Beantwoord

Geen internet en TV omgeving Enschede

  • 13 February 2020
  • 4 reacties
  • 238 Bekeken

Sinds een half uur weer helemaal niks... geen tv, geen internet en bereik om mobiel is ook dramatisch (gelukkig nog genoeg geduld om hier een melding te doen)

 

Wanneer is dit opgelost?

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 13 February 2020, 23:03

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Marruhk 

als er een groep storing bekend is word deze gemeld in je mijn t mobile omgeving dit gebeurd op postcode.

Dit probleem heb je eerder gemeld in een ander topic.

Je heb een Draytek modem.

Het probleem is vanzelf opgelost en saarom heb je de monteurs afspraak geannuleerd.

de oorzaak was een te hoge demping

 

Er zijn een paar oorzaken.

in jou geval is de meest voor de hand liggende oorzaak. een beknelde glasvezel kabel waardoor het licht uitbreekt wat hoge demping veroorzaakt.

controleer of de glasvezel kabel niet een te strakke bocht maakt tussen het modem en de glasvezel aansluiting.

 

alhoewel de Draytek een ouder type modem is is het modem niet meteen slecht.

de draytek bevat een betere processor en start sneller op. kwa snelheid is deze ook 25% sneller dan de andere modems. omdat dit een zakelijk modem is kan je wel stellen dat deze zwak is op de wifi. zelfs voor 2,4ghz

 

@Hidden.nld bedankt voor de informatie. 

De kabels heb ik al gecontroleerd, modem aan en uit en een reset.

Ik heb geen televisie signaal en geen internet. 

Dat de wifi traag is, was al bekend.  Ik heb echter een eigen router aangesloten die de wifi regelt.  Deze is doorgaans net zo snel als met de kabel…

Aan die router ligt het niet... ook niet aan de verdere technische kennis zoals je vast al hebt gelezen…

We wachten het wel weer af.... meer kunnen we niet... helaas....

 

 

Reputatie 7

Hey @Marruhk,

Ik wilde graag je redder in nood zijn vandaag, maar zo te zien draait je modem en verbinding weer als een zonnetje. Kun je dit bevestigen aan ons? Mocht je nog problemen ervaren dan speuren we graag naar een oplossing! Ook wil ik je vragen om het bij één topic te houden, dat maakt het een stuk overzichtelijker voor jou en voor ons, dank! :relaxed:

Hallo Piotr,

 

Of alles weer werkt is een goeie vraag...dat zal ik bevestigen als ik weer thuis ben 😁.

Mocht je ondertussen een oorzaak/reden voor de storing kunnen achterhalen, dan hoor ik het graag.

Reageer