Beantwoord

eSIM per ongeluk verwijderd buitenland

  • 10 February 2024
  • 7 reacties
  • 96 Bekeken

Hallo ik heb perongeluk esim verwijderd uit mijn telefoon. Ik ben voor 2 jaar in t buitenland 

Hoe kan ik het beste esim weer downloaden ik wil mn nummer niet kwijt ?! Ik wil weer gebeld worden vanuit nederland ivm mijn werk 

( ik had mijn abbonement voorlopig stop gezet) 

Ik heb wel mijn oude sim liggen nog die ik voor mijn esim gebruikte maar ik ben wel in t buitenland dus weet niet of ik sms ontvang 

ik wil weer esim downloaden op mn telefoon want ik word volgend week gebeld op mn 06 nummer ook heb ik het nodig voor digid aub help me alsjeblieft 

icon

Beste antwoord door eric 12 February 2024, 12:53

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Wat bedoel je met 'ik heb mijn abonnement voorlopig stopgezet"? Een pauze stand kent Odido namelijk niet.

Ik bedoel ik mocht verlengen dus heb ik het voorlopig niet gedaan maar wil wel na 2 jaar opnieuw een abbonement aansluiten dus ik wil mn nummer nog behouden

Reputatie 7
Badge +14

Als je niet verlengd dan loopt het abonnement gewoon door en wordt maandelijks opzegbaar. Maar dan kan je abonnement gewoon werken! Een (e)simkaart die gebruikt is en vervangen door een andere kan nooit meer teruggezet worden. Dat proces is vanwege beveiliging gewoon niet mogelijk. 

Je moet dus denken aan een vervangende simkaart. Dat kan ook een fysieke simkaart zijn die de klantenservice naar je woonadres stuurt.  Dan laat je iemand die daarna doorsturen. Of je moet een nieuwe esim zien te ontvangen.  Als je de klantenservice kan bellen kunnen ze je ook identificeren.

(Sorry door enorme stress ben ik niet zo duidelijk) ik probeer t opnieuw .. Ik heb mijn abbonement al opgezegd dus gebruik nu prepaid ik wil opnieuw mijn esim weer in mn telefoon kan ik het niet per mail aanvragen en dan ontvangen per mail of odido app. Ik heb niemand in het buitenland die het voor mij kan opsturen per post ik wil het digitaal hebben en graag op mijn telefoon hoe kan ik het beste dat doen? 

Buitenland  = Nederland * excuus 

Moet ik misschien hier op klikken? 
bestel een vervangende simkaart?

 

 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Aish996 ,

Ok, met prepaid werkt het inderdaad anders.

  1. Er zijn geen nieuwe of vervangende Esims  voor prepaid.
  2. Een vervangende simkaart, zoals jij hierboven in de app ziet, is een fysieke simkaart. Die wordt gestuurd naar het adres dat in dat account staat. Ik denk dat je dat wel kunt aanpassen naar een adres waar je dan iemand moet hebben die de kaart doorstuurt.
  3. De vervangende kaart kost €10,17 incl. handlingkosten. Dat bedrag moet op je prepaid balance staan. Dat staat er nu niet, dus je zult eerst moeten opwaarderen.

Reageer