Aanvullers met 2FA werkt niet

  • 27 September 2023
  • 11 reacties
  • 116 Bekeken

Reputatie 3

Wanneer Odido onderhoud of storing heeft waardoor de app niet werkt kan je via een URL of omweg alsnog aanvullers activeren. Alleen werkt dit niet wanneer je 2FA actief hebt, want je krijgt de melding dat je niet herkend wordt op het netwerk omdat automatische herkenning uitstaat bij 2FA.

 

Wanneer komt Odido met een oplossing hiervoor
 

Pharwin van Odido 4 maanden geleden

Hi @joerif 

Gister vond er inderdaad onderhoud plaats. Zou je het vandaag nogmaals kunnen proberen? 

 

Het gaat erom dat ik geen aanvullers kan activeren tijdens onderhoud omdat ik 2FA heb aanstaan op mijn account….

Hallo @joerif, soms is er simpelweg onderhoud nodig aan onze systemen. Denk bijvoorbeeld aan softwaregerelateerde zaken of om de gebruiksvriendelijkheid van de app te verbeteren. Onze IT-specialisten proberen dit zo veel mogelijk in de nacht of in het weekend uit te voeren, zodat zo min mogelijk klanten hier last van ondervinden. Tijdens een onderhoud is het sowieso niet mogelijk om gebruik te maken van de app of in te loggen in je account, sorry! 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 

Groetjes, 

Pharwin

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @joerif 

Bedankt voor de feedback. Ik heb dit doorgezet naar de app ontwikkelaars en zij zullen ernaar kijken. 

Reputatie 3

Wanneer wordt dit opgelost. Nu is er onderhoud en kan ik geen aanvullers activeren. 
 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @joerif 

Gister vond er inderdaad onderhoud plaats. Zou je het vandaag nogmaals kunnen proberen? 

Reputatie 3

Hi @joerif 

Gister vond er inderdaad onderhoud plaats. Zou je het vandaag nogmaals kunnen proberen? 

 

Het gaat erom dat ik geen aanvullers kan activeren tijdens onderhoud omdat ik 2FA heb aanstaan op mijn account….

Reputatie 3

Erg jammer dat het nog niet is opgelost dan wel niet een reactie...

Reputatie 6
Badge +6

Hi @joerif 

Gister vond er inderdaad onderhoud plaats. Zou je het vandaag nogmaals kunnen proberen? 

 

Het gaat erom dat ik geen aanvullers kan activeren tijdens onderhoud omdat ik 2FA heb aanstaan op mijn account….

Hallo @joerif, soms is er simpelweg onderhoud nodig aan onze systemen. Denk bijvoorbeeld aan softwaregerelateerde zaken of om de gebruiksvriendelijkheid van de app te verbeteren. Onze IT-specialisten proberen dit zo veel mogelijk in de nacht of in het weekend uit te voeren, zodat zo min mogelijk klanten hier last van ondervinden. Tijdens een onderhoud is het sowieso niet mogelijk om gebruik te maken van de app of in te loggen in je account, sorry! 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 

Groetjes, 

Pharwin

Reputatie 3

Hi @joerif 

Gister vond er inderdaad onderhoud plaats. Zou je het vandaag nogmaals kunnen proberen? 

 

Het gaat erom dat ik geen aanvullers kan activeren tijdens onderhoud omdat ik 2FA heb aanstaan op mijn account….

Hallo @joerif, soms is er simpelweg onderhoud nodig aan onze systemen. Denk bijvoorbeeld aan softwaregerelateerde zaken of om de gebruiksvriendelijkheid van de app te verbeteren. Onze IT-specialisten proberen dit zo veel mogelijk in de nacht of in het weekend uit te voeren, zodat zo min mogelijk klanten hier last van ondervinden. Tijdens een onderhoud is het sowieso niet mogelijk om gebruik te maken van de app of in te loggen in je account, sorry! 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 

Groetjes, 

Pharwin

Dat is begrijpelijk maar gaat er mij om mensen die geen 2FA hebben nog wel aanvullers kunnen actieveren en mensen die 2FA aanhebben niet. Ik kan 2FA ook niet uitzetten voor mijn account.

Reputatie 6
Badge +6

Hi @joerif 

Gister vond er inderdaad onderhoud plaats. Zou je het vandaag nogmaals kunnen proberen? 

 

Het gaat erom dat ik geen aanvullers kan activeren tijdens onderhoud omdat ik 2FA heb aanstaan op mijn account….

Hallo @joerif, soms is er simpelweg onderhoud nodig aan onze systemen. Denk bijvoorbeeld aan softwaregerelateerde zaken of om de gebruiksvriendelijkheid van de app te verbeteren. Onze IT-specialisten proberen dit zo veel mogelijk in de nacht of in het weekend uit te voeren, zodat zo min mogelijk klanten hier last van ondervinden. Tijdens een onderhoud is het sowieso niet mogelijk om gebruik te maken van de app of in te loggen in je account, sorry! 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 

Groetjes, 

Pharwin

Dat is begrijpelijk maar gaat er mij om mensen die geen 2FA hebben nog wel aanvullers kunnen actieveren en mensen die 2FA aanhebben niet. Ik kan 2FA ook niet uitzetten voor mijn account.

Hallo @joerif, dat heeft te maken met dat 2FA is sinds mei 2023 verplicht is geworden bij particuliere klanten die een nummer (mobiel of Thuis) koppelen aan hun Mijn Odido account. Dit betekent:

  • Alle nieuwe accounts (met minimaal één gekoppeld nummer) hebben voortaan standaard 2FA aanstaan (per 9 mei 2023). 
  • Bij oude Mijn Odido accounts is 2FA nog optioneel. Maar koppel je bijvoorbeeld een extra nummer (mobiel of Thuis) toe, dan moet je meteen 2FA verplicht instellen

Tweestapsverificatie is dus een extra veiligheidslaag op je account. Daarom zijn we erg streng rond het weer uitzetten van 2FA en kan het niet zomaar uitgezet worden, sorry! 

  • Als je 2FA eenmaal hebt aangezet, kan je het niet meer uitzetten.
  • Wel kan je eventueel wisselen van 2FA-manier (app of sms).

Groetjes, 

Pharwin

Reputatie 3

Hi @joerif 

Gister vond er inderdaad onderhoud plaats. Zou je het vandaag nogmaals kunnen proberen? 

 

Het gaat erom dat ik geen aanvullers kan activeren tijdens onderhoud omdat ik 2FA heb aanstaan op mijn account….

Hallo @joerif, soms is er simpelweg onderhoud nodig aan onze systemen. Denk bijvoorbeeld aan softwaregerelateerde zaken of om de gebruiksvriendelijkheid van de app te verbeteren. Onze IT-specialisten proberen dit zo veel mogelijk in de nacht of in het weekend uit te voeren, zodat zo min mogelijk klanten hier last van ondervinden. Tijdens een onderhoud is het sowieso niet mogelijk om gebruik te maken van de app of in te loggen in je account, sorry! 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 

Groetjes, 

Pharwin

Dat is begrijpelijk maar gaat er mij om mensen die geen 2FA hebben nog wel aanvullers kunnen actieveren en mensen die 2FA aanhebben niet. Ik kan 2FA ook niet uitzetten voor mijn account.

Hallo @joerif, dat heeft te maken met dat 2FA is sinds mei 2023 verplicht is geworden bij particuliere klanten die een nummer (mobiel of Thuis) koppelen aan hun Mijn Odido account. Dit betekent:

  • Alle nieuwe accounts (met minimaal één gekoppeld nummer) hebben voortaan standaard 2FA aanstaan (per 9 mei 2023). 
  • Bij oude Mijn Odido accounts is 2FA nog optioneel. Maar koppel je bijvoorbeeld een extra nummer (mobiel of Thuis) toe, dan moet je meteen 2FA verplicht instellen

Tweestapsverificatie is dus een extra veiligheidslaag op je account. Daarom zijn we erg streng rond het weer uitzetten van 2FA en kan het niet zomaar uitgezet worden, sorry! 

  • Als je 2FA eenmaal hebt aangezet, kan je het niet meer uitzetten.
  • Wel kan je eventueel wisselen van 2FA-manier (app of sms).

Groetjes, 

Pharwin

Als het verplicht is geworden zorg er dan voor dat aanvullers blijven werken tijdens onderhoud. Nummer wordt door 2FA niet herkent.

Reputatie 3

Wanneer gaat Odido dit aanpassen dat je tijdens onderhoud alsnog aanvullers kan actieveren wanneer je 2FA hebt.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Joerif, ik geef je feedback graag door aan de juiste collega's. Of er - op korte termijn - iets aan gedaan gaat of kan worden dat ligt aan de desbetreffende afdeling. Voor nu staat er nog niets op de planning. Mocht dit in de toekomst veranderen dan hoor je het uiteraard van ons! Gelukkig houden ze er al rekening mee om onderhoud uit te voeren op momenten dat je er waarschijnlijk het minste last van hebt, maar ik hoop dat het in de toekomst helemaal ideaal voor je wordt! 

Reageer