Beantwoord

Draytek glasvezel modem 2132 nog altijd maar 2 internet poorten?

  • 9 January 2021
  • 3 reacties
  • 164 Bekeken

Reputatie 3
  • is Prince of Content
  • 53 reacties

Goedemorgen,

Ik wilde vandaag bezig gaan om een extra apparaat apparaat aan te sluiten op mijn Draytek glasvezelmodem, een derde accesspoint. Ik ging er eigenlijk van uit dat sinds de overgang naar het nieuwe tv platform (welke ik wel heb gehad maar opgezegd), alle 4 de poorten internet leveren. Nu lees ik hier op het forum dat dit alleen voor de Zyxel geldt en bij de Draytek niet het geval is, althans in een post van 4 maanden geleden. Is dit nog altijd zo? Dat is wel jammer want dan moet ik ergens weer een gigibit switch vandaan halen en een extra apparaat aansluiten, extra stekkerdoos nodig etc... Of is er inmiddels firmware waarmee de poortconfiguratie van de draytek aan te pasen is?

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 9 January 2021, 11:36

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @yurgr de draytek heeft de status eol en zal dus geen aanpassingen meer krijgen. Een zyxel heeft een aparte media convertor nodig dus ook altijd een extra stopcontact. Op dit moment word de draytek nog niet actief vervangen al verwacht ik dat dit jaar nog wel.

Reputatie 7
Badge +3

@yurgr 

Weet niet wat je afneemt, maar je kunt ook voor de optie gaan om de EOL Draytek te vervangen door een eigen VLAN capable router.

Bij Internet & IPTV van TMT eenvoudig, maar helaas nog geen VoIP die je mee kan overzetten.

Anders is het i.d.d. wachten tot TMT dit EOL device gaat vervangen.

Reputatie 3

Bedankt voor het antwoord en de tip. Ik vond in de rommelkamer nog mijn oude kpn wifi versterker / accesspoint / switch, die kon ik nog als gigabit switch inzetten. Eigen router is me nog een stapje (en stapeltje euro's) te ver, heb ik m.i. niet nodig naast mijn accesspoints, misschien in de toekomst.

Reageer