Beantwoord

Bij router reset pas 's nachts weer internet

  • 1 July 2019
  • 6 reacties
  • 460 Bekeken

Hallo,

Als ik mijn router (Huawei) moet resetten, of als bijvoorbeeld de stroom er af is, kan de router geen contact maken tot ergens 's nachts. De volgende ochtend is er altjd weer internet. Zolang de router draait zijn er geen verstoringen. Heel vervelend als met klussen even de stroom eraf gaat... Tijdstip van uit/aan zetten lijkt niet uit te maken.

Graag een oplossing!

MVG,
Frank Wils
icon

Beste antwoord door Brian 11 July 2019, 16:04

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
@frankw1975 Welkom op het forum.

Vervelend dat dit gebeurt. Zou je misschien wat meer informatie kunnen verstrekken. Wat voor abonnement heb je? Via Glasvezel of DSL?
Reputatie 7
Hi @frankw1975,

Ik kijk graag met je mee! Zou je mij hiervoor van wat meer informatie kunnen voorzien? Om er voor te zorgen dat we het over hetzelfde hebben, je gebruikt het woord router maar zo te zien gaat het hier om het door ons geleverde modem, klopt dat? Wat gebeurt er op het moment dat je geen contact meer kan maken met de modem? Is dit alleen de Wifi verbinding of gebeurt dit ook met de bekabelde verbinding? En welke lampjes zie je op dat moment op de modem branden? Branden de WAN en Internet lampjes bijvoorbeeld?

Maak je toevallig gebruik van statische IP adressen (deze moet je zelf instellen)? In dat geval kan het zijn dat de adressen niet ververst worden wanneer de stroom er af gaat zodat je eerder verbonden apparaten geen verbinding meer kunnen maken totdat de adressen ververst worden.

Mocht het weer gebeuren neem dan op dat moment even contact op met de antwoorden op de vragen hierboven, dan kijk ik graag met je mee wat er aan de hand kan zijn!
Hi,

Het gaat om een DSL abonnement. Op het (door jullie geleverde HUAWEI) modem branden in dat geval alleen de WiFi en LAN1 lampjes (de kabel waar het TV kastje op zit). Ik kan inloggen op het modem, maar daar krijg ik de melding dat er geen signaal is op de kabel. De kabel is origineel en gaat direct van ISRA punt naar modem. Ik gebruik geen statische IP adressen. Ik heb zelfs ook al een ander modem geprobeerd.

Pas 's ochtends vroeg (tussen 02:00 en 07:00) lijkt het of er bij T-mobile (of in de wijkcentrale(?) wat ge-reset wordt/vrijgegeven wordt waardoor het modem weer contact kan krijgen. Als de verbinding goed is, kan deze weken draaien zonder problemen.

Eventueel kunnen we een afspraak maken wanneer we dit kunnen testen?

Alvast bedankt!
Frank
Reputatie 7
Hi @frankw1975, op het DSL netwerk kan je niet twee MAC adressen achter elkaar registreren. Wanneer de stroom er af gaat en je een andere modem aansluit dan moet het MAC adres ververst worden op het netwerk. Dit gebeurt ' s nachts inderdaad automatisch. Mocht je in de toekomst nog een keer tegen dit probleem aanlopen dan kunnen we vanuit hier eventueel het MAC adres handmatig voor je verversen. Hiervoor kan je dan het beste even telefonisch contact opnamen, dan kan een collega dit direct voor je uitvoeren.
Hallo Brian,

Ik heb 1 keer een ander modem geprobeerd, maar dat is niet het probleem... Ook met hetzelfde modem duurt het tot 's nachts tot het weer verbinding maakt. Het lijkt dus wel of het MAC adres niet hergebruikt mag worden?

Groeten,
Frank
Reputatie 7
Hi Frank, het zou kunnen dat deze niet vrijgegeven wordt maar normaal gesproken zou dit eigenlijk geen issue moeten zijn wanneer je de modem bijvoorbeeld een keer een herstart geeft. We zouden het dan echt eens moeten bekijken op afstand op het moment dat het speelt. Mocht het weer voorkomen neem dan even telefonsich contact met ons op via het gratis nummer 0800 0092 dan kijkt een collega op dat moment meteen met je mee. Daarna kunnen we dan handmatig de MAC release doen zodat het modem weer een signaal krijgt!

Reageer