Beantwoord

Verificatiecode (2FA, Mijn Odido)

  • 20 February 2024
  • 7 reacties
  • 105 Bekeken

Hi, ik heb bij jullie twee abonnementen lopen 1 voor mij en 1 voor mijn minderjarige dochter. Zij heeft haar abonnement ontkoppelt aan mijn Odido app en nu kan ik niet meer naar haar verbruik kijken. Als ik de abonnementen weer wil samenkoppelen dat ontvangt zij een verificatie code. Hoe kan de code naar mijn nummer worden gestuurd? 

icon

Beste antwoord door Sansxxx 22 February 2024, 10:12

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sansxxx 

De verificatiecode zal worden verzonden naar het nummer dat bij het abonnement hoort, deze kan volgens mij niet naar jouw nummer.

Reputatie 1

Hi @Sansxxx, goed dat je de Odido Community gevonden hebt! Bij het koppelen van je abonnement ontvang je de verificatiecode altijd op het telefoonnummer dat je aan je account toe wil voegen. Dit is eenmalig. Als je al meerdere abonnementen aan één account gekoppeld hebt staan, dan kun je zelf het telefoonnummer kiezen waarop je de tweestapsverificatie ontvangt met inloggen. Je kunt dit telefoonnummer inzien en eventueel wijzigen via Mijn Odido: https://www.odido.nl/my/tweestapsverificatie.

 

Hallo @Sansxxx 

De verificatiecode zal worden verzonden naar het nummer dat bij het abonnement hoort, deze kan volgens mij niet naar jouw nummer.

Nee dat kan jammer genoeg niet wat ik trouwens niet begrijp aangezien ik de “hoofdeigenaar”ben van dit abonnement. Nu wordt de twee staps verificatiecode naar mijn minderjarige dochter gestuurd voor haar abonnement (die ik betaal) en wordt er onbeperkt date bij gekocht. 

Hi @Sansxxx, goed dat je de Odido Community gevonden hebt! Bij het koppelen van je abonnement ontvang je de verificatiecode altijd op het telefoonnummer dat je aan je account toe wil voegen. Dit is eenmalig. Als je al meerdere abonnementen aan één account gekoppeld hebt staan, dan kun je zelf het telefoonnummer kiezen waarop je de tweestapsverificatie ontvangt met inloggen. Je kunt dit telefoonnummer inzien en eventueel wijzigen via Mijn Odido: https://www.odido.nl/my/tweestapsverificatie.

Bedankt voor je terugkoppeling. Als ik me  op https://www.odido.nl/my/tweestapsverificatie inlog dan krijg ik te zien dat de code naar mijn nummer wordt gestuurd echter is dit niet het geval van mijn tweede abonnement. 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Sans, ik heb direct met je meegekeken en ik zie wel dat beide abonnementen (28 en 99) de verificatie zouden moeten ontvangen op het nummer met 28 op het eind. Dat is jouw nummer, klopt dat? Ik zie dat je gisteren ook contact hebt gehad met mijn collega, is het inmiddels gelukt om beide 2FA instellingen op jouw nummer te zetten? Het staat nu in het systeem namelijk wel goed, of is er nog steeds iets dat niet klopt?

Mocht het nog niet kloppen, wijzig 2FA dan tijdelijk naar het nummer van je dochter (als je haar telefoon hebt), log in en wijzig 2FA dan direct weer terug naar jouw nummer. Wellicht helpt deze reset. Ik hoor het graag van je!

Bedankt voor je terugkoppeling, De 2FA code van 99 wordt nog steeds naar 99 gestuurd (nummer van mijn dochter). Ik zou graag willen dat voor de beide nummers de 2FA naar 28 (mijn nummer) worden gestuurd. Op dit moment heerst er oorlog in huis en zou zij onder geen mogelijkheid haar telefoon afgeven. Aangezien ik geen fysiek geweld wil (ja ja ik ben er niet trots op en heb haar zo in opgevoed), ben ik opzoek naar een andere weg vandaar dat ik contact met jullie heb opgenomen. 

Hallo @Sansxxx, oei, dat is natuurlijk niet wat we willen, sorry! In onze systemen staat dat de 2FA-verificatie naar wordt verstuurd naar het nummer die eindigt op 28. Aangezien het nog niet goed gaat, kan ik eventueel het account voor je verwijderen. Daarna kun je een nieuw account aanmaken en de abonnementen toevoegen in je account en vanaf dan gaat het wel goed. Wel dien je haar nummer zelf nog toe te voegen in je account (en ook die van jezelf). Op het moment dat je dit probeert, wordt er wel een verificatiecode per SMS naar jouw en haar nummer verstuurd. Zodra je deze invoert, staan beide abonnement in je nieuwe account. Ik hoop dat je dochter dan de code wel wilt delen. Is dat wellicht een optie en zou je dat willen? 

Laat het even weten in dit topic, dan verwijderen we het account voor je! 

 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Sansxxx, oei, dat is natuurlijk niet wat we willen, sorry! In onze systemen staat dat de 2FA-verificatie naar wordt verstuurd naar het nummer die eindigt op 28. Aangezien het nog niet goed gaat, kan ik eventueel het account voor je verwijderen. Daarna kun je een nieuw account aanmaken en de abonnementen toevoegen in je account en vanaf dan gaat het wel goed. Wel dien je haar nummer zelf nog toe te voegen in je account (en ook die van jezelf). Op het moment dat je dit probeert, wordt er wel een verificatiecode per SMS naar jouw en haar nummer verstuurd. Zodra je deze invoert, staan beide abonnement in je nieuwe account. Ik hoop dat je dochter dan de code wel wilt delen. Is dat wellicht een optie en zou je dat willen? 

Laat het even weten in dit topic, dan verwijderen we het account voor je! 

Reageer