Beantwoord

Inloggen in het modem

  • 20 February 2018
  • 39 reacties
  • 226953 Bekeken

als ik http://192.168.8.1 intyp krijg ik een schermpje waar ik wachtwoord moet invullen maar ik heb geen wachtwoord dus kom ik niet in de router hoe los ik dit op?
icon

Beste antwoord door Sander 20 February 2018, 12:39

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 7
Badge +14
Hallo,
Je modem heeft bij T-Mobile Thuis standaard inloggegevens gekregen (gebruikersnaam ‘user’ en wachtwoord ‘user’). We raden je dan ook aan dit wachtwoord van je modem te wijzigen. Zodra je de eerste keer inlogt op je modem, wordt er gevraagd om je wachtwoord te wijzigen. Handig toch! Wil je weten hoe je inlogt? Op de pagina Wifi- & modeminstellingen staat dit uitgelegd.

https://thuisservice.t-mobile.nl/internet-en-email/veiligheid-en-privacy
Bron: Tmobile
Reputatie 7

Hoi Robbalkg,

Ik help je graag bij het inloggen op onze modems!


➡Let op: zorg ervoor dat je rechtstreeks verbonden bent met ons modem. Koppel dus alle externe routers, Wifi-versterkers of powerline adapters los. Zorg ook dat je niet verbonden bent door middel van een VPN of mobiele data (4G)!


We maken gebruik van drie verschillende modems met verschillende inlog. Ik plak hier nog even alle opties:

Zyxel (T50 en T54)
1. Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1 terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook).
2. Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem (die bij ‘user name' en ‘Login Password’). Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.

Draytek Vigor
1. Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1 terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook).
2. Vul bij de gebruikersnaam en wachtwoord "user" in.

Huawei HG659
1. Vul in de adresbalk van je browser het volgende in: http://192.168.1.1 en druk op enter.
2. Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem. Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.

Stel nou dat het toch niet lukt, dan wil ik vragen een fabrieksreset uit te voeren. Hiermee weet je zeker dat bovenstaande inlogprocedure weer werkt. Als dat nog steeds niet lukt, laat het ons dan weten in een reactie op dit topic. 

Wil je inloggen op het modem voor het aanpassen van de Wifi instellingen? Kijk dan in dit topic voor meer informatie: Wifi topic.

Hi
As soon as i type http://192.168.1.1, my browser could not connect to first login page and after acwhile gives an error page.
I tried in my laptop and also my mobile, both same thing happened.
I could connect 3 months ago exactly in this way and my laptop.
Reputatie 7
Hi Goodarztalebi, http://192.168.1.1 should be the right address to log-in to your modem. Are you using any external equipment like your own router or acces point or a VPN program? In that case the address might be different. If not then you can try connecting with a network cable or resetting the modem to the default settings with a factory reset. You can press the small reset button with either a paperclip or a toothpick for a few seconds to reset the modem!
Reputatie 1
Er bestaat ook een admin account op het Huwai modem. Waar vind ik daarvan de login gegevens (wachtwoord)?
Reputatie 7
Hallo @Rogmar,

Het klopt dat er ook een admin account is voor de admins van T-Mobile.
Deze is helaas niet beschikbaar voor de klanten.
Reputatie 1
Dat lijkt mij wel een behoorlijk privacy issue, onacceptabel vind ik. Wat is hiervan de noodzaak en uit welke afspraken cq voorwaarden blijkt dat dit is toegestaan?
Reputatie 7
Hallo @Rogmar,

Je bent natuurlijk vrij om je eigen modem te gebruiken. echter is het modem van T-Mobile onderdeel van de geleverde dienst. T-Mobile doet het beheer hier ook van. mede vanwege privacy issues is het nodig om de juiste firmware te draaien op het modem. Mocht het nodig zijn dan kunnen er op afstand instellingen aangepast worden, bijvoorbeeld het aanpassen van je wifi kanaal. gezien het internet nog steeds over de verbinding van T-Mobile gaat zie ik het privacy issue niet.
Reputatie 1
Meen je dat laatste nou? Een admin die zonder dat jij het weet op jouw modem kan inloggen en daarop devices, Mac adressen, verkeer e.d. kan zien, vind ik echt een privacy issue. Bovendien is dat echt niet een gebruikelijke werkwiize bij internetproviders om tot achter je digitale voordeur te kunnen kijken.

Het gaat mij er vooral om dat je geen keuze hierin kan maken en T-mobile dit ogenschijnlijk stiekem als inrichting hanteert. Het is me iets te makkelijk dat dit gewoon onderdeel van de service is, dan mag dat wel explicieter bij het orderen en de levering vermeld worden. En dat gebeurt niet. Sterker nog, het is m.i. "stiekem" zo, zonder dat veel klanten zich ervan bewust zullen zijn. Onbegrijpelijk.
Reputatie 7
hmmm ja, het modem is eigendom van T Mobile en zij dragen het beheer daar van. dat geld ook voor een settopbox. maar als je denkt dat het bij kpn ziggo telfort tele2 anders is..... vraag me dan af hoe je dat dan met email doet. daar zijn ook admins die het beheer voeren over de email server.

volledige privacy en beveiliging heb je alleen met een layer 0 firewall
Bij mijn weten heb ik het modem aangeschaft en ben ik dus de eigenaar.
Reputatie 7
je kan natuurlijk een eigen modem hebben gehaald.
gebruik je het modem van T Mobile dan is het een bruikleen modem welke je aan het einde van je contract moet terugsturen
Reputatie 6
Bij mijn weten heb ik het modem aangeschaft en ben ik dus de eigenaar.
Gezien het IP adres gaat het bij de originele vraagsteller gaat het om een 4G voor Thuis Huawei, en niet die van TMT en derhalve is het gemarkeerde antwoord n.v.t. En bij 4GvT ligt het aan het contracttype (oud, SIM-only, met modem) wat er in jouw geval van toepassing is. Halve zekerheid is vrij nutteloos, wellicht eerst je contract nakijken.
Reputatie 2
@Rogmar, Het klopt dat we een Admin account hebben waarmee we meer kunnen inzien dan een gebruikelijke gebruiker. Ben je bang dat we zonder jouw goedkeuren inloggen in je modem om te kijken welk apparaat er op je modem is aangesloten, dan kan ik je met alle eerlijkheid vertellen dat dit niet is wat we doen. Dit is schending van privacy en strafbaar. Dit is een gebied waar we ons nooit zullen begeven.

@EdZet, Al onze modems zijn gratis in bruikleen te gebruiken. Onze modems worden ook niet verkocht. Hierdoor blijft het ons apparatuur en kunnen we je ondersteunen wanneer het nodig is. Heb je problemen met je verbinding en is het je eigen modem? Dan mogen we niet inloggen om je te helpen.
@RoyTMT, dat is andere info dan de verkoper mij gaf toen hij met mij €250,- afrekende voor het modem.
Hoe zit dat dan?
Reputatie 6
@RoyTMT, dat is andere info dan de verkoper mij gaf toen hij met mij €250,- afrekende voor het modem.
Hoe zit dat dan?

Jij hebt een "4G voor Thuis" modem zo te merken, dat is wat anders dan een "T-Mobile Thuis" (TMT). RoyTMT is van de vaste afdeling, en 4G voor Thuis valt onder de mobile afdeling.

Maar wat is het merk en type modem?

De Huawei E5186s-22a van "4G voor Thuis" was een koopmodem, ik heb de mijne van T-Mobile gekocht voor 99 euro destijds in 2016. De huidige Huawei B618s is als een smartphone: Je kan eenmalig 216 euro betalen of 9 euro per maand of iets ertussen in. En er is geen admin account.
Reputatie 1
@Rogmar, Het klopt dat we een Admin account hebben waarmee we meer kunnen inzien dan een gebruikelijke gebruiker. Ben je bang dat we zonder jouw goedkeuren inloggen in je modem om te kijken welk apparaat er op je modem is aangesloten, dan kan ik je met alle eerlijkheid vertellen dat dit niet is wat we doen. Dit is schending van privacy en strafbaar. Dit is een gebied waar we ons nooit zullen begeven.

Ik vind het een heel nobele aanname dat er binnen T-Mobile nooit iemand zonder mijn goedkeuren zou inloggen op het modem, alleen al omdat dit strafbaar zou zijn. Er zijn helaas te veel voorbeelden van onrechtmatig gebruik of misbruik door organisaties, dat ik niet klakkeloos vertrouw op het goede in alle T-Mobile medewerkers. Er hoeft er maar één tussen te zitten die het niet zo nauw neemt namelijk. De garantie dat dit niet gebeurt, kun jij me nooit geven. En ik kan het zelf nooit controleren op deze manier.

Bovendien als er goedkeuring van mij nodig zou zijn om in te loggen, waarom is het dan überhaupt noodzakelijk dat T-Mobile het wachtwoord voor zichzelf houdt? Geef het dan aan mij, dan wijzig ik het in een zelfgekozen wachtwoord en kan ik het alsnog geven (en daarna weer wijzigen) als ik instem dat iemand van T-Mobile op afstand inlogt.

Ik blijf erbij dat dit een oplossing waar T-Mobile voor haar eigen gemak kiest en ik van mening ben dat dit niet in het belang is van mijn privacy. Ik heb via de klantenservice inmiddels verzocht om een toelichting van jullie FG (Functionaris Gegevensbescherming) in hoeverre dit past binnen de wettelijke kaders omtrent bescherming privacy, waaronder de AVG.
Reputatie 7
Hoi @Rogmar,

Goede vragen stel je! Waar ik niet overal antwoord op heb. Wat ik wel kan zeggen is dat wij hebben gekozen voor het admin account en een user account. Het admin account houden we voor onszelf om het netwerk en onze klanten te beschermen. Zoek hiervoor op de termen privacy en beveiliging bij onze Algemene Voorwaarden. Ik wil je vooral geruststellen dat T-Mobile juist alles in het werk zet om onze klanten te beschermen, niet schaden. Dat is de reden waarom we sommige opties in het modem dichtzetten of niet vrijgeven. Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen geruststellen!

Hoi @EdZet,

Het abonnement waar jij het over hebt, is inderdaad een 4G voor Thuis abonnement, zoals tmoesel aangeeft. 🙂
Reputatie 5
@Rogmar , om Sander even aan te vullen, Jij hebt volgens de AVG recht om alles te weten wat wij over jou en jouw aansluiting weten. Dat is geregeld in het Recht op Inzage. Die verzoeken gaan niet zoals jij hebt gedaan via onze klantenservice, maar je kan je verzoek indienen op www.t-mobile.nl/privacy

Om eventuele onduidelijkheid vooraf weg te nemen:Het admin account is niet een account dat we gebruiken voor toegang tot jouw modem. Dit bevind zich in een gesloten netwerk en alleen toegankelijk voor een zeer beperkt aantal netwerkbeheerders. Op de klantenservice hebben de agents een lookingglass wat met jouw modem op een management vlan verbinding maakt. Deze geeft beperkt informatie over jouw verbinding weer. Hierin kunnen we bijvoorbeeld zien wat de lijnwaardes zijn (bijvoorbeeld je internetsnelheid en bij een dsl verbinding de demping op de lijn).

We kunnen hier niet zien welke sites jij bezoekt, naar welke zender je kijkt, welke films je opgenomen hebt, of andere privacygevoelige informatie.
Goedenavond,

Help!! Onze internet werkt niet.
We zijn druk bezig met onze nieuwe appartement en tussendoor fulltime werken.
Modem een paar keer al met stekkers in en uit gedaan, maar we krijgen geen contact.
Kan iemand ons helpen?
We zijn niet veel thuis, om gezamelijk met jullie te zoeken naar een oplossing voor de verbinding
Reputatie 7
Hi @Kees86, ik zie dat één van mijn collega's ondertussen al een monteur voor je ingeschakeld heeft, dat gaat helemaal lukken!
Reputatie 1
Mijn Zyxel is geinstalleerd en werkt eindelijk na enkele weken gedoe.
Ik kan inloggen in de modem ... waarvoor dank.
Als ik instellingen wijzig (bvb. gescheiden 2.4 G en 5 G netwerk) of timeframes voor wifi dan slaat de modem op hol. Iemand enig idee hoe ik dit kan instellen en werkend krijg?
Ik heb namelijk enkele apparaten die enkel werken op 2.4 en die wil ik graag blijven gebruiken. Dat werkt nu dus niet met het samengevoegde wifi signaal.
Reputatie 7
Hey @TimmyG,

Heb je ook al geprobeerd om je 5Ghz verbinding een andere naam te geven? Hier zie je hoe je dit kunt doen. Ik ben benieuwd of dit het probleem verhelpt!
Reputatie 1
@Piotr Bedankt voor je reactie.
Als ik de netwerken van naam verander dan gaat het mis ... dan gaat het WIFI netwerk of offline of het wisselt continu of ik zie het 2.4 of 5G netwerk niet meer in mijn overzicht van netwerken.
Ik heb het netwerk nu via de T-mobile klantomgeving een andere naam gegeven ... dit onthoudt de modem wel ... enkel de netwerken 2.4 en 5 zijn nu nog samengevoegd (in de Zyxel modem).

Ik wil graag het volgende instellen:
-3 gescheiden netwerken (2.4Ghz, 5Ghz en gastnetwerk)
-tijdschema voor modem om wifi te verzenden en uit te zetten

Dit lukt me nu niet via Zyxel interface
Reputatie 7
Hey @TimmyG,

Ik heb op afstand geprobeerd je netwerken te onderscheiden in een 2.4Ghz, 5 Ghz en een gastnetwerk. Zie je ze nu wel netjes in je beschikbare netwerken staan? Over het instellen van een tijdschema heb ik hier meer informatie gevonden.

Reageer