Beantwoord

Glasvezel van de straat in huis trekken?

  • 19 October 2020
  • 12 reacties
  • 1773 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Omdat ik niet een duidelijk antwoord kon vinden , als volgt. 

Ik denk er over na om de overstap van Ziggo naar T-mobile te maken. Door jullie hele aantrekkelijke mobiel en thuis actie. Echter is er alleen glasvezel in mijn straat en is het niet doorgetrokken tot in mijn huis. Mijn vraag is dan als ik bij jullie mobiel en thuis abonnement neem, komen er dan kosten voor het door trekken vanuit de straat tot in mijn huis van de glasvezel? Want daar kan ik helemaal niks over lezen wat misschien toch wel een veel vaker voorkomend probleem moet zij nu er veel meer straten van glasvezel worden voorzien.

 

Met vriendelijke groeten,

iSpace

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 20 October 2020, 18:23

Bekijk origineel

12 reacties

Over de kosten kan ik als klant niks zeggen, maar kun je volgens de site wel glasvezel afnemen als je de postcode check doet.

Over het nieuwe KPN GPON levert T-Mobile nog niet, zit er wel aan te komen zegt men.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @iSpace 

T-Mobile kan het voor je regelen dat de aannemer jouw huis komt aansluiten op het glasvezel netwerk maar hier kunnen wel kosten aan verbonden zijn voor de werkzaamheden.

Hey @Waqqas , heel erg bedankt voor je reactie. Weet je ook waar ik een offerte bijvoorbeeld ervoor kan krijgen als er kosten aan verbonden zijn? En weet je ook toevallig wanneer er kosten er aan verbonden kunnen zijn en wanneer niet ?
 

groetjes  

Reputatie 7
Badge +15

@Waqqas@iSpace 

Als klant kan ik je hier niet echt mee verder helpen maar wanneer T-Mobile het gaat regelen komt er eerst een aannemer kijken wat er allemaal gedaan moet worden en daarna ontvang je een offerte maar misschien kan je het zelf ook regelen via mijnaansluiting.nl.

Zoals @Doornekamp33 aangeeft geeft de postcode check ook aan dat je glasvezel kan bestellen?

@Waqqas  ja zeker ik kan glasvezel krijgen, wil ik graag dat de klantenservice even mijn vraag beantwoord.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @iSpace,

Leuk dat je overweegt om naar ons over te stappen! :smile: Over eventuele aansluitkosten zou ik je geen zorgen maken. Als wij via de postcodechecker aangeven dat wij op jouw adres kunnen leveren, vergoeden wij vrijwel altijd alle kosten wat betreft de aanleg. Stel dat jouw huis in een uitzonderlijke situatie verkeerd waardoor er kostenposten zijn die wij niet vergoeden, dan krijg je vooraf een offerte van de aannemer en het staat je dan vrij om óf die kosten te betalen, óf om de bestelling kosteloos bij ons te annuleren. Hierdoor loop jij dus geen risico en staan beide keuzes jou volledig vrij. 

 

Geef het gerust aan als je nog andere vragen hebt, ik beantwoord ze graag!

Gisteren is bij mij in de straat glasvezel gelegd. Bij elk huis piept er een draadje tussen de stoeptegels door. En nu?

Ik wil voorlopig nog geen glasvezelabonnement. Kan er dan toch kosteloos een aansluiting in mijn huis worden gemaakt? Hoe werkt dat dan?

En als ik er voor kies om voorlopig niks te doen. Kan ik dan later alsnog een aansluiting en abonnement in huis krijgen? En is dan de aansluiting nog steeds kosteloos?

Wel vreemd dat ik hier niks over kan vinden. Er wordt alleen maar gestimuleerd nu een abonnement met gratis aansluiting te nemen. 

Om welke woonplaats gaat het? Er zijn verschillende partijen die glasvezel aanleggen, bij de ene is een abonnement voor minimaal 1 jaar noodzakelijk en bij een andere weer niet. Maar dan nog, als er al een vezel voor je deur ligt zou je al een paar brieven van de netwerkbeheerder het laatste jaar moeten hebben gehad hierover, inclusief nieuws in lokale media. De aanleg van glasvezel gaat altijd gepaard met veel tamtam.

Hoogst waarschijnlijk betreft het Kpnnetwerk.nl, in dat geval is een abonnement niet verplicht en wordt een aansluitpunt kosteloos in je woning aangelegd nadat je daarvoor toestemming hebt gegeven.

Als de aanleg werkzaamheden eenmaal in je regio zijn afgerond en je wilt alsnog glasvezel, dan zitten daar meestal wel kosten van enkele honderden euro’s aan verbonden, ze moeten immers speciaal voor jou weer terugkomen om het aan te sluiten.

Het is in Eindhoven en T mobile legt het aan. Inderdaad veel tamtam over gemaakt. Wel drie keer een brief in de bus dat de kabel zou worden gelegd. En al diverse mailtjes dat ik me aan kan melden voor een glasvezelabonnement, niet dus.

Dat gaat dan over gratis aansluiting bij een abonnement. "Nu gelden geen eenmalige activatie- en installatiekosten." Maar hiermee wordt volgens mij niet eens het naar binnen trekken van de kabel bedoeld.

Eigenlijk wil ik maar zeggen: T mobile, ben gewoon transparant! 

Heb nog even rondgekeken op de site, het is goed verstopt, maar volgende kunnen vinden.

https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/glasvezel/eindhoven

 

“Ik krijg een aanbieding van T-Mobile maar ook van andere aanbieders. Wat moet ik doen?

[...]

Ook bij T-Mobile krijgt je een gratis huisaansluiting. Wij leggen de huisaansluiting echter pas aan als je een abonnement afsluit. Deze werkwijze is sneller en efficiënter. Bovendien heb je minder overlast omdat de straat minder lang openligt.”

 

Hoe ze dat sneller en efficiënter vinden is mij een raadsel. Als je naderhand elke week terug moet komen in de wijk voor steeds weer een nieuwe klant blijf je bezig. Zal wel een centen kwestie zijn.

Haha, langzamer en inefficiënter dus! 

Dank je wel voor de info. 

T mobile, als jullie meelezen: wat kost een huisaansluiting als ik over een jaar ofzo bij jullie of een andere provider een glasvezelabonnement wil afsluiten? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @peterjg 

Na het bestellen van een glasvezel abonnement komt een monteur van KPNnetwerkNl langs om te kijken waar het glasvezelkastje het beste gemonteerd kan worden, de werkzaamheden om de kabel binnen te krijgen worden vaak vergoed door de provider en indien anders dan krijg je daar een offerte van volgens mij.

Reageer