Beantwoord

DNS instelling modem veranderen?

  • 6 August 2018
  • 37 reacties
  • 5762 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
Ik ben in bezit van glasvezel en heb een Draytek Vigor2132FVn modem en een Fritz! repeater (vanwege storing in de omgeving en slecht ontvangst).
Ik maak probleemloos gebruik van het internet. Echter één bepaalde website kan ik niet bereiken (www.connectnetwork.com). Het maakt daarbij niet uit welk apparaat ik gebruik (computer, 2 laptops, 2 telefoons), wifi of bekabeld, of welke browser.
Ik kan deze site wel bereiken met 3G op mijn telefoon (4G lukt helaas ook niet) en wanneer ik deze als hotspot gebruik, dus ook met de computer. Ook lukt het me gewoon met de wifi van de kinderboerderij en heb tijdens onze vakantie in Frankrijk ook geen problemen gehad met de wifi van diverse campings en een supermarkt.
T-Mobile zegt me dat ik mijn DNS-instellingen op mijn apparaten moet wijzigen. Maar het lijkt me van de gekke dat ik instellingen op al mijn apparaten (en in de toekomst nieuwe?) ga veranderen, terwijl het probleem toch overduidelijk in het modem zit. Nu blijkt dat je de DNS instellingen ook in het modem kunt veranderen, maar het is een nogal technische kwestie. Het lukt mij al niet om de instellingen in mijn apparaten te veranderen, laat staan dat ik met die modem aan de slag ga... T-Mobile zegt mij hierin geen ondersteuning te geven.
Ik ben geneigd een andere provider te zoeken in de hoop dat ik een ander/beter modem krijg, maar wil eerst eens mijn probleem hier neerleggen. Kan iemand mij (in jip-en-janneke-taal) uitleggen wat ik moet doen? De website is nogal belangrijk voor mij en met 3G gaat het al met al wel behoorlijk ten koste van mijn bundel…
icon

Beste antwoord door Brian 27 August 2018, 15:34

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hallo @gera_r .

Kan inderdaad ook hier de website op www.connectnetwork.com vanuit het T-Mobile netwerk niet bereiken, maar ook op mijn telefoon (3G) lukt dat betreffende adres ook niet.

Als ik de domijnnaam opzoek, krijg ik een verwijzing (re-route) naar https://web.connectnetwork.com.
Deze doet het wel gewoon, of is dit niet de site die je zoekt?

Ook Google komt op met bovenstaand webadres als ik zoek op connectnetwork.

Dat hele DNS verhaal zou ik even naast je neerleggen en eerst maar eens controleren of je wel het juiste webadres gebruikt.
Wat ik een beetje denk is, dat bij connectnetwork de verwijzing (rewrite rule) niet goed is ingesteld .. maar nu ga ik al een stap te ver.
Reputatie 1
Bedankt voor je reactie. Je wordt inderdaad doorgeleid naar de website die jij noemt en dat is ook de website die ik bedoel. Die doet het bij mij dus ook niet. Het moet inderdaad https://web.connectnetwork.com zijn. Heb rechtstreeks dus ook hetzelfde probleem…

Sorry, heb het weer eens gecheckt. Ik kan hier wel komen, maar kan niet op de inlogpagina komen... terwijl me dat wel lukt op 3G
Reputatie 7
Badge +3
@gera_r , wat ik nu begrijp is, dat je wel de frontpage krijgt maar als je op de SIGN IN button klikt er niets gebeurt.

Als ik wat dieper de website onderliggende code bekijk, komt er met die klik een verwijzing mee die naar het www.connectnetwork.com domijn gaat.
Die verwijzing loopt dood, puur omdat ze intern de rewrite niet goed uitvoeren.

Ik kan dus ook op die SIGN IN klikken, maar er gebeurt niet.
Ook als ik mij aan wil melden, gebeurt er ook niets.

Trouwens kan ik via de browser op mijn telefoon ook wel de frontpage zien, maar klik ik op SIGN IN krijg ik de melding "This site can't be reached" (https:www.connectnetwork .. bla bla bla)

Hebben ze recent een nieuwe website o.i.d. als je weet?

Even wat ik dus hier ervaar:

  1. De frontpage is bereikbaar zowel vanuit T-Mobile netwerk als via 3G
  2. klikken op SIGN IN gebeurt er niets of op 3G cant't be reached
Heb je al contact gehad met die betreffende firma achter deze website?
Reputatie 1
Bedankt voor het meekijken Pieter. Ja, jij ervaart nu hetzelfde als ik. Ze hebben deze pagina misschien wel vernieuwd, maar ik weet niet hoe lang dat geleden is. Ik heb jaren geleden al eens een account aangemaakt en kon die gewoon weer gebruiken. Vandaar dat ik nog steeds dat oude webadres gebruikte en er niet meer op kon komen, tenzij via de wifi van iemand anders of 3G. Rechtstreeks naar het nieuwe lukt het me nu wel. Het inloggen alleen niet meer.
Op dit moment lukt het me ook niet met 3G helaas. Heb dat wel eens vaker een tijdje gehad. Dacht dat het de 4G was, maar nu dus ook niet met de 3G.
Er is ook een app van deze site. Hiermee ervaar ik ook dezelfde problemen. Laadt alleen de berichten die ik al eens eerder gedownload had, maar niet de nieuwe, tenzij ik wifi van een ander gebruik.

Apart dat jij nu hetzelfde ervaart. Waar kan dat nu aan liggen. Gebruik je dezelfde modem?

Ik heb een aantal maanden geleden al verscheidene malen geprobeerd te bellen naar deze firma. Maar ik krijg een computerstem die me met een menu maar in rondjes leidt en het lukt me niet een echt persoon aan de lijn te krijgen. Ook e-mail formulier laadt niet… Heel irritant.
Ik vraag me echt af hoe anderen van deze service gebruik kunnen maken… Ze breiden echter steeds maar uit.
Reputatie 7
Badge +3
De router die ik heb is de Vigor Draytek glasvezel voor het T-Mobile netwerk, maar mijn 3G is niet van T-Mobile.

Als mede klant van T-Mobile kan ik je op dit moment denk ik ook niet verder helpen, lijkt er op dat het dus niet direct een T-Mobile netwerk probleem is.

Nu denk ik wel heel ver ... zou kunnen zijn dat de T-Mobile IP-range blacklisted is ... maar als je geen contact met deze firma kunt krijgen, is daar dus moeilijk achter te komen.
Reputatie 1
Hoi Pieter, Ik kom er ook niet uit. Mijn 3G is ook niet van T-Mobile, maar van Ben, of is dat hetzelfde?
Verder heb ik net telefonisch gesproken met iemand met wie ik via deze website normaal mail. Er is niemand daar die dezelfde problemen ondervindt.
Daar ik op de kinderboerderij en op verschillende campings in Frankrijk geen problemen had, heb ik toch sterk het vermoeden dat het aan de Draytek ligt. Temeer, omdat jij hetzelfde ervaart.
Maar goed, misschien leest er nog iemand mee die ons uit die droom kan helpen...

De T-Mobile IP-range blacklisted... je bedoelt de website blacklisted van T-Mobile uit, of T-Mobile blacklisted vanuit de website? T-Mobile zit natuurlijk ook in Amerika, dan zouden er daar ook mensen moeten zijn die er problemen mee hebben…

Als het allemaal niets oplevert, dan toch maar een andere provider, zonder Draytek modem...
Reputatie 7
Badge +3
@gera_r het rare is wel, dat je de frontpage wel kan bereiken, alleen het dashboard wat moet laden doet het niet.

Dit is wel een speciaal geval, als je inderdaad kunt bevestigen dat bij elke andere internet provider er geen problemen zijn.

Had hier ook nog even met Firefox gekeken of die in de console een error wilde geven, maar die heeft wel een script error welke betrekking heeft op googleadservices ... lijkt mij onwaarschijnlijk dat die roet in het eten gooit.

Met networkmonitoring zie ik ook de request uitgaan voor het dashboard, maar die blijft op pending staan ... er komt dus geen antwoord ... totdat de browser zelf een timeout geeft.

Weet niet of buren of kennissen een andere provider hebben, je zou daar eens kunnen kijken of het dan wel werkt ...( geen T-Mobile netwerk gebruikers ). daar zou dan eventueel een bevestiging van je vermoeden kunnen liggen.
Reputatie 1
Ja, ik was zelf ook al een onderzoek begonnen. Heb al bij 3 mensen geïnformeerd, maar die hebben allemaal Ziggo; daar lukt het ook niet bij. Iemand anders heeft KPN en daar gaat het goed. Van nog twee anderen moet ik nog antwoord krijgen. Ik moet de komende dagen nog maar eens goed rondvragen, want met de mail lukt het niet zo goed. Men denkt al snel dat het een phishingbericht is... 🙄
Reputatie 2
Hey gera_r,

Wat gek dat je met de ene verbinding de site wel kunt bereiken en met de andere niet...

Ik heb het voor je gechecked, maar bij mij op de mobiel, ik heb T-Mobile als mobiele provider 😉, kan ik hem wel bereiken! Het lijkt er echt op dat de website zelf hier problemen mee heeft. Ik vind het ook ontzettend gek dat je geen medewerker te woord kunt staan wanneer je ze belt.

Ik ben op onderzoek uit gegaan voor je en er zijn momenteel geen problemen gemeld betreft ondersteuning van die website. Je zou eens een kijkje kunnen nemen op hun Facebookpagina: https://www.facebook.com/GTLconnect. Misschien kun je ze daar bereiken?
Reputatie 1
Hallo RMoelard, Bedankt voor het meedenken. Op dit moment ben ik nog geen steek verder doordat het te warm is en ik vandaag en de komende dagen wat andere dingen aan mijn hoofd heb. Het was zelf nog niet bij me opgekomen om te zoeken naar een Facebook-pagina. Dus ontzettend bedankt voor de tip. Ik ga daar zeker een dezer dagen gebruik van maken. Ik zal het hier laten weten wat het resultaat daarvan is.
Reputatie 7
Heel begrijpelijk, gera_r, veel te warm was het. Gelukkig is het nu iets afgekoeld. Laat ons vooral weten wat de uitkomst is van het Facebookbezoek, ik ben benieuwd!
Reputatie 1
Hallo mensen, fijn dat jullie meedenken. Ben uiteindelijk in contact met GTL en na wat geharrewar over wat het probleem nu precies is, is dit dan toch wel de conclusie: "We have not received any reports that our site is down so we are only left to believe that the issue is of the aforementioned issues, or a problem with your internet service provider."
Dus… tja…
Reputatie 1
En oh ja, voor wat betreft 3/4G soms wel, soms niet, dat is wel bekend. Komt doordat we in het buitenland zitten.
Reputatie 7
Hi gera_r, ai zo kom je natuurlijk niet echt verder. Wij blokkeren geen specifieke domeinen tenzij opgelegd door de rechter. Ik heb het vanuit hier getest met een T-Mobile Thuis DSL aansluiting en daarmee is de website gewoon bereikbaar. Heb je al geprobeerd om de cookies van je browser te verwijderen of het via incognito mode te proberen? Dit wil nog wel eens helpen. En wat gebeurt er wanneer je deze rechtstreekse link probeert?
Reputatie 1
Hallo Brian, bedankt voor het meedenken. Nee, ik kom inderdaad niets verder. Cookies zijn verwijderd, InPrivate geprobeerd, niets heeft geholpen. Ook je rechtstreekse link werkt niet.
Voor de goede orde, want we zijn inmiddels al wat van de vraagstelling verwijderd. Het gaat dus om de website https://web.connectnetwork.com. Deze kan ik wel bereiken, maar de inlogbutton (en de naastgelegen create account-button) loopt bij mij dood. Heb je ook die inlogbutton geprobeerd Brian?
Reputatie 7
Hi Gera, jazeker, de link die ik je doorstuurde is het adres dat ik krijg nadat ik op de 'Sign in' button klik. Zowel bij mij thuis (via een VPN) als met de test opstelling op kantoor kan ik de website benaderen. Ik zie vanuit onze kant dus niets wat het verbinden met de website in de weg zou staan 😞
Reputatie 1
Ondertussen wel iets, maar niet echt verder gekomen met dit probleem.
Bij een supermarkt en op twee campings in Frankrijk geen problemen gehad. Bij de Kinderboerderij hier ook geen probleem (provider niet bekend). Bij mij zoon die KPN heeft, kom ik gewoon verder en bij de buren met Telfort ook. Mijn zoon en mijn buren hebben beide een Experia Box. Als de mensen van de website zelf (GTL) er nog nooit van gehoord hebben en terugverwijzen naar de provider en de provider doet er niets aan? Tja, dan weet ik het ook niet meer. Als ik met mijn telefoon gebruik maak van 3/4G (als hotspot) dan kom ik er ook gewoon op. Dus aan mijn apparaten (1 PC, 2 laptops en 2 telefoons) ligt het ook niet. Zit er ondertussen sterk over na te denken om naar een andere provider te gaan. Misschien moet er gewoon een andere modem tussen en krijg ik die bij een ander...
Reputatie 6
@gera_r Dit probleem dat iemand met T-Mobile Thuis internet een bepaalde site niet kan benaderen duikt al ruim een jaar geregeld op. Ik ben opgehouden met het bijhouden van dergelijke berichten. Ikzelf heb een Thuis abonnement via 4G en kwam het probleem ook voor. Ik kon makkelijk het verschil zien want ik had ook een kabel internet abonnement in het buitenland en even op afstand vergelijken gaf simpelweg aan dat het probleem bij T-Mobile zit. Wat men precies uitspookt of laat uitspoken weet ik niet, maar er komen wel af en toe hints voorbij tussen de regels door wat weinig vertrouwen wekt.
Verder: Als T-Mobile vraagt om DNS te veranderen, geeft men daarmee ook gelijk te kennen dat er iets niet in orde is. Dit is echt iets wat gewoon moet werken na b.v. een herstart van de glasvezelmodemrouter.
Zolang T-Mobile dit niet voor jouw opgelost, zou je kunnen kijken of je een VPN kan gebruiken over de T-Mobile Thuis verbinding, b.v. NordVPN. Dat kost uiteindelijk geld natuurlijk.
Als dat wel werkt is het duidelijk dat de services van T-Mobile in gebreke blijven, ook al is het maar 1 site, dit is internet en werkt bij andere providers.
Reputatie 1
Ondertussen ontdekt dat ook mijn broer er gewoon op kan met Telfort (Experia), dus dat is al meer bevestiging en het zou voor de hand liggen om nu maar voor Telfort te kiezen. Ware het niet, dat mijn man dan Eurosport 2 moet missen (of bijbetalen met een tientje en dat is ook zo wat)…

En nu komt @tmoesel met zijn verhaal… Dank daarvoor! En ik kan me zo vinden in je slotopmerking: "ook al is het maar 1 site, dit is internet en werkt bij andere providers". Ik voel me verder ook zeker gesteund in je opmerking dat dit probleem al ruim een jaar geregeld opduikt bij T-Mobile Thuis. Gelukkig toch niet de enige met dit vreemde verhaal… Mogelijk gaat het bij anderen om een probleem wat te overkomen is omdat het een website betreft die verder niet belangrijk is. Maar dat is deze voor mij wel. Gelukkig kan ik er grotendeels met 3/4G op, maar ja, dat is gewoon geen ideale situatie.
Van je oplossing om VPN te gebruiken, had ik nog nóóit gehoord. Ik ben me op dit moment ook druk aan het inlezen. Eens kijken of het voor mij te snappen is. 🤔De aanbieding die ze op dit moment hebben van 3 jaar is nog te overzien.
Toch, goed beschouwd, is het toch van de gekke dat dit er voor nodig zou zijn als ik er met andere providers wel op kan! 😥
Reputatie 7
Hi gera_r, we vinden het natuurlijk zonde om te zien vertrekken! Goed om te horen dat je zelf al zo veel zaken gecontroleerd hebt! Ik durf niet te beloven maar ik heb nogmaals onze technische dienst ingeschakeld om hier goed naar te kijken en te controleren of het bijvoorbeeld in de routering mis gaat (de verbinding van jouw modem naar de betreffende website). Fingers crossed!
Reputatie 1
Nou Brian, dat zou ik heel erg waarderen. Deze week kwam ik er achter dat ik ook toegang had met de wifi van de Jumbo hier (XS4ALL). Dus tja, opvallend…: KPN, Telfort, XS4ALL allemaal familie van elkaar en bij iedereen werkt de inloglink…
Ik hoop dat je iets gedaan kunt krijgen bij de technische dienst. Ik ben heel benieuwd en houd zeker mijn fingers crossed! 🤞
Reputatie 7
Hi gera_r, onze technische dienst heeft het probleem niet kunnen achterhalen. Ook zij geven aan geen problemen te ervaren met onze test-opstelling. Maar ik heb mogelijk een alternatief! Als het inderdaad aan de DNS servers zou liggen dan kan je de instellingen van Google gebruiken zoals mijn collega al eerder telefonisch aangaf. Dit kan via de modem zelf maar een makkelijkere manier is om dit via Windows te doen. Op de website van de Consumentenbond vind je een duidelijke uitleg hoe je dit kan doen. Zou je dit eens willen proberen? Ik hoor graag wat het resultaat is!
Reputatie 1
Zojuist precies gedaan wat er staat (bij Windows 10). Heeft niets opgelost...
Reputatie 3
Momenteel zit ik nog bij een kleine lokale glasvezelprovider en in de twee jaar dat ik klant ben, heb ik al 6 websites gehad die het niet doen!

Komt dus erop neer dat het bij alle providers voorkomt.
Het gaat erom dat de providers zelf actief bijhouden of hun IP ranges op de banlist zijn gekomen bij hosting providers. Kennelijk steekt KPN hier meer werk en uren in dan T-Mobile en de provider waar ik nu nog klant ben...
Reputatie 6
@Soundwork008 Het is niet gezegd dat dit door een foute banlist komt. Bij anderen op het T-Mobile netwerk lukt het soms wel. Het kan net zo goed een routerings probleem zijn meer lokaal voor een bepaalde klant. Aan DNS ligt het niet, de IP adressen behorende bij de website namen zijn gewoon van een willekeurige DNS server te verkrijgen. Maar de IP data paketten komen niet aan over het T-Mobile netwerk.

Het schrijnende is helaas dat T-Mobile niet in staat is om dit binnen b.v. binnen 48 uur op te lossen. Soms is niet duidelijk of er ooit een oplossing is, 1 enkele keer zag ik een maand ofzo later een melding dat er iets veranderd was en dat het 'zou moeten werken'. Of dat het geval was weet ik niet.

Reageer