Beantwoord

Simlock T-Mobile

  • 12 March 2024
  • 4 reacties
  • 53 Bekeken

Heel vroeger (voor 2010) verkocht T-Mobile telefoons met een simlock erop.

 

Mijn vriendin heeft zo’n telefoon die ze graag weer zou willen gebruiken. 

 

T-Mobile had altijd een pagina die er zo uitzag waarop je het IMEI invulde waarna je direct een code kreeg om de telefoon te ontgrendelen:

 

Deze pagina was te vinden op https://www.t-mobile.nl/my/toestel-en-sim/simlock-verwijderen maar is nu niet meer te gebruiken waardoor de telefoon niet meer te gebruiken is. 

 

Ik heb contact gehad met Autoriteit consument en markt en volgens ACM is Odido verplicht de telefoon te ontgrendelen na 12 maanden (inmiddels zijn er 14 jaar verstreken). Heeft iemand enig idee hoe ik weer gebruik kan maken van deze telefoon?

icon

Beste antwoord door Cristien 12 March 2024, 18:01

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @holendrecht123  Op de markt staan vaak  van die  verkopers die het voor €15 unlocken. 

Mvg

 

Reputatie 7
Badge +14

De codes van 14 jaar geleden zijn niet meer. Toestellen uit die tijd zijn ook niet echt bruikbaar meer. 2G is al uit, 3G volgt.

Welk type/model heb je daar?

De codes van 14 jaar geleden zijn niet meer. Toestellen uit die tijd zijn ook niet echt bruikbaar meer. 2G is al uit, 3G volgt.

Welk type/model heb je daar?

Die website deed het nog prima tot T-Mobile over ging op Odido, ik heb het vlak daarvoor nog gebruikt voor een ander toestel, de codes worden berekend op basis van het IMEI nummer, het is niet zo dat er een lijst was die ze nu ineens kwijt zijn vanwege een naamsverandering; online kun daarom je op andere websites nog betalen om de code te achterhalen; maar T-Mobile moet dit verplicht gratis doen na 12 maanden, hier hadden ze een afspraak over met de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (tegenwoordig Autoriteit Consument en Markt). 

 

Het gaat om een Samsung SGH-B300, ik ben me op de hoogte van het uitfaseren van 2G in Nederland, dit is geen probleem. Het gaat me niet om een workaround ofzo, ik wil gewoon dat dit toestel weer bruikbaar is. 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Holendrecht, welkom op de Community en leuk dat je vriendin deze klassieker weer wil gebruiken! Ik heb het direct voor je nagevraagd en wij kunnen je niet meer helpen met het simlockvrij maken van deze telefoon. Ik hoop dat het, zoals @CrisTien zegt, lukt om dit door een andere partij te laten doen! 😄

Reageer