Beantwoord

Eigen servers

• 16 april 2019
  • 5 reacties
  • 831 Bekeken

Kan ik eigen services gebruiken, denk hierbij aan eigen mail-server, web-server etc.
Op de site is hierover niets te vinden, maar bv breedbandwinkel stelt dat dit wel kan.

Daarbij, krijg ik statisch IPv4 en IPv6 addressen?
icon

Beste antwoord door Pieter_B 16 april 2019, 15:45

Hallo @fransdb .

T-Mobile werkt met een dynamisch IP adres zoals @koopmaro ook al aangeeft.
Tevens hebben hun de transitie naar IPv6 nog niet gemaakt, daar zul je dus nog even op moeten wachten.

Ook zijn er een aantal problemen met het gebruik van de huidige Huawei, waarbij port-forwarding voor je webserver poort 80 door hun is vastgelegd voor de GUI van de router.
Deze poort voor de GUI kun je dus ook niet wijzigen, waardoor je het dus ook niet kunt omzeilen.

Een oplossing is wel, dat je een eigen modem gaat gebruiken.

Maar ik denk dat de bottleneck zit in het niet hebben van een vast IP, waarbij DDNS natuurlijk de meest eenvoudige oplossing is om dat te corrigeren.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +2
@fransdb Wat IPv6 betreft; hier zijn op dit moment geen concrete plannen voor, maar de wens is zeker bij ons bekend en achter de schermen worden de mogelijkheden uiteraard wel besproken. Jammer genoeg kan ik je op dit moment niet verblijden.
DDNS is idd niet het grootste probleem, het feit dat men nog steeds geen IPv6 heeft - bijna 8 jaar terug had XS4ALL dat al wel - is het belangrijkste.

Maak niet uit, ik zoek verder al vermoed ik nu dat ik toch niet verder kom.
Na dit bericht verwijder ik me ook van dit forum.
Reputatie 6
Badge +2
Hallo @fransdb .

T-Mobile werkt met een dynamisch IP adres zoals @koopmaro ook al aangeeft.
Tevens hebben hun de transitie naar IPv6 nog niet gemaakt, daar zul je dus nog even op moeten wachten.

Ook zijn er een aantal problemen met het gebruik van de huidige Huawei, waarbij port-forwarding voor je webserver poort 80 door hun is vastgelegd voor de GUI van de router.
Deze poort voor de GUI kun je dus ook niet wijzigen, waardoor je het dus ook niet kunt omzeilen.

Een oplossing is wel, dat je een eigen modem gaat gebruiken.

Maar ik denk dat de bottleneck zit in het niet hebben van een vast IP, waarbij DDNS natuurlijk de meest eenvoudige oplossing is om dat te corrigeren.
Geen IPv6?!
T-Mobile is veel goedkoper dan XS4ALL, weet ik dus nu ook waarom.
Ik blijf wel bij XS4ALL.
Reputatie 2
Natuurlijk kan dat. Geeft T-mobile geen ondersteuning op.
Of het ip adres vast is durf ik niet te zeggen, ik verwacht van niet.
Maar ik gebruik al jaren een DDNS service.
Sinds ik bij T-Mobile glasvezel zit is mijn ip adres nog nooit gewijzigd.
En IPv6 hebben ze niet dus daar kan je verder niets mee.

Reageer