Beantwoord

Duur aansluiten internet Thuis

  • 22 July 2019
  • 4 reacties
  • 894 Bekeken

Beste T-mobile,

Wij gaan over 3 weken verhuizen naar ons nieuwe huis en denken erover om Internet Thuis van T-mobile te nemen. Hoelang duurt het gemiddeld vanaf het moment van aanvragen tot aansluiten en ik gebruik kan maken van het internet op mijn nieuwe adres?

Hoor graag. Bij voorbaat dank voor de reactie.

Groet.
icon

Beste antwoord door TAVL 22 July 2019, 16:07

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
@Neab22 Welkom.

Gaat het om glasvezel of DSL? Als het DSL is krijg je het modem thuis en kan je hem zelf op de dag die afgesproken wordt zelf aansluiten, de datum ligt vaak vlak bij de gewenste opleverdatum.

Mocht het om glasvezel gaan dan komt er een monteur. Deze hebben een flinke achterstand, en lees geregeld dat klanten een maand zonder internet zitten. De opleverdatum ligt op het moment niet in de buurt van de gewenste aansluitdatum datum.

Misschien dat webcare hier meer over weet?

Een reactie van webcare kan 24/48 uur duren, maar door drukte kan het langer duren.
Reputatie 7
Badge +4
Normaal gesproken duurt het aansluiten van glasvezel ca 6 weken. Dit is als volgt opgebouwd; 2 weken wettelijke bedenktijd, waarna het activatieproces in gang gezet wordt. Dit neemt ca 4 weken in beslag. Na de eerste twee weken krijg je een bericht om een afspraak te maken met Guidion. Dit is de installatiepartner van T-Mobile. Hier kun je de gewenste afspraak inplannen voor aansluiting. Normaal gesproken is dit dan de daadwerkelijke opleverdatum. In sommige gevallen kan het schuiven door bijvoorbeeld het niet beschikbaar zijn van een installateur van het KPN netwerkbedrijf. Dit geldt overigens voor ieder glasvezelbedrijf.
Om dit te versnellen kun je formeel af zien van de wettelijke bedenktijd. Daarmee versnel je het proces en kun je sneller aangesloten worden.

In de afgelopen periode zijn er, zoals @Glassertje, inderdaad achterstanden geweest door de massale toestroom van nieuwe klanten in combinatie met een logistiek probleem. Inmiddels is dit probleem opgelost, maar kan het in sommige regio's nog wat drukker zijn. Gezien je minstens een maand vooruit moet plannen verwacht ik persoonlijk niet meer dat dit voor grote problemen zal zorgen.
Reputatie 6
@TAVL Bedankt voor de udate. Soms ontvang ik wel eens een update maar dat de achterstand was opgelost, was ik niet van op de hoogte. Nu wel, dus we kunnen er weer mee verder.😁
Reputatie 7
Badge +4
Enkel nuance @Glassertje. 😉

Reageer