Beantwoord

Inloggen in het modem

• 20 februari 2018
  • 29 reacties
  • 61563 Bekeken

Toon eerste reactie

29 reacties

Hi Piotr,

Bedankt voor je hulp maar het probleem wordt er nu niet beter op. Ik heb nu enkel het 2.4G netwerk en een gastnetwerk in mijn overzicht staan en niet het 5G netwerk. Dus het probleem is niet opgelost.
Het tijdschema is niet zo heel dringend ... ik wil gewoon gebruik maken van de gescheiden 2.4G en 5G netwerken. Kan je hier nog mee helpen?
Reputatie 6
Badge +11
@TimmyG Ik zou dat gastnetwerk eerst maar eens achterwege laten, dit is op een ander concept/principe niveau dan het schieden van frequentiebanden middels SSID's.

Als je instellingen gaat veranderen of laat veranderen via een interface op afstand door jezelf of Piotr, krijg je er potentieel nog een probleem bij. Er is geen handleiding van de TMT Zyxel en ook niet van de remote-control optie (lees ik nu voor het eerst). Meestal is geen of slechte handleiding een teken aan de wand, n.l. kinderziektes en testkonijn.
Hi tmoesel,

Bedankt voor je aanvulling. gastnetwerk is geen must idd.
Online heb ik wel redelijke handleiding gevonden van de Zyxel modem. De mogelijkheden zijn beschikbaar en gedocumenteerd voor dit type modem. @Piotr Ik was nogal verrast dat je zonder eerst te melden remote toegang hebt tot mijn modem en zaken kan aanpassen. In ieder geval had ik het graag op voorhand willen weten dat je dit wilde doen.

Ondertussen is het probleem iig nog niet opgelost.
Reputatie 6
Badge +11
Online heb ik wel redelijke handleiding gevonden van de Zyxel modem. De mogelijkheden zijn beschikbaar en gedocumenteerd voor dit type modem.
Maar ook voor een T50 met de software van T-Mobile Thuis ?

Ik heb in het begin ook hardware documentatie gevonden via via, maar wat er daadwerkelijk aan software inzit is een heel ander verhaal.

Er is b.v. https://en.wikipedia.org/wiki/TR-069

Als je zelf een eigen router zou aansluiten/gebruiken, zal je ooit ergens toestemming moeten geven voor remote management door T-Mobile. Bij een bruikleen router stem je daar ergens blijkbaar al in toe.

Misschien kan je o.a. eens kijken naar
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/houd-2-4g-en-5g-hetzelfde-314106

Reageer