Beantwoord

Toevoegen bestaand abonnement lukt niet

  • 17 January 2024
  • 27 reacties
  • 354 Bekeken

Goedemiddag,

Ik probeer al een tijdje ons bestaand internet+TV en mobiele abonnementen toe te voegen aan mijn account. Helaas lukt dit niet en elke keer krijg ik een foutmelding. Zou iemand mij hierbij kunnen/willen helpen? 

icon

Beste antwoord door Marciano van Odido 18 January 2024, 15:28

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Wahid, tof dat je zowel een mobiel als internet + TV abonnement bij ons hebt en goed dat je deze wil koppelen in 1 Mijn Odido-account! Ik ga je hierbij helpen. In het systeem stonden je voorletters onjuist weergegeven (als X.X.X.X.X.). Ik heb deze direct voor je gewijzigd, zodat deze overeenkomen met die van je mobiele abonnement. Als je nu inlogt op Mijn Odido en je Internet + TV abonnement koppelt, moet het lukken! Laat je het me weten? 😄

Hoi Wahid, tof dat je zowel een mobiel als internet + TV abonnement bij ons hebt en goed dat je deze wil koppelen in 1 Mijn Odido-account! Ik ga je hierbij helpen. In het systeem stonden je voorletters onjuist weergegeven (als X.X.X.X.X.). Ik heb deze direct voor je gewijzigd, zodat deze overeenkomen met die van je mobiele abonnement. Als je nu inlogt op Mijn Odido en je Internet + TV abonnement koppelt, moet het lukken! Laat je het me weten? 😄

Hoi Marciano, dank voor je reactie. Ik krijg steeds de volgende melding: Er is een fout opgetreden, probeer later nog eens.

Beste Odido,

Ik heb al een tijdje hetzelfde probleem en ik blijf het proberen en heb meerdere keren met jullie aan de telefoon gehangen maar het lukt nog steeds niet. Ik kan hierdoor niet mijn facturen inzien wat erg vervelend is. Ik heb een Internet abonnement voor thuis. 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,

Bastiaan 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Wahid, bedankt voor het proberen! Ik zie nu dat er nog 2 andere abonnementen op je adres staan. Probeer je je abonnement aan  1 van deze accounts toe te voegen? Zo ja, dan is dat niet mogelijk omdat deze abonnementen op naam van iemand anders staan.

Jouw internet-abonnement moet wel gekoppeld kunnen worden aan jouw mobiele abonnement (met 37 op het eind). Alleen zie ik voor beide abonnementen nog geen Mijn Odido-account. Wat gebeurd er als je via Mijn Odido registreren 1 nieuw account aanmaakt en vervolgens beide abonnementen toevoegt? Ik hoor het graag van je! 😄

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Bastiaanvd, ik heb zojuist gereageerd op je eigen topic. Laten we daar verder praten: Toevoegen bestaand abonnement lukt niet | Odido community

Beste Odido,

Ik probeer al een aantal weken mijn internet/tv abonnement toe te voegen aan mijn Odido-account. Ondanks enkele telefonische pogingen lukt het jullie tot nu toe niet, hier krijg ik trouwens ook geen terugkoppeling over. Hierdoor kan ik niet mijn abonnement wijzigen, mocht ik dit willen. Wellicht kunnen jullie mij hier helpen?

 

Vriendelijke groet,

Jesper

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @JesAbb, niet leuk dat je nog geen terugkoppeling hebt gehad en dat het nog niet is gelukt. Dat gaan we fixen! Goed dat je hier op de Community terecht bent gekomen. Ik heb meteen met je meegekeken en ik zie dat er nog een oud abonnement gekoppeld stond aan je Mijn Odido-account. Deze heb ik zojuist verwijderd. Geef het systeem een uurtje de tijd om dit te verwerken en dan moet het straks lukken om je internet + tv abonnement te koppelen! Laat je het me weten of het is gelukt? 😁

Hoi Marciano. 

De eerste keer dat ik het weer probeerde, kreeg ik de optie om een abonnement toe te voegen. Deze bleek echter niet toegevoegd aan mijn account. Nu krijg ik weer dezelfde foutmelding. Zou je nog een keer kunnen kijken?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JesAbb, ik kijk graag nog een keer met je mee! Ik zie je internet + tv abonnement abonnement wel gekoppeld staan in Mijn Odido. Was het inmiddels gelukt? Mocht je hem nog niet zien; kijk je dan via de app of via de website? Via de website zie ik hem namelijk nu wel staan! 😄

Inmiddels ben ik door Odido bericht dat ze het opgelost hebben, thanks!

Reputatie 1

Hallo Odido, 

 

Ook ik krijg mijn abonnement niet toegevoegd aan mijn account, en kan dus geen facturen in zien. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Lennard1995, voor zover ik kan zien heb je een Thuis-abonnement dat nog niet actief is, klopt dat? Probeer je deze aan een al bestaand account te koppelen? Volgens mij moet je nog even wachten tot je abonnement actief is, maar wellicht zie ik iets over het hoofd. Ik tag daarom alvast mijn collega's van Thuis om met je mee te kijken: @Tommie van Odido @Teresa van Odido 

Goedemiddag,

 

Bij mij hetzelfde verhaal. Tevens kloppen mijn adresgegevens niet meer en deze kan ik nu ook niet aanpassen ivm een lopende bestelling...

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jorguieta, ik heb direct op je e-mailadres gezocht en ik kom alleen uit op een Thuis-abonnement. Klopt dat? Als het om een internet abonnement gaat, start dan even een nieuw topic met als titel adreswijziging internet abonnement. Dan komen mijn collega's van Thuis zo snel mogelijk bij je! 😄

Goedemiddag,

Ik probeer al een tijdje ons bestaand internet+TV en mobiele abonnementen toe te voegen aan mijn account. Helaas lukt dit niet en elke keer krijg ik een foutmelding. Zou iemand mij hierbij kunnen/willen helpen? 

Hi, 

I have a similiar issue. I am trying to add my TV + Internet subscription to my existing account and it doesn’t work. I can see the mobile subscription that I terminated last year. Note: the old mobile subscription was registered at a different home address than the current one but same email. I also do not see any address in my account. 

Because of that I cannot make use of the service Thuis Veilig. I called Odido and someone created a ticket but told me it will take about 20 days to be solved. I see on the community that some people get helped a bit quicker, so I thought to ask here as well. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @oanabgd19, good to see you found your way to our Community - welcome! I don't think it was neccesary for my colleague to create a ticket for this. I've looked into it for you and I see your old account that's linked to an old mobile subscription indeed. I've deleted this account. So, in 30 minutes your e-mail address is free for you to create a new Mijn Odido account and to add your Internet + TV subscription to it. Will you let me know if it worked? 😄

Hi, 

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik heb 2 accounts, 1 met internet en 1 met telefoon. Deze aan elkaar koppelen lukt niet. Krijg steeds een foutmelding. Kan iemand mij helpen?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @SRS77, ik help je hier graag bij verder! Ik kan je op je e-mailadres niet vinden. Zet je je klantnummer van Thuis en je 06-nummer even in je Community profiel? Kan allebei onder klantnummer. Dan kijk ik graag met je mee. Een van je accounts moet waarschijnlijk verwijderd worden! 😄

Hoi @SRS77, ik help je hier graag bij verder! Ik kan je op je e-mailadres niet vinden. Zet je je klantnummer van Thuis en je 06-nummer even in je Community profiel? Kan allebei onder klantnummer. Dan kijk ik graag met je mee. Een van je accounts moet waarschijnlijk verwijderd worden! 😄

Hoi,

Ik heb mijn telefoonnummer toegevoegd bij abonnement maar ik kan mijn klantnummer nergens vinden.

Hoi @SRS77, ik help je hier graag bij verder! Ik kan je op je e-mailadres niet vinden. Zet je je klantnummer van Thuis en je 06-nummer even in je Community profiel? Kan allebei onder klantnummer. Dan kijk ik graag met je mee. Een van je accounts moet waarschijnlijk verwijderd worden! 😄

Hoi,

Ik heb mijn telefoonnummer toegevoegd bij abonnement maar ik kan mijn klantnummer nergens vinden.

Daarnaast kan ik de installatie datum niet vinden van het internet abonnement dat ik heb besteld. Het lijkt wel alsof de bestelling verdwenen is.

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @SRS77, ik heb gelijk met je mee zitten kijken en ik zie inderdaad dat je voor beide abonnementen een apart account hebt. Je Internet + TV abonnement staat nog op '’on hold'’ en ik zie dat de startdatum van dit abonnement staat op 13/03/24. Echter, kun je deze abonnementen niet samenvoegen in één account, omdat de gegevens niet overeenkomen met elkaar. Om beide abonnementen in één account samen te kunnen voegen, dient de naam, adresgegevens en geboortedatum overeen te komen met elkaar en ik zie dat dat niet het geval is bij jou. Dan is het alleen mogelijk om voor beide abonnementen een apart account te maken, sorry! 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 

Hallo @SRS77, ik heb gelijk met je mee zitten kijken en ik zie inderdaad dat je voor beide abonnementen een apart account hebt. Je Internet + TV abonnement staat nog op '’on hold'’ en ik zie dat de startdatum van dit abonnement staat op 13/03/24. Echter, kun je deze abonnementen niet samenvoegen in één account, omdat de gegevens niet overeenkomen met elkaar. Om beide abonnementen in één account samen te kunnen voegen, dient de naam, adresgegevens en geboortedatum overeen te komen met elkaar en ik zie dat dat niet het geval is bij jou. Dan is het alleen mogelijk om voor beide abonnementen een apart account te maken, sorry! 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 

 

Is het mogelijk om gegevens te veranderen, of zou jij dit misschien voor mij kunnen doen? Of zou ik bij het ene account het abonnement kunnen loskoppelen om het vervolgens bij het andere account te koppelen? Ik beheer namelijk zelf beide accounts alleen blijkbaar zijn de gegevens niet hetzelfde.

Reputatie 6
Badge +6

@SRS77 dat kan ik jammer genoeg niet voor je in orde maken, sorry! Als je wilt dat beide contracten op jouw naam komen te staan met dezelfde gegevens, kun je hiervoor een contractovername aanvragen via onze website: https://www.odido.nl/service/abonnement/mobiel/contractovername. Zodra het mobiele abonnement op jouw naam staat (en de gegevens overeenkomen) kun je beide abonnementen samenvoegen in één account! 

@SRS77 dat kan ik jammer genoeg niet voor je in orde maken, sorry! Als je wilt dat beide contracten op jouw naam komen te staan met dezelfde gegevens, kun je hiervoor een contractovername aanvragen via onze website: https://www.odido.nl/service/abonnement/mobiel/contractovername. Zodra het mobiele abonnement op jouw naam staat (en de gegevens overeenkomen) kun je beide abonnementen samenvoegen in één account! 

Hoi,

Ik heb de contractovername geregeld. In het ene account staat nu dat mijn telefoon abo is afgelopen. Maar in het andere account staat het telefoon abo nog niet, toevoegen lukt ook niet. Kan jij me nu wel helpen?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @SRS77, fijn om te lezen dat contractovename geregeld is! Ik zie hem inderdaad staan. Ik heb het oude Mijn Odido-account zojuist verwijderd, dus deze zit niet meer in de weg. Ik heb je voorletter voor Mobiel gewijzigd naar S (i.p.v. S.R.) en je huisnummertoevoeging toegevoegd, zodat deze overeenkomen met Internet + TV. Over 30 minuten moet het lukken om je mobiele abonnement aan Mijn Odido te koppelen. Ik hoor graag van je of het is gelukt! 😄

Reageer