Beantwoord

SFP Transceiver stuk.


Reputatie 3

Ik heb een heel simpele korte vraag, kan een SFP module (Draytek) stuk (gedeeltelijk) zijn.

 

Ter informatie, de SFP module zit rechtstreeks in mijn Ubiquiti 8-150W Switch, deze zit in een meterkast de vanaf buiten toegankelijk is (Appartement), daar kan het warm worden en heb andere zomers er altijd een ventilator op staan omdat de Switch en de Ubiquiti USG er warm kunnen worden.

Enkele maanden geleden begonnen de problemen, na een software downgrade die door Ubiquiti doorgevoerd werd, de eerste dag veel problemen gehad, uiteindelijk kwam alles goed behoudens bekende meldingen dat apparaten disconnected en connected zijn.

Sinds een week of zo toen het warmer werd en er geen ventilator op stond begonnen de connectie problemen, hield een week geleden mijn vinger op de SFP module, deze was extreem heet, denk zelf zo’n 70 graden of meer.

Er een ventilator opgezet , is beter maar soms nog uitval van zowel TV en/of Internet, gisteren had ik een paar uur geen internet, wel tv, tot ik mijn tv uitzette, ineens wel weer Internet.

Dus, het lijkt mij dat de SFP module een tik heeft gehad, stuk?

icon

Beste antwoord door Pieter_B 27 June 2021, 14:09

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7

Hi @just_perry Ik heb het nog niet eerder gehoord maar hardware kan natuurlijk altijd stuk gaan. Heb je eventuele andere mogelijk oorzaken (kabels, modem etc) al uit kunnen sluiten? Als je problemen met de verbinding blijft ervaren dan kunnen we als je wil eventueel een monteur langs sturen, die kan dan alles direct evne nalopen!

Reputatie 3

Hi @just_perry Ik heb het nog niet eerder gehoord maar hardware kan natuurlijk altijd stuk gaan. Heb je eventuele andere mogelijk oorzaken (kabels, modem etc) al uit kunnen sluiten? Als je problemen met de verbinding blijft ervaren dan kunnen we als je wil eventueel een monteur langs sturen, die kan dan alles direct evne nalopen!

Ik heb mijn eigen (Ubiquiti) apparatuur, deze word niet ondersteund door T-mobile, ben bang dat het me teveel gaat kosten.

Ik kijk het even aan, misschien kan Ik een SFP module zelf bemachtigen, vind het wel raar dat die SFP module echt heet word, niet warm maar heet.

Of, Ik ga alles resetten wat Ik eigenlijk niet wil, heb er een ton aan tijd ingestoken, Het is of een slechte update en temperatuur of T-mobile heeft wat veranderd, schijnbaar is er bij T-mobile ook het een en ander veranderd.

 

@just_perry Die module kan zomaar stuk zijn, en als die echt zo heet word zou ik hem uitschakelen of even in de Draytek testen of die daar ook zo heet word, je hebt nu een kans op brand en je zal zeker niet de eerste zijn.

En zo duur zijn die modulles ook weer niet.:wink:

https://tweakers.net/pricewatch/1131575/ubiquiti-uf-rj45-1g-sfp-module.html

Reputatie 3

Die module kan zomaar stuk zijn, en als die echt zo heet word zou ik hem uitschakelen of even in de Draytek testen of die daar ook zo heet word, je hebt nu een kans op brand en je zal zeker niet de eerste zijn.

Serieus, komt dit vaker voor?

Er staat een ventilator op de apparatuur dus momenteel is hij niet heet.

Ik heb gisteren opgezocht wat er in een SFP module zit, erg weinig, laserdiodes en enkele kleine chips, that’s it.

Elektronica kan tegen wat hogere temperaturen maar denk dat de temperatuur van de chips waarschijnlijk ver boven de 100 graden celsius ligt.

Ik had zelf ook al bedacht om hem eens in de draytek te stoppen, kijken of hij dan wel stabiel is.

Bedankt voor je bijdrage.

 

Reputatie 3

Hehe, dat is een SFP met rj45 connector, Ik heb mijn glasvezel direct in mijn switch gestoken.

 

Ik kan deze bestellen, moet de goede zijn, kost weinig maar met het opsturen erbij verdubbeld de prijs.

https://www.fs.com/de-en/products/75343.html?attribute=1802&id=97532

Reputatie 3

Ik heb de SFP vanmorgen even in de Draytek gehad, verbinding was snel gemaakt, had te weinig tijd om het voor langere tijd te proberen, ook omdat al mijn kabels al netjes weggewerkt zijn op de Unifi 8-150W.

Heb hem nu in de tweede SFP poort van de switch gedaan, kijken wat dat oplevert.

Was ook hier weer even mee bezig, de SFP poort moest op All staan ipv Vlan 300.

Reputatie 7
Badge +15

Op het Ubiquiti forum las ik dat het warm worden van een SFP wel normaal is zolang hij tussen de 0 tot 70° blijft, problemen met de verbinding zouden niet moeten voorkomen.

Reputatie 3

Op het Ubiquiti forum las ik dat het warm worden van een SFP wel normaal is zolang hij tussen de 0 tot 70° blijft, problemen met de verbinding zouden niet moeten voorkomen.

70 graden zou idd niet echt een probleem vormen, maar die van mij leek wel heter, kon er mijn vinger niet lang ophouden.

Die 8-150W switch en de USG worden sowieso erg warm, begrijpelijk dat ze warm worden maar Ik vind ze beide te warm worden, daarom heb Ik er normaal een ventilator opstaan.

Ik heb de SFP nu in de andere poort (1) gestoken, kijken of dat misschien een verschil uitmaakt.

Reputatie 3

Tv is inmiddels al twee keer uitgevallen, beeld staat stil, na een minuut krijg Ik weer beeld, blokkering de eerste 5 seconden, internet stabiel voor de laatste 5 uur.

Begin toch echt te denken dat of de SFP zijn beste tijd heeft gehad of er aan de kant van T-mobile iets mis is.

Reputatie 7
Badge +3

@just_perry

UniFi Switch 8 POE-150W and heat concerns

 

Deze 150W switch lijkt uit zichzelf al rond de 60 to 70 graden te worden .. zonder dat hij iets lijkt te doen.

Zoek maar eens met Google op : Unifi 8-150W very hot .. heel veel topics

Reputatie 3

@just_perry

UniFi Switch 8 POE-150W and heat concerns

 

Deze 150W switch lijkt uit zichzelf al rond de 60 to 70 graden te worden .. zonder dat hij iets lijkt te doen.

Zoek maar eens met Google op : Unifi 8-150W very hot .. heel veel topics

Bedankt voor de tip, ik denk dat de meeste er hier in Nederland niet zoveel last van hebben, alhoewel, het word hier ook steeds meer tropisch.

Misschien tijd voor een betere Unifi switch die niet zo heet word, weet iemand welke Ik dan zou moeten kiezen?

Hehe, dat is een SFP met rj45 connector, Ik heb mijn glasvezel direct in mijn switch gestoken.

 

Ik kan deze bestellen, moet de goede zijn, kost weinig maar met het opsturen erbij verdubbeld de prijs.

https://www.fs.com/de-en/products/75343.html?attribute=1802&id=97532


Shit niet naar gekeken, had hem via een topic van Hidden gevonden en klakkeloos gekopieerd, beetje dom.

Reputatie 3

Hehe, dat is een SFP met rj45 connector, Ik heb mijn glasvezel direct in mijn switch gestoken.

 

Ik kan deze bestellen, moet de goede zijn, kost weinig maar met het opsturen erbij verdubbeld de prijs.

https://www.fs.com/de-en/products/75343.html?attribute=1802&id=97532


Shit niet naar gekeken, had hem via een topic van Hidden gevonden en klakkeloos gekopieerd, beetje dom.

Noem het niet dom, gewoon eroverheen gelezen.

Je probeert te helpen en ben daar al blij mee.

Ik denk dat Ik er eentje (Optical SFP) ga bestellen, denk niet dat T-mobile er eentje opstuurt, en aangezien Ik mijn eigen apparatuur gebruik is er geen ondersteuning dus €€€€€.

Reageer