Beantwoord

Duo sim (simkaart voor telefoon en eSIM voor smartwatch)

  • 21 March 2024
  • 9 reacties
  • 137 Bekeken

Goedenavond,

 

Ik wil graag een duo sim voor mijn mobiele abonnement. 1 Telefoonnummer, zodra ik ga hardlopen of mountainbiken dan zet ik mijn telefoon op vliegtuigstand en activeer mijn esim op mijn smartwatch.

 

Ik heb via de klantenservice (telefonisch) een esim aangevraagd als duo sim voor mijn smartwatch maar nu heb ik een nieuwe esim gehad ipv mijn fysieke simkaart die in mijn telefoon zit. 

 

Kunnen jullie deze duo sim ook eenvoudig activeren via dit forum? Ik heb vandaag 4x gebeld en 5x gechat. Er is nog steeds een storing met esims in de app en daar heb ik begrip voor maar volgens mij is hierboven wel duidelijk geformuleerd wat ik nodig heb? Zelfde toestel, zelfde simkaart maar wel een duo sim waarvan de 2e sim dus een nieuwe esim is.

 

 

icon

Beste antwoord door eric 27 March 2024, 11:06

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Duneraver ,

Je haalt een paar zaken door elkaar.

Een Duo sim zijn twee fysieke simkaarten die exact een copy van elkaar zijn. Functioneel kun je 1 simkaart tegelijk gebruiken. Het was vooral populair in de tijd dat auto's nog een simslot hadden voor de autotelefoon.  Een Duosim kost iets van eenmalig €53 euro.

Een simkaart voor in een smartwatch is een multisim.  Dat is altijd een esim en dat moet gecombineerd worden met een normaal abonnement.  Dat abonnement kan met zowel een fysieke of een esim zijn. De esim voor de smartwatch is namelijk geen kopie van een andere sim, maar heeft een eigen identiteit. Daarom kunnen deze twee sims ook tegelijk actief zijn. Een multisim kost €5,- per maand.

Op een smartwatch kun je geen duo sim laden. Dat kan dus alleen als multisim. 

Ok helder. Ik heb dan een multi-sim nodig. Ik ga proberen deze te bestellen. Lukt helaas niet via de link die jij deelde. Ik ga het morgen maar weer proberen bij de klantenservice. Fijne uitleg in ieder geval!

 

Error op de website in ieder geval;

Je komt niet in aanmerking voor multisim.

Reputatie 7
Badge +14

Er is op dit moment inderdaad een beperking op dat platform.  Zodra het weer up en running is laat ik dat even weten. De klantenservice kan het nu ook niet aanvragen. 

Zo, telefoon draait lekker op een esim dus dat is geregeld. De fysieke simkaart heb ik net weggegooid (met een vreugdedansje ;-)

 

Ik heb ook nog even gebeld over de multi-sim maar die optie is nu niet mogelijk. Of dat tijdelijk of permanent (ik kom van Tele2 en mag dan eigenlijk geen esim ontvangen?) is, dat is even afwachten. 

 

Ik wacht volgende week af, hopelijk kan het geregeld worden. Voor mijn smartwatch heb ik nu een esim (voor 14 dagen) van 1GB gekocht. Daar red ik het wel even mee 

 

 

 

 

Er is op dit moment inderdaad een beperking op dat platform.  Zodra het weer up en running is laat ik dat even weten. De klantenservice kan het nu ook niet aanvragen. 

Is er al nieuws Eric?

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Duneraver superfijn dat je nu beschikt over een eSIM en dat het is geregeld! Als ik goed lees, ben je een oud Tele2 klant. Een Multisim was voorheen beschikbaar, maar is wegens technische redenen offline gehaald, waardoor het momenteel tijdelijk niet beschikbaar is voor Oud Tele2 klanten. Uiteraard onze excuses voor het ongemak! Wanneer dit weer beschikbaar is, durf ik niet te zeggen, maar het zal uiteindelijk wel weer beschikbaar worden voor oud Tele2 klanten. Het is voor nu op dat gebied gewoon nog geduldig afwachten totdat het weer beschikbaar zal zijn! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Duneraver superfijn dat je nu beschikt over een eSIM en dat het is geregeld! Als ik goed lees, ben je een oud Tele2 klant. Een Multisim was voorheen beschikbaar, maar is wegens technische redenen offline gehaald, waardoor het momenteel tijdelijk niet beschikbaar is voor Oud Tele2 klanten. Uiteraard onze excuses voor het ongemak! Wanneer dit weer beschikbaar is, durf ik niet te zeggen, maar het zal uiteindelijk wel weer beschikbaar worden voor oud Tele2 klanten. Het is voor nu op dat gebied gewoon nog geduldig afwachten totdat het weer beschikbaar zal zijn! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

 

Ah, maar als je jouw abonnement kan verlengen, dan wordt het een “origineel” Odido abonnement en dan zal je wel een Multisim kunnen aanvragen.

Ik heb een abonnement bij Odido en Tele2 bestaat niet meer maar is Odido geworden.Nu heb ik een smartwatch en al een esim maar kan geen multisim aanvragen? Afwachten klinkt twijfelachtig. Terwijl het technisch niet zo ingewikkeld is, dacht ik. Ik ga wel checken de komende periode

Reputatie 6
Badge +6

@Duneraver dat zou heel goed kunnen, maar de voorwaarden zijn allemaal hetzelfde gebleven. Het is dus niet zo dat alle oud abonnementen omgezet zijn naar een nieuw Odido abonnement. Alle abonnementen hebben hun voorwaarden gehouden en er is verder niks veranderd, sinds de naamswijziging. Vandaar dat je nu nog gebruik kan maken van een oud Tele2 abonnement, waar de voorwaarden hetzelfde zijn gebleven. Daarbij was dus voorheen een Multisim mogelijk, maar dat is nu even tijdelijk niet beschikbaar wegens technische redenen. Wanneer dit weer beschikbaar zal zijn, durf ik ook niet te zeggen, sorry! Is je abonnement toevallig al verlengbaar? (Ik kan het nu niet voor je checken, omdat je e-mailadres niet naar voren komt in ons systeem en het nummer wat in je profiel staat ook niet).  Als je je abonnement verlengd naar een nieuwe Odido abonnement, zul je wel direct een Multisim kunnen aanvragen en er ook gebruik van kunnen maken, zoals Eric hierboven vermeld! 

Reageer