Beantwoord

Hoe kan het zijn dat medio 2018 T-Mobile nog steeds oude Draytek apparatuur levert dat geen 5Ghz ondersteuning heeft?

  • 27 September 2018
  • 3 reacties
  • 1083 Bekeken

Ik ben benieuwd of meerdere die ervaring hebben een kat in de al gekocht te hebben. Nieuw huis met glasvezel, dus ik probeer weer een nieuwe provider die adverteert met WiFi garantie en ondertussen een modem levert dat geen 5ghz ondersteund en bewezen (2014 Vodafone) onbetrouwbaar is. Als oplossing wordt gesuggereerd om dan maar je eigen router aan te sluiten aan de Draytek.

Ik begreep dat men nu ook een Huawei modem levert die wel 5ghz heeft, maar die alleen maar aan nieuwe klanten en niet aan bestaande klanten wordt geleverd. Nog geen week aangesloten en nu al veel spijt.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 28 September 2018, 09:04

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
hallo @ericvds70

begrijpelijk dat je een goede wifi wil dat wil eigenlijk iedereen. echter is de ideale plaats voor je wifi in het midden van je woning en dat is weer niet de ideale plaats voor de router. een router zonder wifi en een los accesspoint is eigenlijk de beste oplossing. het glasvezel modem moet in de buurt van je aansluiting staan. mocht het hierdoor zijn dat je wifi niet goed of instabiel zijn bijvoorbeeld door veel netwerken in de omgeving dan wil T Mobile wel een accesspoint plaatsen met 5ghz en is dus een betere oplossing dan de huawei
Reputatie 7
Badge +1
De Draytek is kwalitatief gezien een goed product, echter technisch gezien en mogelijkheden stamt hij nog uit de tijd van Napoleon, zeker de WiFi blijft achter bij de concurrentie hoewel ook deze vaak de meest basale modem/routers leveren.
Providers zijn commerciele bedrijven welke op een of andere wijze toch winst moeten maken om te overleven m.i. kopen ze daarom massaal apparatuur bij die wie het beste tegen de laagste prijs levert, bij KPN en dochterbedrijven wordt de Experia modem geleverd of deze beter is dan de Draytek is maar de vraag mede gezien ook de vele klachten op hun forums.

Zelf heb ik een Sitecom router achter de Draytek geplaatst buiten de meterkast, helaas wordt de originele router bijna altijd in de meterkast geplaatst wat de slechts denkbare plaats is.
omdat ik geen gebruik maken van telefonie, heb ik maar me eigen Router geplaatst ipv die Draytek Modem/Router, dan heb ik volledige control, dus Draytek modem zit gewoon in de meterkast en word niet gebruikt (gewoon uit). ik vind het jammer dat die draytek modem alleen als User access krijgt dus veel minder functies.

maar goed, jij kan altijd eigen router plaatsen achter die draytek modem (zolang jij het DHCP Server van je eigen router maar uit zet)

Reageer