Beantwoord

Ik heb nu een abonnement wat ik niet heb besteld en ben EUR 2,50 per maand duurder uit.

  • 15 March 2024
  • 2 reacties
  • 51 Bekeken

Ik ben op 23 januari 2024 telefonisch ingegaan op een aanbieding om te verlengen van Odido. Ikzelf had geen behoefte om te verlengen. Mijn oude abonnement van EUR 15,81 (Sim Only 5GB + Unlimited Bel/SMS) voldeed namelijk prima, maar tegen een aanbieding van EN meer GB’s EN lagere maandkosten kon ik geen nee zeggen. Mijn nieuwe abonnement betreft 10GB+ unlimited bellen/SMS voor EUR 15,00 per maand. Ik kreeg van mijn nieuwe afgesloten abonnement per mail een bevestiging in de vorm van een “Samenvatting van je contract.” Prima dus.

Maar ik kreeg ook SMS-jes. Ik heb hier geen acht op geslagen, ten eerste omdat ik mijn contract al had ontvangen en ten tweede omdat ik de vraagtekens in het tweede SMS-bericht niet echt begreep (Stelt Odido deze vragen aan mij? Nou ja, het zal wel) en daarom simpelweg heb laten gaan:

Achteraf blijkt het tweede SMS (die met de vraagtekens) het bericht te zijn, hetgeen Odido zich nu op beroept. 

Ik kom namelijk kennelijk niet in aanmerking voor het klantvoordeel. Er moet minimaal een (1) ander Odido abonnement op mijn adres staan geregistreerd om in aanmerking te komen voor klantvoordeel. En dat is in mijn geval niet. 

Nu wordt het bij mij neergelegd dat ik uit deze tweede SMS had kunnen afleiden dat ik per maand EUR 2,50 meer ga betalen dan ik eerder die dag telefonisch had afgesproken en per mail bevestigd had gekregen. Maar na het ontvangen van deze SMS-jes heb ik geen aangepast (al dan niet samengevat) contract van Odido heb ontvangen. 

 

Klacht en voorgestelde oplossing

Ik wil graag dat e.e.a. zo spoedig mogelijk met terugwerkende kracht wordt teruggedraaid tot hetgeen ik op 23 januari 2024 heb besteld, namelijk een sim only abonnement van 10GB+onbeperkt bellen/SMS voor EUR 15,00 per maand.

 

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 18 March 2024, 14:41

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Yvee 

Ik vind het persoonlijk beter om online te verlengen omdat je dan alles voor je hebt, telefonisch zal er geen beter aanbod worden gegeven dan online.

Misschien kan je overwegen om thuis Odido internet te nemen of nog een Odido mobiel abonnement voor iemand?

Reputatie 6
Badge +6

 Hallo @Yvee, welkom op onze Community! Superfijn dat je bij ons hebt verlengd, daar zijn we erg blij mee! Excuses dat het niet helder is gecommuniceerd, dat had natuurlijk wel gemoeten. Je komt in aanmerking voor ons Klantvoordeel (en de kortingen) als je minimaal twee Odido abonnementen op hetzelfde adres hebt. Alle informatie hierover kan je terugvinden op onze website: https://www.odido.nl/klantvoordeel en je kunt het natuurlijk ook zelf checken via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/klantvoordeel. Het is ook altijd je eigen verantwoordelijk om dit in de gaten te houden (of ervoor te zorgen). Normaal gesproken kunnen we een verlenging binnen 14 dagen nog annuleren als deze online/telefonisch is aangevraagd, maar omdat het al zo lang geleden is, kan ik hier niks meer aan veranderen, sorry! De enige optie om alsnog voor dit maandbedrag in aanmerking te komen, is om een extra abonnement op je adres aan te laten sluiten. 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 

Reageer