Beantwoord

Waarom werkt op iPhone het plakken van de MFA (auth) code niet?


Alleen het eerste cijfer wordt geplakt…zie screenshot

icon

Beste antwoord door emilimeters 5 April 2024, 17:15

Bekijk origineel

14 reacties

 

Reputatie 3

mijn gok zou zijn dat dit individuele invulvelden zijn en dan moet je dus elk cijfer apart copy/pasten 

mijn gok zou zijn dat dit individuele invulvelden zijn en dan moet je dus elk cijfer apart copy/pasten 

Dat snap ik zelf ook wel….duh! Maar waarom is dit niet bekend en wordt dit niet opgelost? En waar kan ik bugs melden?

Ik neem aan dat je zelf ook MFA aan hebt staan op alles wat publicly accessible is, en als je dan inlogt in de website van odido gaat het wel goed met de ios auth functie (suggestie popup klikken en klaar)

Ik raad de devs aan om niet zelf het wiel uit te vinden maar robuuste 3rd party libs te integreren voor basic shizzle zoals dit…

Reputatie 3

ik kan best aardig ruiken, niet overdreven goed, maar gewoon zoals iedereen. En ruiken wat jij allemaal gedaan hebt, of weet, maar niet in je vraag geschreven hebt, dat lukt me nog net niet :-)

ik kan best aardig ruiken, niet overdreven goed, maar gewoon zoals iedereen. En ruiken wat jij allemaal gedaan hebt, of weet, maar niet in je vraag geschreven hebt, dat lukt me nog net niet :-)

Het zou wel heeeeeel raar zijn als ik geen tekst in zou kunnen voeren…maar dank voor je gevoel voor humor ;)

Reputatie 7
Badge +9

Hi Morriz, welkom op de Community en bedankt voor je feedback en melding! Ik heb het direct doorgegeven aan mijn collega's van de Mijn-omgeving en ik hoop dat ze dit (binnenkort) kunnen verbeteren en dat het met 1 keer kopiëren/plakken werkt. Mocht je in de toekomst nog andere feedback of bugs vinden, laat het ons dan vooral weten. Altijd welkom. Bugs kunnen in dit topic gemeld worden! 😄

Ik weet op welke wijze jij de 2 traps verificatie gebruikt maar bij mij werkt het wel op mijn Iphone.

Als je op het 1e veld drukt, komt er dan geen optie ‘plakken’  te voorschijn ?

het gaat niet om knippen plakken (waarbij je eerst naar de ene app moet om te knippen) maar om de authenticatie ondersteuning functie welke inkomende codes via email en sms op het scherm toont (zie de door mij doorgestreepte sectie) waar je op kan drukken en dan wordt het automatisch ingevuld. 

Ook even fyi @Marciano van Odido voor de devs, het gaat niet om het omslachtige knippen en plakken dus, maar juist om de nieuwe iPhone functie die 2 jaar geleden is geïntroduceerd.

Dit is bijna altijd het gevolg van niet goed omgaan met eigenschappen van formulier velden, zoals

type="email"

 (wat in iOS swift etc net iets anders gaat), en daarom zeg ik altijd dat het beter is om goed geïmplementeerde wielen niet opnieuw uit te vinden want fouten worden makkelijk gemaakt en kennis is niet altijd aanwezig (obviously).

En @Marciano van Odido waarom is het antwoord van @emilimeters geaccepteerd en door wie? Ik heb dat antwoord wel geliked (om de humor) maar niets gaf aan dat ik daarmee het antwoord heb geaccepteerd. Moet ik daarvoor ook een issue inschieten dan? Dat is wel een goed voorbeeld van slecht UX design namelijk wat hard tegen gebruikers verwachtingen ingaat...een doodzonde. Ik kan die like blijkbaar ook niet ongedaan maken, nog een ding. Pffff

Reputatie 3

het antwoord wat ik gaf is volgens mij hoe het nu werkt, heeft verder niks met humor te maken (haal je de 2 reacties van mij soms door elkaar?).

Reputatie 7
Badge +9

Hi Morriz, ik snap wat je bedoelt met de verificatiecode-functie op iPhone. Die gebruik ik ook op veel apps inderdaad, erg handig. Dat je aangeeft dat er geen kennis is bij onze ontwikkelaars omdat we deze functie momenteel niet hanteren vind ik een beetje apart. Zoals ik zei geef ik je feedback door. Het voegt alleen niet veel toe om mijn collega's dan nog verder af te vallen. 

Ik heb inderdaad het antwoord van @emilimeters als beste antwoord geselecteerd, aangezien zijn reactie aangeeft hoe het momenteel werkt en daarom antwoord geeft op jouw vraag. Dat heeft niets met jouw like te maken. Had je liever een ander antwoord als beste antwoord gezien? Een like kan je zeker wel intrekken door simpelweg nog een keer op die like te klikken. Ik hoop dat je daarnaast ook snapt dat de Community (en de bijhorende functies) door een heel ander bedrijf is ontwikkeld. Niemand is perfect.

Mocht je nog vragen hebben waar we je bij kunnen helpen, stel ze dan gerust. De Community staat voor je klaar. Anders wens ik je nog een hele fijne dag!

 

Reageer