Beantwoord

Ik krijg niet de internetsnelheid die in mijn abonnement staat.

  • 4 February 2019
  • 6 reacties
  • 240 Bekeken

Hallo,
Sinds ik mobiel ook over ben gestapt naar t-mobile heb ik mijn klantenvoordeel aangezet.
Ik had 100mbit dus nu zou het 200mbit moeten zijn zoals ook aangegeven bij mijn abonnementen op de t-mobile thuis site.
Wanneer ik de speedtest van t-mobile zelf doe blijf ik net onder de 100 mbit up/download, exact het zelfde als voordat ik het klantenvoordeel aan had gezet.
Ik hoop graag dat dit verholpen kan worden.

Met vriendelijke groet,
Roy Berendsen
icon

Beste antwoord door Edwin_H 6 February 2019, 15:36

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Zit er een gigabit netwerkkaart in het apparaat waar je mee test?
Klinkt nu alsof er een 100Mbps netwerk aanwezig is en dan kom je uiteraard niet hoger dan dat.
Op mijn laptop, desktop en mobiel krijg ik de zelfde resultaten.
Waarbij ik weet dat mijn desktop hogere Mbps kan, daar heb ik eerder tot 500mbit gebruik gemaakt.

Edit: Ik heb in mijn desktop een MSI H97M-G43 met idd een 1gbps ethernet aansluiting.
Reputatie 6
@roy1221 Kun je hier wat mee:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/info-problemen-internet-verbinding-van-t-mobile-thuis-278917?postid=1483774

Of heb je een Draytek router?
@tmoesel Ik heb idd een draytek router.
Reputatie 6
@tmoesel Ik heb idd een draytek router.
Dan zou ik kijken in de Draytek (z'n webconfiguratie) en kijken oof daar zaken/poorten wel op Gigabit staan.
Of een uit - aan van de Draytek.

Ik weet niet hoelang het duurt voordat een snelheids upgrade wordt doorgevoerd. In T-mobile mobile tak zijn sommige zaken per 24 uur, dus misschien een dag wachten en kijken of het dan wel 200Mbps is.
Reputatie 3
Hoi @roy1221

Als de snelheid op 100mbit blijft steken dan ligt dat zoals gezegd inderdaad vaak aan het apparaat zelf, en soms aan de kabel die je gebruikt. Dit moet tenminste een UTP kabel van het type Cat5e of hoger zijn. Cat5 geeft maximaal 100mbit door.

Het kan voorkomen dat je laptop weliswaar een gigabit netwerkkaart heeft, maar dat deze niet goed ingesteld is in Windows. Dit heb ik vaker meegemaakt bij andere mensen en kunnen oplossen. Je kan bij de instellingen van je netwerkkaart kijken. Als ik het mij goed herinner moet deze op 1gigabit full duplex ingesteld staan. Ik heb geprobeerd te zoeken naar een voorbeeld, maar kon deze niet direct snel vinden.

Het kan verder ook liggen aan bijvoorbeeld een switch die je ertussen hebt gezet die tot 100mbit gaat. Sluit in dat geval de laptop eerst met minimaal een Cat5e kabel direct op het modem aan via Lan1 of Lan2 en test dan of je wel boven de 100mbit haalt. Dat zou moeten werken! Zo niet, dan zitten we voor jou klaar

Groeten van Edwin

Reageer