Kan geen nieuw abonnement toevoegen omdat ik niet de contracthouder zou zijn

  • 3 January 2024
  • 14 reacties
  • 241 Bekeken

Ik kan geen nieuw abonnement toevoegen in MijnOdidio, omdat ik niet de contracthouder zou zijn. Ik wil een nieuw mobiel abonnement afsluiten, maar zo gauw als ik dat wil doen in MijnOdido, kom ik uit bij een pagina die zegt dat ik dat niet kan, omdat ik niet de contracthouder ben. 

M.a.w. mijn combivoordeel ga ik niet krijgen zo. De klantenservice kan, of wil, mij niet helpen en verwijst me naar de mobiele app, die hetzelfde probleem heeft.

Hoe kan ik dit oplossen?

Marciano van Odido 4 maanden geleden

Hoi, welkom op de Community! Wat apart dat het niet lukt om een mobiel abonnement af te sluiten. Ik zie dat er inmiddels wel een bestelling is geplaatst via een derde partij. Is het helemaal gelukt nu of kan ik nog iets voor je doen? Laat het me maar weten, dan duik ik er voor je in! 😄

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi, welkom op de Community! Wat apart dat het niet lukt om een mobiel abonnement af te sluiten. Ik zie dat er inmiddels wel een bestelling is geplaatst via een derde partij. Is het helemaal gelukt nu of kan ik nog iets voor je doen? Laat het me maar weten, dan duik ik er voor je in! 😄

Reputatie 1

Ik heb precies hetzelfde probleem. Misschien probeert de site me te behouden van een grote vergissing 😀

Reputatie 6
Badge +6

@f.heibrink dat zeker niet haha en het is nooit een grote vergissing! Je kunt een abonnement alleen toeovegen als deze op jouw naam staat en/of als de naam + adresgegevens van het abonnement overeenkomt met het abonnement wat je al in je account hebt staan. En ook alleen de contractant is bevoegd het abonnement te verlengen. Je kunt eventueel telefonisch contact opnemen met één van onze verkoopadviseurs door te bellen naar: 0800-0092. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 21:00u en op zaterdag van 08:00 tot 18:00u. Zij helpen je graag met het samenstellen en afsluiten van je verlenging! 

Reputatie 1

@f.heibrink dat zeker niet haha en het is nooit een grote vergissing! Je kunt een abonnement alleen toeovegen als deze op jouw naam staat en/of als de naam + adresgegevens van het abonnement overeenkomt met het abonnement wat je al in je account hebt staan. En ook alleen de contractant is bevoegd het abonnement te verlengen. Je kunt eventueel telefonisch contact opnemen met één van onze verkoopadviseurs door te bellen naar: 0800-0092. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 21:00u en op zaterdag van 08:00 tot 18:00u. Zij helpen je graag met het samenstellen en afsluiten van je verlenging! 

Ik ben de contractant, ik heb deze zelf afgesloten en ik betaal de rekening van het abonnement, dus dan zit het in jullie administratie niet goed, en daarvoor moet ik er weer achteraan bellen. Da's niet het eerste dat misgaat.

Qua simonly:

Toch wel denk ik. Als ik bij Youfone een 200min + 15GB afneem kost me dat 10 euro per maand. Zonder gedoetjes en koppelverkoop wat tegenwoordig klantvoordeel heet.

Bij Odido kost 120 min + 15GB €17,50 met ‘klantvoordeel’ €12,50 daardoor ik ook nog eens aan mijn internetverbinding vast blijf zitten. Minder voor meer dus en extra voorwaarden.

Nee dan is Odido voor mij gewoon niet interessant.

 

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt niet een Youfone als No-frill service provider vergelijken met een mobile network operator als Odido met full service proposities.  Denk aan winkels, toestellen en financiering hiervan, multisim, Esim, goede buitenland mogelijkheden etc.

Natuurlijk is er een markt voor gebruikers die eigenlijk alleen beetje bellen en internet gebruiken in Nederland en zelf al een telefoon hebben. Als je dit voldoende vind moet je een provider als youfone vergelijken met www.simpel.nl en dan zie je dat zelfs Youfone nog goedkoper kan...

Reputatie 1

Je kunt niet een Youfone als No-frill service provider vergelijken met een mobile network operator als Odido met full service proposities.  Denk aan winkels, toestellen en financiering hiervan, multisim, Esim, goede buitenland mogelijkheden etc.

Natuurlijk is er een markt voor gebruikers die eigenlijk alleen beetje bellen en internet gebruiken in Nederland en zelf al een telefoon hebben. Als je dit voldoende vind moet je een provider als youfone vergelijken met www.simpel.nl en dan zie je dat zelfs Youfone nog goedkoper kan...

Full service? Ik heb van Odido nog helemaal geen service gekregen, een chatbot die niets weet ja en verder alleen prijsverhogingen.
Zo'n lege winkel heb ik verder niets mee. Wil gewoon internet en telefoon zonder gedoe.

Ik heb Youfone op 2 andere toestellen van vrouw en kind, er komen er nog 2 abbo's bij binnenkort. Zeer goede ervaringen mee, klantenservice goed bereikbaar en beloftes worden nagekomen, KPN netwerk eronder en overal bereik.

Bij Odido kunnen ze me niet eens vertellen waarom ik meer moet betalen dan de standaardprijs waar ze nu nog steeds mee adverteren. Ik ben het vertrouwen volledig kwijt.

Als je prijs bijna €47 is moet je niet adverteren met een standaardprijs van €45 en je voor trouwe klanten verschuilen achter inflatie. Die inflatie geld dan ook voor nieuwe klanten!

Heb nu mijn internetsnelheid maar omlaag gebracht. Nu heb ik zwart op wit een prijs van €40. Als ze toch meer gaan afschrijven dan overeengekomen dan laat ik het storneren. Het is nu een principekwestie geworden.

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @f.heibrink, dat je nu meer betaald dan de standaardprijs heeft te maken met de jaarlijkse inflatiecorrectie. 

Jaarlijks stijgen de prijzen in Nederland, dit heet prijsinflatie en heeft ook effect op onze kosten. We hebben daarom per 1 januari 2024 een inflatiecorrectie toegepast op de vaste maandkosten van abonnementen. Het inflatiepercentage wordt gebaseerd op de stijging van het Consumentenprijsindexcijfer van het CBS over het voorgaande jaar en is vastgesteld op +5,7%.

Deze correctie geldt voor alle abonnementen die vanaf 5 december 2010 nieuw aangesloten of verlengd zijn en wordt ook doorgevoerd op de meeste kortingen, die daardoor ook hoger worden. Het wordt niet doorgevoerd op abonnementen die op en na 1 oktober 2023 zijn afgesloten. Het doorvoeren van de correctie is een standaard onderdeel van onze contracten en staat dan ook gewoon vermeld in onze Algemene Voorwaarden en tarievenoverzicht! Voor meer informatie kan je altijd https://www.odido.nl/service/factuur/inflatiecorrectie nog even checken.

Daarnaast kan het ook te maken hebben met je Klantvoordeel. Je komt namelijk bij ons in aanmerking voor korting als je minimaal twee abonnementen op hetzelfde adres hebt staan en ook geregistreerd staan voor Klantvoordeel. Als je elders een goedkoper aanbod vindt, dan vind ik dat je het ook zeker moet doen. We gaan je natuurlijk niet tegen je zin in bij ons houden, terwijl je elder een goedkoper/mooier aanbod vindt. De keus is uiteraard aan jezelf! 

Vandaag geprobeerd een sim only aan te vragen zonder telefoon via de app van odido.

heb al een abonnement lopen met glasvezel en tv.

krijg steeds de melding “Je kunt helaas niet zelf een bijbestelling doen omdat je niet de contracthouder bent. Huh ik ben de contracthouder.

Maakt odido er nu zo een zooitje van…

vervolgens via de website, ingelogd en wederom dezelfde melding.

is dit een voorteken om mij te behoeden van een vreselijke fout of domweg een fout in het account het geeft me in ieder geval geen goed gevoel meer.

 

Heb geprobeerd via de chat(bot), maar die stuurde me alle kanten op behalve de juiste richting.

dus maar zo.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Igiegel 

Gaat het om particuliere abonnementen?

Via Mobiel.nl of Belsimpel.nl kun je ook een sim only abonnement afsluiten, lukt het via daar wel?

Ja om een particulier abonnement.

maar wil er eigelijk 1 bij odido mede door de korting maandelijks wat kan besparen

Reputatie 7
Badge +15

@Rfx82 

Bij mobiel.nl zie ik dezelfde prijzen en je krijgt een Harmon Kardon speaker of 100 euro accessoiretegoed met de code die ze geven.

Idd, ga daar eens kijken, bij odido krijg je blijkbaar geen antwoord

wat jij aangeeft klinkt interessanter 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Igiegel 

Hier wordt je direct geholpen door een hele community!  Als op www.odido.nl je bestelling plaatst zonder eerst in te loggen kun je waarschijnlijk wel bestellen. De link is naar de Odido haastmakers, dat zijn de acties die nu lopen, bijvoorbeeld geen aansluitkosten.

De klantvoordeel koppeling kun je nadien maken als het mobiele abonnement actief is.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Igiegel, leuk dat je al Internet + TV hebt en nu kijkt naar een Sim Only! Als je via Mijn Odido een nieuw abonnement besteld krijg je inderdaad deze melding. Dit is bij ons bekend en IT werkt eraan om dit op te lossen. Als je simpelweg via Odido.nl je bestelling plaatst, komt het wel helemaal goed! Laat je het ons weten? 😄

Reageer