adequaat kon helpen. Ik zie de factuur en betaling tegemoet.

Hele fijne dag!

Warme groet,

Florence

Reputatie 6
Badge +6

@FBouvy geen dank en graag gedaan! Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Dank en ik wens jou voor nu ook nog een hele mooie dag toe en alvast een heel fijn weekend! 😁

Reageer