Beantwoord

Twee Odido accounts met verschillende email adressen koppelen

  • 7 September 2023
  • 12 reacties
  • 451 Bekeken

Hoi,

Ik heb sinds kort zowel een T-Mobile Thuis en een Tele2 Mobiel (beide Odido nu) account, echter heb ik deze per ongeluk op twee verschillende email adressen. Als ik nu deze accounts wil koppelen voor de extra voordelen, krijg ik het bericht dat ik eerst een van de accounts moet ontkoppelen voordat ik dat kan doen.

Nu begrijp ik uit andere topics dat ik dit niet zelf kan, echter is de klantenservice niet goed bereikbaar en zag ik dat Odido moderators hier daar ook mee kunnen helpen. Daarom de vraag of iemand mij hiermee zou kunnen helpen.

Groetjes,

Bart

icon

Beste antwoord door meijerb 8 September 2023, 10:38

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @meijerb 

Als je via de website inlogt en rechts op beheer klikt dan is de eerste optie abonnement ontkoppelen.

 

Thanks!

Ontkoppelen lijkt gelukt maar met het opnieuw koppelen aan het andere email adres krijg ik nu een foutmelding ‘Er is een fout opgetreden. Probeer het later opnieuw.’.

Reputatie 7
Badge +15

@meijerb 

Bij het voormalig T-Mobile was het zo dat als je 2 abonnementen in hetzelfde account wilde koppelen, beide abonnementen moesten op dezelfde naam staan. Weet niet zeker of dit bij Odido ook zo is.

Kan je het koppelen ook eens via de app proberen? Misschien moeten de emailadressen ook hetzelfde zijn.

In de app werkt het helaas ook niet. Mijn vriendin heeft haar mobiele T-mobile account wel gekoppeld gekregen, die heeft ook een ander email adres. Voor zover ik begrijp kan je wel meerdere accounts koppelen, of zou het daar mee te maken kunnen hebben?

Reputatie 7
Badge +15

@meijerb 

Vaak is het zo dat na een abonnement ontkoppelen deze nog niet helemaal is ontkoppeld aan de kant van Odido, daar zou een moderator dan naar moeten kijken.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @meijerb 

Als je meerdere nummers wilt koppelen dan moet het abonnement op dezelfde naam staan. Dit controleren we via 1) voorletter 2) geboortedatum  3) postcode + huisnummer te vergelijken van het te koppelen nummer en al gekoppelde nummer. Als dat niet het geval is dan kun je de abonnementen niet koppelen.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.

Hi,

Ik heb nu het abonnement weer gekoppeld aan het oude email adres (dat kan wel) en daarna de gegevens veranderd die niet klopten. Dit was het adres en ik heb ook een bevestiging gekregen van de wijziging. Daarna heb ik het account weer ontkoppeld van het oude email adres.

 

Ik krijg echter nog steeds dezelfde foutmelding als ik het account dan weer probeer te koppelen aan het nieuwe email adres, dus ergens klopt er nog iets niet denk ik.

Reputatie 7
Badge +15

@meijerb

Het is me zojuist gelukt om om Thuis en mobiel in 1 account te koppelen.

Thuis en mobiel hebben verschillende emailadressen.

Beide abonnementen staan op dezelfde naam.

Na het ontkoppelen van mobiel uit zijn account moest eerst een moderator ook nog even iets verwijderen (mobiel was niet helemaal ontkoppelt).

Daarna lukte het.

Oke! Klinkt alsof een moderator ook nog iets voor mij moet ontkoppelen dus. Ik krijg zelf nog steeds dezelfde foutmelding.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Waqqas fijn dat het je is gelukt om de twee abonnementen te koppelen!

@meijerb zou je het nog één keer kunnen proberen? Lukt het nog niet? Stuur me dan even via een privébericht de antwoorden op de volgende vragen. Dan maak ik een case voor je aan en dan wordt het zo snel mogelijk opgelost;

  • Met welk e-mailadres log je in?
  • Welk nummer probeer je te koppelen?
  • Zijn er al andere nummers aan het account gekoppeld? Zo ja, vermeld het 06-nummer.
  • kwam je een foutmelding tegen bij het inloggen, zo ja, welke?
  • Heb je het geprobeerd via de Mijn Odido app, de webversie of allebei?
  • Telefoonnummer & klantnummer: 
  • Wanneer ontstond het probleem? (datum & tijdstip) 
  • Op welk nummer ben je evt. bereikbaar? 
  • Voorkeur terugbelmoment? (ochtend/middag/avond)
  • Verder nog relevante informatie die nodig is om het probleem op te lossen?

Ik zie je reactie graag tegemoet!

Hey @Waqqas fijn dat het je is gelukt om de twee abonnementen te koppelen!

@meijerb zou je het nog één keer kunnen proberen? Lukt het nog niet? Stuur me dan even via een privébericht de antwoorden op de volgende vragen. Dan maak ik een case voor je aan en dan wordt het zo snel mogelijk opgelost;

  • Met welk e-mailadres log je in?
  • Welk nummer probeer je te koppelen?
  • Zijn er al andere nummers aan het account gekoppeld? Zo ja, vermeld het 06-nummer.
  • kwam je een foutmelding tegen bij het inloggen, zo ja, welke?
  • Heb je het geprobeerd via de Mijn Odido app, de webversie of allebei?
  • Telefoonnummer & klantnummer: 
  • Wanneer ontstond het probleem? (datum & tijdstip) 
  • Op welk nummer ben je evt. bereikbaar? 
  • Voorkeur terugbelmoment? (ochtend/middag/avond)
  • Verder nog relevante informatie die nodig is om het probleem op te lossen?

Ik zie je reactie graag tegemoet!

 

Hi @Marciano van Odido

Het is inmiddels gelukt! Ik zie wel dat ik geen klant oordeel krijg met mijn voormalige Tele2 abonnement. Ik kan zo gauw niet in de voorwaarden vinden waarom dat is, zou je dat misschien kunnen checken? Ik geloof dat ik had gelezen dat je 2,50 korting en/of tot 5GB per maand kan krijgen.

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @meijerb, superfijn dat het inmiddels is gelukt en bedankt voor het laten weten! Goed dat je gebruik maakt van Klantvoordeel. Het is bij ons bekend dat klantvoordeel op dit moment niet correct wordt toegewezen. Onze IT-helden zijn hier al druk mee bezig om dit op te lossen. Zodra dit is opgelost word je telefonisch of per SMS op de hoogte gebracht. Mocht je hier volgende week nog niets over hebben gehoord, stuur me dan even een berichtje; dan kijk ik met alle plezier of er al een update is!

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar. Anders wens ik je voor nu een heel fijn weekend! 😄

Reageer