Beantwoord

Tweestapsverificatiecode komt niet binnen

  • 11 September 2023
  • 4 reacties
  • 171 Bekeken

Hallo, ik ben onlangs abonnee geworden bij TMobile/Odido. Alles moet online geregeld worden, maar mijn internetverbinding wordt vandaag pas actief. Lichtelijk irritatiepuntje om alles online te regelen, terwijl je nog niet online bent ;)

 

Ik moet dus via de app mijn abonnement activeren, maar ik krijg de tweestapsverificatiecode niet binnen. Ik heb al accountherstel gedaan maar die code komt niet binnen. Andere 2FA meldingen krijg ik wel binnen op mijn Authenticator app. Wat doe ik fout? 

icon

Beste antwoord door Arthurl 2 December 2023, 06:17

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @LcvanEsch 

Welkom bij de Odido familie! 

Ik ben voor je gaan kijken en zie dat je 2FA hebt ingesteld op sms waardoor je dus je verificatiecode via sms zou moeten ontvangen en niet via de app. Als je dit wilt wijzigen naar authenticator app dan kan je dat via Mijn Odido instellen. 

Laat je even weten of je zo verder komt?

Ik heb een vergelijkbaar probleem (denk ik). De Odido app stuurt kennelijk een verificatiecode per SMS naar mijn iPad. Een iPad kan echter geen SMS ontvangen. Hoe kan ik instellingen op Mijn Odido wijzigen als ik niet kan inloggen (wegens niet kunnen ontvangen van SMS berichten). Ik wil graag verifieren m.b.v. een Authenticator app.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Arthurl 

Ik heb je in dit topic al van een reactie voorzien. 

Ik ben net even bij de Odido shop in Hoogeveen langsgeweest, en zij hebben me kunnen helpen. Het bleek dat ik geen data only abonnement had, dus moest ik mijn sim in een telefoon stoppen om de code te ontvangen. Uiteindelijk alles gelukt en nu kan ik weer mijn abo beheren en rekeningen inzien. Nog dank voor de hulp.

Reageer