Beantwoord

Geblokkeerd voor uitgaande diensten, maar geen blokkade zichtbaar in My T-mobile


Beste,

 

Mijn telefoon is geblokkeerd voor uitgaande diensten, waarschijnlijk heeft zoonlief iets gedaan wat ik terug zie in de historie van sms gesprekken. Hoe kan ik deze ongedaan maken daar ik graag zou zien dat hij wel kan kan bellen in geval van nood.

Mvg Ingrid 

icon

Beste antwoord door Ingrid bs 17 April 2023, 11:38

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Ingrid bs  Welkom! Heb je toevallig betaalachterstanden? 
 

Hallo @CrisTien nee geen betalingsachterstand. Ik zie wel dat er veel sms uitgegaan zijn naar het buitenland waardoor er een vermoeden is van fraude of spam. 

Reputatie 7
Badge +14

@Ingrid bs De snelste hulp nu is langs een shop gaan (morgen)of wachten op een moderator. Het laatste kan wel even duren in het weekend.

Sorry leuker kan ik het niet maken.😢

Ben je gehackt dan is een reset naar fabrieksinstellingen vaak het beste. (Dus geen gebruik maken van je back-up) 

Laat wel even weten als het is opgelost.

 

https://www.t-mobile.nl/winkels

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @CrisTien nee geen betalingsachterstand. Ik zie wel dat er veel sms uitgegaan zijn naar het buitenland waardoor er een vermoeden is van fraude of spam. 

Dat is zeker iets wat je eerst wilt blokkeren.  Sms naar internationale nummers worden per stuk gefactureerd.  Er zal vast een app zijn die de controle over je telefoon deels heeft overgenomen. Dan voorkomt t-.mobile dat jouw kosten te hoog oplopen.

Dat vermoed ik ook @eric en dat zal ook het geval zijn en daar ben ik ook heel blij om . Alleen kan ik verder behalve een reset niets doen. Het rare is dat ik in my T-Mobile omgeving niets kan vinden van deze blokkade . Zelfs de chatbot zegt dat er geen blokkade is maar die is er wel want alle uitgaande diensten werken niet meer en bij het naar buiten bellen krijgen wij dit te horen dat de diensten zijn geblokkeerd. @CrisTien Ik zal helaas moeten wachten tot ik zelf weer vrij ben aangezien ik morgen zelf ook moet werken. Moet ik hem wel al terug zetten naar fabrieksinstellingen zonder backup ( met oog op het terugzetten van de fraude app)? Dank jullie wel iig 

Reputatie 7
Badge +14

@Ingrid bs Zelf zou ik de telefoon een schone reset geven.  (Ik dus hè deze beslissing is aan jou)
kan nooit geen kwaad maar is wel lastig. Kan een hele klus zijn, een soort nieuwe geboorte van je gsm😂

Telefoonnummers en foto’s je kan het kwijtraken. Ik gebruik Google foto om ze daar op te slaan.

Hopelijk heb je de belangrijksten wachtwoorden enz. in je hoofd 🫣

Mail opnieuw instellen dus zorg dat je niets kwijt raakt.


Heb je toevallig een nieuwe app gedownload de laatste dagen? Zet die er dan even niet meer op!

 

@CrisTien Ja die App heeft zoonlief erop gezet en dat was zeker de boosdoener telefoon is van hem en het abbonement staat op mijn naam. Maar die is hier zo van geschrokken dat hij de komende tijd überhaupt geen app meer zal installeren. Hij is nu bezig zijn belangrijke gegevens op te slaan. Ik ben ook blij dat T-Mobile heeft ingegrepen om alles te blokkeren. Ik hoop alleen dat het met een reset en deblokkade is opgelost🙈

Nou idd de sim is geblokkeerd voor uitgaande diensten. We hebben die avond nog een sms ontvangen van T-Mobile met uitleg. Nu is mijn vraag of de telefoon nu op afstand gedeblokkeerd kan worden, de T-Mobile shop gaat pas om 12.00 uur open wederom wanneer ook ik moet werken🙈. Net als morgen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Ingrid, fijn om te horen dat je de boosdoener hebt gevonden! Zou je mij het 06-nummer waar het om gaat via een privébericht willen sturen? Dan duik ik er direct voor je in en kijk ik graag wat ik kan doen om de blokkade op te heffen. Ik zie je berichtje graag tegemoet! 😊

Hi Ingrid, fijn om te horen dat je de boosdoener hebt gevonden! Zou je mij het 06-nummer waar het om gaat via een privébericht willen sturen? Dan duik ik er direct voor je in en kijk ik graag wat ik kan doen om de blokkade op te heffen. Ik zie je berichtje graag tegemoet! 😊

@Marciano heb inmiddels via de chat contact gehad en het is opgelost. Toch bedankt voor je reactie ☺️

Nu maar hopen dat zoonlief zijn verstand gaat gebruiken en dit niet meer doet.😅

Reputatie 7
Badge +9

Superfijn om te horen dat het inmiddels is opgelost,Ingrid, en bedankt dat je het me laat weten! Ja precies, ik las hierboven al dat hij er zelf ook van geschrokken was, maar ik hoop zeker met je mee. Mocht er in de toekomst toch nog iets gebeuren of mocht je nog vragen hebben, kom dan gerust terug naar de Community. Je weet ons te vinden en we staan allemaal voor jullie klaar! 💪🏻

Voor nu wens ik jullie een hele fijne dag! 

Uitgaande Diensten geblokkeerd bij m’n dochter, echter geen blokkade zichtbaar. Help?! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @BartOud 

Heb je dit ook gecontroleerd in My T-Mobile bij blokkades? Anders kijk ik ook graag met je mee! Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer, naam, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan help ik je graag verder!

Reageer