Zeer ontevreden

  • 30 November 2023
  • 5 reacties
  • 163 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik ben al jaren klant bij T-mobile en nu genaamd Odido. Ik heb thuisdiensten als mobiel diensten. Altijd zeer tevreden zonder enige problemen. Vorig jaar mijn mobiel abonnement laten verlengen door er een toestel bij te nemen. Ik heb 1gb internet (die ik niet gebruik) en unlimited bellen. Ik heb namelijk ook een zakelijk nummer (KPN) en daar heb ik unlimited internet en unlimited bellen. Odido heb ik puur voor het privébellen.

 

Afijn, in september had ik wat problemen met de telefoon dus ben ik bij een Tmobile zaak naar binnengelopen. Het kleine probleem was verholpen en mevrouw vroeg of zij ook nog iets anders voor mij kon doen. Bijvoorbeeld iets met mijn abonnement. Mijn abonnement loopt nog tot september 2024 dus dat was niet nodig. Ik was ook tevreden met wat ik heb. Zij gaf toen aan dat er ook iets bestaat als upgraden en downgraden. Mocht de situatie veranderen of mocht ik bijvoorbeeld  op vakantie gaan. Dat was het geval, ik zou over 3 weken op vakantie gaan. Wij keken samen hoeveel dat zou schelen voor 4 weken (rond de €4,- om te downgraden naar 120 belminuten - dan betaal ik die maand €23,-). Dat is niet heel spannend maar goed de knop omgezet.

 

 

Terug van vakantie meteen weer geupgraded zoals mevrouw mij liet zien naar onbeperkt bellen. Ik kreeg een bevestiging in de app. Een maand later kijk in mijn afschrijvingen en zie ik dat er €210,- is afgeschreven, bijna 10x van wat ik per maand betaal. Ik meteen in de telefoon om te vragen of er een fout is gemaakt. Na een wachtrij van 30 minuten werd mij verteld dat er geen upgrade in het systeem staat en ik dus voor €185,- aan belkosten heb gemaakt. Ik heb het verhaal uitgelegd en ook dat ik jaren klant ben. En dat ik altijd unlimited heb gehad qua bellen, en dat het duidelijk een fout is. En tevens heb ik het netjes in de app aangepast zoals mevrouw zei in de winkel. Verder kreeg ik geen notificatie dat ik die belminuten had overschreden. Dan zou ik meteen contact hebben opgenomen met Odido om aan te geven dat er blijkbaar iets mis was. Odido stuurt geen notificatie maar laat men rustig verder bellen om aan het eind van de maand de schrik van zijn leven te geven aan de trouwe klanten. De medewerkers hadden achter de telefoon daar geen boodschap aan en meerdere keren ben ik tijdens het gesprek weggeklikt. Na meerdere telefoontjes van uren, en elke keer 30min wachtrij heb ik uit "coulance" een kwijtschelding van €90,- en moest ik dus ruim €116,- betalen die maand terwijl ik normaal €27,- per maand betaal (en dit voor jaren). Ik heb de medewerkers gevraagd of ik kan opzeggen omdat dit een streek van jewelste is en ik niet verder wens te gaan met Odido. Dat was niet mogelijk omdat ik nog een jaar in de contract zit.

 

 

Ik heb toen gevraagd om dan meteen unlimited aan te zetten, en dit naar mij te mailen. En verder vroeg ik wat ik komende maand ga betalen. Mij werd verteld dat ik komende maand het normale bedrag zou gaan betalen (€27,-). Ik heb gevraagd of er geen extra kosten bij komen. Dat is niet het geval werd mij toegezegd. Dit gesprek was op 4 nov.

 

Deze week kreeg ik mijn nieuwe factuur en dit keer een bedrag van €204,-. Met bijna een hartinfarct meteen in de telefoon. En wederom een wachttijd van 30 minuten voor ik iemand te spreken kreeg. "Ja meneer, in die 11 dagen (voor 4 nov) heeft u voor €180,- belkosten gemaakt.". Nadat ik de situatie uitgelegde, vroeg of er geen aantekeningen waren en ik vroeg om redelijkheid, werd wederom de verbinding verbroken. Ik ben toen langs de zaak geweest en zij konden niets voor mij betekenen. Het is jouw eigen verantwoordelijkheid kreeg ik te horen. Ik moest maar bellen. 

 

Wederom gebeld en uren aan de telefoon. En wederom een coulance van €90,-. 

 

Al met al ben ik klaar met Odido. Zodra mijn abonnement afloopt ben ik weg. Ik heb liever dat ik het dubbele betaal bij een concurrent dan dat ik een dag langer blijf. Tevens zal ik mijn verhaal overal duidelijk maken op social media. 0 service, 0 begrip. Dit terwijl het probleem in de Odido app lag. Ik heb de stappen gevolgd die mevrouw mij beschreef in de winkel en tevens kreeg ik een bevesting. Als ik dit vertel aan de telefoon krijg ik te horen dat het mijn verhaal is maar zij er niets mee kunnen.

 

Dit terwijl ik werkelijk al jaren bij Tmobile heb gezeten en verschillende diensten afnam. Zeer slecht.

Marciano van Odido 5 maanden geleden

Hi Youssya, welkom op de Community en leuk om te lezen dat je al jaren bij ons zit!  Even simpel gezegd; niet fijn dat je deze ervaring hebt gehad. Ik zou willen dat ik je deze had kunnen besparen. Ik heb meteen met je meegekeken naar je facturen en eerdere contactmomenten om te zien of ik nog iets voor je kan doen, echter kan ik niet veel meer doen. Volgens de factuurspecificaties zijn de kosten inderdaad voor 4 november gemaakt en vanaf dat moment is het uit je Unlimited belbundel gegaan. Twee keer een credit van € 94,10 klinkt voor mij al als een flinke uitzondering en ik ben blij dat mijn collega's dit voor je hebben kunnen regelen. Dat er werd gezegd dat er geen extra kosten zouden zijn vanaf het moment dat je je bundel weer naar Unlimited hebt gezet klopt echter niet. Ik denk dat mijn collega hierbij geen rekening heeft gehouden met de - op dat moment - al gemaakte kosten. Excuses hiervoor!

Van wat ik lees hebben mijn collega's wel veel begrip gehad voor je situatie, ook gezien de twee credits. Ik vind het natuurlijk niet fijn dat je dit gevoel niet kreeg, maar ik hoop toch dat de credits je hierbij hebben geholpen. Mocht je na je contract overstappen dan wens ik je uiteraard veel plezier bij je nieuwe provider. Blijf je toch bij ons en heb je in de toekomst hulp nodig, start dan gerust een nieuw topic hier op de Community. We staan voor je klaar en doen er dan alles aan om je te helpen.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Youssya, welkom op de Community en leuk om te lezen dat je al jaren bij ons zit!  Even simpel gezegd; niet fijn dat je deze ervaring hebt gehad. Ik zou willen dat ik je deze had kunnen besparen. Ik heb meteen met je meegekeken naar je facturen en eerdere contactmomenten om te zien of ik nog iets voor je kan doen, echter kan ik niet veel meer doen. Volgens de factuurspecificaties zijn de kosten inderdaad voor 4 november gemaakt en vanaf dat moment is het uit je Unlimited belbundel gegaan. Twee keer een credit van € 94,10 klinkt voor mij al als een flinke uitzondering en ik ben blij dat mijn collega's dit voor je hebben kunnen regelen. Dat er werd gezegd dat er geen extra kosten zouden zijn vanaf het moment dat je je bundel weer naar Unlimited hebt gezet klopt echter niet. Ik denk dat mijn collega hierbij geen rekening heeft gehouden met de - op dat moment - al gemaakte kosten. Excuses hiervoor!

Van wat ik lees hebben mijn collega's wel veel begrip gehad voor je situatie, ook gezien de twee credits. Ik vind het natuurlijk niet fijn dat je dit gevoel niet kreeg, maar ik hoop toch dat de credits je hierbij hebben geholpen. Mocht je na je contract overstappen dan wens ik je uiteraard veel plezier bij je nieuwe provider. Blijf je toch bij ons en heb je in de toekomst hulp nodig, start dan gerust een nieuw topic hier op de Community. We staan voor je klaar en doen er dan alles aan om je te helpen.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar!

Nou Marciano dit noem ik geen service. Frappant dat er ook niet wordt gereageerd op het gegeven dat ik de dupe ben geworden van jullie app die niet goed werkt. Ik heb de stappen gevolgd die jouw collega mij vertelde om het weer up te graden en ik kreeg tevens een bevestiging in de app. Desondanks is het niet goed gegaan in jullie app door weer te springen naar 120 belminuten. En als ik een notificatie had gekregen dat ik over mijn belminuten heen was gegaan (zoals jullie een notificatie geven dat wanneer iemand zijn internetbundel heeft verbruikt) dan zou ik meteen met jullie contact hebben opgenomen om door te geven dat het fout is gegaan. Dat is niet gebeurd, en ik ben de kind van de rekening geworden door 2x een factuur te krijgen van +€200,-. 

 

Dit is zo slecht. Ik vraag mij ook oprecht af hoevaak dit gebeurt bij andere klanten. Zogenaamd uit "service" klanten wijzen op upgraden en downgraden. En door de slechtwerkende app van Odido wordt het niet doorgevoerd. En uiteindelijk is de klant de sjaak. 

 

En dat ik 2x credits heb ontvangen waarbij de helft wordt kwijtgescholden vind ik geen coulance. Coulance zou zijn dat ik zou betalen wat ik al jaren lang elke maand betaal. Aangezien jullie dat ook in het systeem kunnen zien. Zelfs een leek zou opmerken dat het hier niet goed is gegaan en echt coulant zijn tegenover een jarenlange klant die altijd netjes heeft betaald en meerdere diensten heeft. Maar blijkbaar is dat teveel gevraagd.

 

Al met al, nee Marciano, ik ben niet tevreden. Sterker nog ik ben zwaar ondertevreden. Die coulance van de helft is geen coulance. Het is alsof je wordt bestolen door iemand en dat die persoon jou vervolgens de helft teruggeeft uit "coulance". Indien Odido echt zou geven om haar klanten dan zou zij het probleem oplossen door daadwerkelijk coulant te zijn. Zeker omdat het een fout van Odido zelf is.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Youssya, niet fijn om te horen, dus ik heb direct nog een keer met je meegekeken wat ik voor je kan doen. Dat de app de bevestiging geeft kan ik niet zien of terughalen, maar ik geloof wel dat hier iets niet helemaal goed is gegaan. Echter, zoals ik het nu zie heb je de eerste factuur volledig teruggekregen via de 2 credits. De 1e factuur is op 25 oktober verstuurd. Op dit moment had je kunnen zien dat er iets niet goed is gegaan en dat je geen Unlimited belbundel had. De eerste melding hiervan was echter op 4 november. De gemaakte kosten tussen 25 oktober en 4 november kan ik daarom niet crediteren. Om je toch tegemoet te komen wil ik wel een uitzondering maken door de gemaakte kosten van 23 en 24 oktober te crediteren. Tot en met 22 oktober ging dit nog uit je Unlimited belbundel. Dit komt uit op een credit van € 42,28. 

Dit is alles wat ik nog voor je kan doen, dus ik hoop dat je dit accepteert. Laat het me maar weten, dan ga ik voor je aan de slag! 

Allereerst een bevestiging op het voorstel voor de credit. Die kan je erin zetten. Dat betekent dat er dan €42,- afgaat van de €180,- en blijft er +/-€140,- over die ik heb betaald. Dat vind ik nog steeds onrechtvaardig en niet correct.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Youssya, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad! Ik heb het echt voor je geprobeerd, maar meer dan deze 3e credit van € 42 krijg ik niet voor elkaar. Ik zet hem er zo direct voor je in en dan ontvang je per mail een bevestiging!

Voor nu wens ik je nog een hele fijne dag!

Reageer