Per ongeluk een buitenlands nummer teruggebeld

  • 14 February 2024
  • 6 reacties
  • 100 Bekeken

Ik moest vandaag iemand terug bellen en ik belde per ongeluk een buitenlands nummer terug, voor ongeveer 10 seconden. Heel dom en ik heb nu extra kosten, wat ik wel begrijp. Maar, mijn vraag is nu of ik bang moet zijn dat er potentieel met mijn nummer fraude gepleegd kan worden. Ik kan hier zelf niks over vinden namelijk. 

Marciano van Odido 2 maanden geleden

Hi Eef, van harte welkom op de Community! Geen zorgen, dit overkomt ons allemaal wel eens. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie inderdaad extra kosten voor € 1,33. Gelukkig valt dit mee! Dit is waar oplichters het voor (kunnen) doen, omdat ze hieraan verdienen. Gelukkig heb je snel weer opgehangen. Je hoeft niet bang te zijn dat ze iets met je nummer kunnen doen hoor. Maar je kan voor de zekerheid altijd nog het buitenlandse nummer blokkeren en je toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen (let wel op dat je eerst een back up van je gegevens maakt). Dan weet je zeker dat je helemaal goed zit! 😄

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Eef, van harte welkom op de Community! Geen zorgen, dit overkomt ons allemaal wel eens. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie inderdaad extra kosten voor € 1,33. Gelukkig valt dit mee! Dit is waar oplichters het voor (kunnen) doen, omdat ze hieraan verdienen. Gelukkig heb je snel weer opgehangen. Je hoeft niet bang te zijn dat ze iets met je nummer kunnen doen hoor. Maar je kan voor de zekerheid altijd nog het buitenlandse nummer blokkeren en je toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen (let wel op dat je eerst een back up van je gegevens maakt). Dan weet je zeker dat je helemaal goed zit! 😄

Reputatie 2

Gekke vraag misschien @Marciano van Odido 
Maar krijg je geen bericht te horen dat je een duur nummer belt? Bij mijn vorige provider kreeg je dan te horen dat je hoge kosten ging maken en dan kon je snel weer ophangen. Begrijp ik hieruit dat Odido dat niet heeft?

Begrijpelijk dat het niet met alle nummers te doen is omdat ze zo snel wisselen van nummers, je weet dan gewoon niet meer welk nummer je moet hebben 😁

Reputatie 7
Badge +14

@MobielApple @Eefff Je kan in je account een blokkade instellen om buitenlandse nummers te bellen.

 

Reputatie 2

Dat is een hele goede tip @CrisTien 
Dat heb ik ook gedaan, leek me wel zo handig. Net zoals 0900 nummer blokkeren.

Misschien handig voor TS, hier kan je dat vinden, onder blokkades binnen Mijn Odido

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @MobielApple, allereerst leuk om te zien dat je zo lekker actief bent! Bij bepaalde (betaalde) nummers hoor je als het goed is inderdaad wel dat er mogelijk kosten aan verbonden zijn. Wanneer dit precies wel of niet is durf ik eigenlijk niet te zeggen! 

Reputatie 2

Bedankt voor deze aanvullende informatie @Marciano van Odido 

Reageer