Beantwoord

Foutmelding koppelen abo

  • 17 January 2024
  • 15 reacties
  • 170 Bekeken

Al enige tijd probeer ik mijn account van internet thuis en mijn mobiele abonnement te koppelen. Zowel op de website als in de app blijf ik dezelfde foutmelding krijgen: Er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later nog een keer.

Helaas blijf ik ook in de wacht gezet te worden via de chatfunctie op de website en word ik constant van medewerker naar medewerker gestuurd waardoor je weer terug in de wacht gaat. 

Volgende poging om te kijken of het via dit kanaal opgelost kan worden. Iemand een idee?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door MichelHH 25 January 2024, 15:17

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Michel, allereerst van harte welkom op de Community! Tof dat je zowel een mobiel als internet + tv abonnement bij ons hebt. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat je internet + tv abonnement momenteel alleen op je achternaam staat. Ik zag geen voorletter staan, dus deze heb ik direct voor je toegevoegd. De naam voor beide abonnementen moet namelijk exact overeenkomen en dat is nu het geval. Als je het nu opnieuw probeert via Mijn Odido zou het moeten lukken. Laat je het me weten? Ik hoor het graag van je! 😄

Hallo Marciano, hartstikke bedankt voor de reactie! 

 

Fijn dat het zo makkelijk was om aan te passen. Op dit moment geeft hij nog steeds de foutmelding als ik het thuis abonnement toe probeer te voegen via de app, maar misschien is het achter de schermen nog niet helemaal verwerkt. Ik zal het morgenochtend nog even proberen en laat het je weten of het gelukt is. 

 

Groet, Michel 😁

Goedemorgen Marciano,

 

Helaas blijft dezelfde foutmelding komen na het proberen te voegen van het thuis abonnement. 

 

Fout bij het ophalen van gegevens
Er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later nog een keer.

 

Zou jij nogmaals kunnen kijken waar het probleem misschien door ontstaat?

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Michel, uiteraard graag gedaan! Ik heb direct weer met je meegekeken en ik zie dat je mobiele abonnement en je thuis-abonnement nu allebei in 1 Mijn Odido staan. Werkt het bij jou nu ook? 

Ik zie trouwens wel dat er nog een ander mobiel abonnement op je adres staat (eindigt op 20). Omdat deze op een geheel andere naam staat kan je deze niet aan de andere abonnementen koppelen.

Hoi Michel, uiteraard graag gedaan! Ik heb direct weer met je meegekeken en ik zie dat je mobiele abonnement en je thuis-abonnement nu allebei in 1 Mijn Odido staan. Werkt het bij jou nu ook? 

Ik zie trouwens wel dat er nog een ander mobiel abonnement op je adres staat (eindigt op 20). Omdat deze op een geheel andere naam staat kan je deze niet aan de andere abonnementen koppelen.

 

Hallo Marciano,

Ik zie nu ook dat het mobiele abonnement en het thuis-abonnement gekoppeld zijn aan elkaar. Dat is fijn! Wel (en dat geef jij ook aan) is het nummer van mijn partner ontkoppeld (eindigend op 20), waar eerst wel de 2 mobiele abonnementen aan elkaar gekoppeld waren om het thuisvoordeel te activeren. 

Het is mogelijk om het nummer dat eindigt op 20 op mijn naam te zetten om zo het thuisvoordeel weer te activeren op dit mobiele nummer?

Reputatie 7
Badge +9

Hi Michel, superfijn dat ze gekoppeld staan en dat dat in ieder geval werkt! Ik heb direct meegekeken naar klantvoordeel en om Klantvoordeel te activeren hoeven je mobiele abonnementen niet op dezelfde naam te staan hoor. Zolang ze maar op hetzelfde adres staan - wat wel het geval is. Ik heb mijn collega van Thuis gevraagd om Klantvoordeel direct voor je te activeren en hij heeft de aanvraag direct gedaan. Deze is op dit moment nog in behandeling, dus dat moet binnenkort helemaal goedkomen, ik verwacht binnen een paar dagen!

Mocht je het mobiele nummer van je partner toch op jouw naam willen zetten, dan kan dat uiteraard ook. Hiervoor is contractovername nodig. Op deze pagina op onze website lees je hier alles over! Mocht je hiervoor kiezen, dan kan je dit abonnement ook nog eens koppelen aan Mijn Odido.

Laat je het me weten als je merkt dat Klantvoordeel nu ook actief is voor je Thuis-abonnement? Mocht dit eind van de week nog niet zo zijn, laat het me dan weten. Dan check ik graag de status voor je! 😁

Hi Michel, superfijn dat ze gekoppeld staan en dat dat in ieder geval werkt! Ik heb direct meegekeken naar klantvoordeel en om Klantvoordeel te activeren hoeven je mobiele abonnementen niet op dezelfde naam te staan hoor. Zolang ze maar op hetzelfde adres staan - wat wel het geval is. Ik heb mijn collega van Thuis gevraagd om Klantvoordeel direct voor je te activeren en hij heeft de aanvraag direct gedaan. Deze is op dit moment nog in behandeling, dus dat moet binnenkort helemaal goedkomen, ik verwacht binnen een paar dagen!

Mocht je het mobiele nummer van je partner toch op jouw naam willen zetten, dan kan dat uiteraard ook. Hiervoor is contractovername nodig. Op deze pagina op onze website lees je hier alles over! Mocht je hiervoor kiezen, dan kan je dit abonnement ook nog eens koppelen aan Mijn Odido.

Laat je het me weten als je merkt dat Klantvoordeel nu ook actief is voor je Thuis-abonnement? Mocht dit eind van de week nog niet zo zijn, laat het me dan weten. Dan check ik graag de status voor je! 😁

 

Hi Marciano,

Alles lijkt goed te zijn gegaan en de abonnementen zijn met elkaar gekoppeld. Heel erg fijn. Hartstikke bedankt voor al je hulp! 😊

 

Groet, Michel

Reputatie 7
Badge +9

Superfijn om te horen Michel! Geen dank, met alle plezier gedaan. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. We staan voor je klaar. Voor nu een hele fijne avond! 😄

Kan internetabonnement (was Tele 2, sinds 21 december 2023 Odido) niet koppelen aan mobiel abonnement in app. Krijg melding dat adres niet in systeem staat. Kan daardoor ook geen facturen inzien

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Liesbeth H., ik heb meteen met je meegekeken en volgens mij probeer je in te loggen met l***n@gmail.com om je internet abonnement te koppelen aan het account waar je mobiele abonnement al in staat, klopt dat? De foutmelding is wel apart, want volgens mij ligt het ergens anders aan. Je mobiele en internetabonnement staan beide op een andere naam (en geboortedatum). Beide abonnementen kunnen in een apart Mijn Odido-account ingezien worden of er moet contractovername plaatsvinden. Voor Mobiel lees je er hier alles over: Contractovername | Odido

Voor Thuis kan het als volgt:

Stuur een e-mail naar internet.service@odido.nl met:

  • Kopie legitimatie van de oude en nieuwe contractant
  • Kopie bankpas van de oude en de nieuwe contractant
  • Een geschreven verklaring met handtekening van de oude en nieuwe contractant
  • De contactgegevens van de nieuwe contractant (mobiele telefoonnummer en e-mailadres)

Alleen als beide abonnementen op exact dezelfde gegevens staan, kan je je abonnementen in Mijn Odido koppelen. Laat je het weten of je ze apart houdt of dat je contractovername gaat doen? 😄

Dag Marciano,

Dank voor je bericht. Zowel het mobiele abonnement als het internet abonnement staan op naam van mijn man met zijn geboortedatum (zoals dat ook was bij Tele2). Ook de bankrekening is niet veranderd. Alleen het mailadres en de app staan op mijn naam. Er hoeft dus geen contractovername plaats te vinden.

Als ik de problemen in de community lees, heb ik de sterke indruk dat het eerder te maken heeft met het feit dat (ondanks alle gemaakte afspraken) Tele 2 het internetabonnement nog niet heeft beëindigd, terwijl we vanaf 21 december 2023 al (via Tele2) internetaansluiting van Odido hebben.  We hebben recent 2 (!) facturen en afhoudingen over dezelfde periode ontvangen, zowel van Tele2 als van Odido.

Het door Tele2 afgehouden bedrag heb ik terug laten boeken, na telefonisch overleg met een collega van je, die ook toezegde dat we over december een correctie zouden ontvangen, dat het Tele2 internetabonnement inderdaad nog niet losgekoppeld was (fout van Tele2), maar dat haar collega dat nu onmiddellijk zou doen.

Vervolgens kregen we een mail van Tele2 dat we onze internetaansluiting in gevaar brachten omdat het maandbedrag niet geïnd kon worden. Bedrag dat dus ook door Odido is afgehouden. 

Groet,

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Liesbeth, als beide abonnementen op naam van je man staan dan is er een verkeerde geboortedatum aan ons doorgegeven. Deze verschillen namelijk. Heb je de juiste geboortedatum voor me? Dan stuur ik je een mail waarop je kan reageren met een kopie van je man zijn legitimatie. Dan kan een collega de geboortedatum corrigeren en de initialen wijzigen. Mobiel staat namelijk op de voorletters J.C., terwijl Thuis op H. staat. Dit is de reden dat je je Odido Internet-abonnement niet aan mobiel kan koppelen. Tele2 Thuis kan namelijk helemaal niet gekoppeld worden aan Mijn Odido.

Ik had je graag zelf willen helpen met je internet-abonnement van Tele2, maar ik heb geen toegang tot de juiste systemen. Hiervoor zal je opnieuw contact moeten opnemen met mijn collega's op 020-7544444. 

Ik zie je reactie met de juiste geboortedatum graag tegemoet en dan ontvang je de mail. Daarna moet het helemaal goedkomen met het koppelen! 😄

 

Dank Marciano. Uiteraard heb ik de juiste geboortedatum van mijn man: 7 juni 1946.  Dus graag een mail. Dan reageer ik met een foto van zijn rijbewijs. Wat de voorletters betreft: J.C. officieel en roepnaam H. J.C. lijkt mij dus beter. 

Wat Tele2 betreft: dat is begin december opgezegd. Zou per 2 januari 2024 ingaan om voldoende tijd te hebben voor de glasvezel aansluiting en activering internet van Odido ( is per 21 december gebeurd). Is telefonisch bevestigd door Tele2 en ook via een Odido collega die intern contact heeft opgenomen met Tele2. Laatste telefoongesprek met Tele2 half januari. Internetabonnement zou nu echt beëindigd worden, evenals zonnet. Was per abuis nog niet gebeurd. Mocht er nog een factuur, c.q. inhouding, komen, dan kon ik deze terugboeken. Wat ik ook heb gedaan. En daarna dus een rappel met dreiging stopzetten. Wat dus al uiterlijk 2 januari of liever 21 december had moeten gebeuren, met verrekening. Je begrijpt dat ik weinig zin heb hen weer te bellen. Maar goed. 

Zie je mail tegemoet.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Liesbeth H., bedankt voor de informatie! Ik heb je zojuist een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van het rijbewijs. Zodra je hierop hebt gereageerd kunnen wij de voorletters gelijktrekken en de geboortedatum corrigeren. Mobiel staat alleen op het verkeerde jaartal namelijk, de rest staat wel goed. Ik snap volkomen dat je niet meer wil bellen. Mocht je nog niet gebeld hebben of is het nog niet opgelost, wil je dan je klantnummer voor Tele2 Thuis in je profiel zetten? Dan vraag ik mijn collega om ernaar te kijken! 😊

Dag Marciano,  heb zojuist een retourmail met kopie rijbewijs gestuurd (gemaakt met de app van de Rijksoverheid,  goeie tip). 

Heb inmiddels ook contact gehad met Tele2.  Kwam goed en serieus over. Heeft gelijk zaken in gang gezet. Heb goede hoop dat ook dat binnenkort geregeld is. 

Laat je weten zodra ik de abonnementen kan koppelen. 

Tot zover: bedankt voor je aandacht en hulp. Groet

Reageer