[UFC 287] De spannende main card van dit weekend!

  • 7 April 2023
  • 2 reacties
  • 69 Bekeken
[UFC 287]  De spannende main card van dit weekend!
Reputatie 7
Badge +5

Aanstaande zaterdagnacht is het zover! UFC 287 gaat weer van start vanuit Miami, Florida. De MMA liefhebbers worden getrakteerd op een prachtige kaart. Hieronder bespreek ik kort de Main Card. Wie zal er volgens jou winnend uit de Octagon komen?

 

Main event
Alex Pereira vs. Israel Adesanya 2

Het is eindelijk zover! De rematch tussen Pereira en Adesanya. De twee zijn al jarenlang rivalen, dit begon al in de kickboxring. Adesanya maakte uiteindelijk de overstap naar MMA, waar hij onverslagen was met zijn bijzondere vechtstijl. Na een uitdagende opmerking in een interview richting Pereira voelde de laatste zich aangesproken en stapte deze ook over op MMA. De twee ontmoetten elkaar op 12 november 2022 in de Octagon voor het titelgevecht. Pereira won en staat nu op 3-0 tegen Adesanya. Dit weekend doet Adesanya opnieuw een poging om de titel terug te winnen. The stakes are high, dit belooft een zinderende vijf rondes te worden! 


Co-main event
Jorge Masvidal vs. Gilbert Burns

Het is Deerfield Beach, Florida versus Miami, Florida dit weekend. Burns woont als Braziliaan al jaren in Florida, Masvidal is een rasechte bewoner van Miami en vecht een thuiswedstrijd. De twee zijn aan elkaar gewaagd. Waar Masvidal jaren aan ervaring heeft als onder andere straatvechter, heeft Burns jaren aan jiu-jitsu ervaring onder zijn riem. Masvidal zit in een mindere periode van zijn carrière, maar dat doet niks af aan zijn zelfvertrouwen. Het gevecht heeft trouwens een Nederlands tintje; Henri Hooft is de Nederlandse hoofdtrainer van Burns. Ik kijk zelf ontzettend uit naar dit gevecht!

 

Bantamweight
Rob Font vs. Adrien Yanez

Een alles bepalend gevecht! Font klom hoog op de bantamweight-ladder voordat hij tegen zijn plafond botste, een paar nederlagen volgde, waarbij Font in elk gevecht verschillende keren werd neergeslagen. Hij staat nog steeds op nummer 6 van de wereld, wat hem de perfecte opstap maakt voor Yanez. Adrien Yanez, een Texaan, is zijn UFC-carrière begonnen met vijf opeenvolgende overwinningen en vier knock-outs, waarbij hij vijf prestatiebonussen scoorde. Er is veel hype achter Yanez, maar hij staat voor de zwaarste test tot nu toe in zijn jonge carrière. Kan hij de hype in stand houden?


Welterweight
Kevin Holland vs. Santiago Ponzinibbio

De eigenzinnige Holland staat dit weekend tegenover de Argentijnse Ponzinibbio. Holland presteerde de laatste gevechten niet op zijn best. Dit neemt niks af aan het record wat Holland op zijn naam heeft staan, namelijk 13 knock out overwinningen (van de 23). Holland heeft een ijzeren kaak - nog nooit is hij knock out geslagen. Net toen het leek alsof de carrière van Ponzinibbio achteruitging (hij verloor drie van zijn laatste vier gevechten, zij het in controversiële beslissingen), kwam hij weer overeind met een indrukwekkende KO-overwinning op Alex Morono, waardoor hij weer in de schijnwerpers kwam. Ik kijk zelf erg uit om de altijd lachende Holland bezig te zien!


Bantamweight
 
Raul Rosas Jr. vs. Christian Rodriguez

Rosas Jr. veroverde de Octagon afgelopen herfst indrukwekkend tijdens zijn Contenders Series-debuut op zijn 18e verjaardag. "El Nino Problema" heeft ambities voor het kampioenschap en is waanzinnig zelfverzekerd. Zijn tegenstander Rodriguez "Ceerod" is zelf slechts 25 jaar oud, die nu begint aan zijn derde UFC-gevecht na een bonuswinnende submission tegen Joshua Weems. Met de jiu-jitsu ervaring van Rosar Jr. en de worstel achtergrond van Rodriguez staat er misschien wel een Fight of the Night op de planning!

 

UFC 287 is te bekijken via de smart-tv app Discovery+, deze zaterdagnacht. De main card is pay-per-view. Om 03:00 uur start de Nederlandse preview show en om 04:00 uur start de main card. Wil je meer weten over Discovery+? Klik dan hier! Meer lezen over UFC 287? Dan klik je hier!
 

Wat zijn jullie voorspellingen? Ik ben benieuwd!


2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Ik heb geen discovery + en kom alleen mijn bed uit voor Max Verstappen en FC-Utrecht. (Soms) 

Wie gaat er kijken? 

Reputatie 7
Badge +5

Haha! De UFC fans zijn schaars, zo blijkt. Máár dat maakte deze kaart niet minder gaaf - super mooie avond met mooie uitslagen! 😄

Reageer