Beantwoord

geen verschil tussen 100mbs en 1000mbs

  • 19 January 2020
  • 8 reacties
  • 365 Bekeken

Reputatie 2

Ik heb zojuist mijn thuis abo een upgrade gegeven van 100mbs naar 1000mbs.
Het is door T-mobile bevestigd dat het abo actief is maar bij metingen zie ik totaal geen verschil.
Kan het zijn dat dit langer duurt voordat het technisch ook werkt?

icon

Beste antwoord door ael0721 19 January 2020, 23:16

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 2

Mijn notebook werkt met een intel 9260ac (max 1,7gbs) en heb een Ubiquiti UniFi AP-AC-LR (max875/450 mbs en 2x2 mimo op 2,4ghz en 3x3 mimo op 5ghz)
Ik verwacht dat ik dus de 450mbs wel mag halen

 

 

 

 

 

 

Modem en eventueel de mediaconverter al even van de stroom gehaald en opnieuw laten opstarten, dit lost het meestal op.

Kan ook zijn dat het nog niet werkt, dan even afwachten tot een mod dit van de week kan bevestigen.

 

En snelheid via wifi is altijd afhankelijk van diverse factoren, snelheid bedraad meten is de enige goede manier om de daadwerkelijke de snelheid te meten.

Reputatie 7
Badge +15

Welke modem heb je van T-mobile? Je kan in je modem interface bij het overzicht zien wat je binnenkrijgt en bij de zyxel klik je op > Bij systeem instellingen om te zien of je poort 1000 mb stuurt.

Gebruik minimaal CAT5e kabels.

Welk modem staat in de startpost, een eigen exemplaar geen TM spul.

 

En of je het daar de lijnsnelheid  in kan terug vinden weet ik niet, wel de lan snelheid tussen MC en modem.

Reputatie 2

Ik heb een Home Gateway HG659 met daar achter een Ubiquity LR.

 

Reputatie 7
Badge +15

Is in de modem interface niet ergens te zien of er werkelijk 1000 mb binnen komt?

Misschien eens een laptop direct op je Huawei aansluiten met een CAT5e of CAT6 UTP en dan met de Ookla speedtest app kijken wat je snelheid is. Als dat dan bijvoorbeeld wel goed is dan is er misschien iets mis met de bekabeling naar je eigen apparatuur zoals de kabel.

Reputatie 2

interface zegt 1000
bekabeld gemeten 960/990 dus dat is goed.

unifi AP LR  5ghz naar 40mhz gezet.
wifi adapter in notebook op permanent 5 ghz gezet.
Nu gemeten over WiFi  400/390. Ik ga verder puzzelen om het nog verder te krijgen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ael0721,

 

Wat fijn dat de snelheid bekabeld zo hoog ligt! Laat ons weten of het lukt om je Wifi snelheid ook iets op te hogen. Houd daarbij wel in het hoofd dat er superveel externe factoren effect kunnen hebben op de dekking en snelheid van jouw Wifi binnenshuis. 

 

@Waqqas en @Doornekamp33 Zoals gewoonlijk: enorm bedankt voor jullie bijdrage, dit wordt echt gigantisch gewaardeerd. :relaxed::thumbsup_tone2:

Reageer