Beantwoord

Handover WiFI Netwerken Router/Accespoints

  • 29 August 2019
  • 1 reactie
  • 348 Bekeken

Om op de 1e verdieping betere wifi ontvangst te hebben, ben ik van plan daar UniFi AP AC Lite te hangen als AP. In de meterkast hangt een Zyxel modem/router.

Ik heb de volgende vragen

  • Schakelen devices vanzelf over naar het sterkste wifi netwerk? Zo nee, wat kan ik hier aan doen?
  • Is het slim om dezelfde SSID in te stellen op het AP?
  • Zou ik moeten overwegen de Unifiy Security Gateway aan te schaffen en deze er tussen hangen voor betere functionaliteit?
Ik weet er wel iets van, maar ben absoluut geen kei met netwerken dus al jullie feedback is welkom.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Pieter_B 2 September 2019, 19:09

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3
@swinferno

  1. Je devices schakelen niet altijd over naar het sterkste signaal. Zou je meerdere Unify AP's hebben, dan kunnen die devices wel onderling met elkaar communiceren en eventueel een 'handover' uitvoeren.
  2. SSID's binnen je eigen netwerk gelijk houden is een geadviseerd instelling als opzet, want zo voorkom je dat je voor elk Wireless AP je mobile device moet gaan instellen. Met 1 SSID heb je maar 1 SSIS en 1 wachtwoord nodig, zodat overschakeling tussen diverse AP's probleemloos werkt zonder extra.
  3. Hangt een beetje af welke functionaliteit je zoekt, maar de USG is eigenlijk alleen een router/firewall .. niets meer. Voordeel is wel dat deze samen met de Unifi Controller softwaren en je Unifi AP wel weer goed zijn te beheren.