Sim geblokkeerd

  • 9 October 2023
  • 2 reacties
  • 133 Bekeken

Mijn simkaart is geblokkeerd door jullie. Ik heb een sms gekregen dat dit door malware komt omdat ik op een link zou hebben geklikt, maar als ik probeer te bellen krijg ik te horen dat dit door een betalingsachterstand komt terwijl automatische incasso is ingeschakeld.

Ik hoop snel geholpen te worden want mijn simkaart is wel belangrijk voor contact te kunnen houden en bereikbaar te zijn. Ik kan hierdoor ook de klantenservice zelf niet telefonisch bereiken wat vervelend is doordat de chat ook niet beschikbaar is en via mail ook niet als optie beschikbaar is.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Beste @danique.vaneldijk Welkom bij Odido! 
Wat lastig allemaal! Malware kan je behoorlijk op kosten jagen daarom blokker Odido je Sim!.

Als je denkt dat het om een betaling gaat log dan in je account en kijk of alles betaald is! 
 

Om de malware van je telefoon te verwijderen en de blokkade van je simkaart ongedaan te maken, dien je je telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen en een virusscanner op je telefoon te zetten.

Om belangrijke gegevens te behouden raden we je aan om een back-up te maken van de bestanden op je telefoon.
Als je daarna niet zelf de blokkade kan oplossen moet je wachten op de hulp van de moderators. 
Ik duim voor je dat het snel is opgelost.

MVG.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @danique.vaneldijk 

Ik zie inderdaad dat er een blokkade is geplaatst vanwege de malware. Dit doen we om hoge kosten te voorkomen. Je moet in dit geval een back-up maken van je gegevens en dan toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen en daarna virusscanner installeren. Zodra je dat hebt gedaan, kun je ons laten weten en dan verwijderen wij de blokkade. 

Ik hoor graag van je!

Reageer