Beantwoord

Instabiel fiber, internet werkt niet maar TV wel

  • 5 November 2019
  • 5 reacties
  • 350 Bekeken

Sinds enige tijd ervaar ik problemen met mijn internet (vast en wifi). Het internet doet het soms wel, maar ook (heel) vaak niet. Met tv kijken ervaar ik geen problemen, het betreft dus enkel internet. Tijdens zo’n storing, waarbij wel contact wordt gemaakt met het netwerk, maar er dus geen internet is brand ook het WAN lampje op de modem niet.

Helaas heeft een modem swap (Draytek) en NTU swap geen verbetering opgeleverd. Probleem zou bekend zijn, maar geen oplossing voor bestaan? Is er iemand bekend met dit probleem?

icon

Beste antwoord door Candy 15 November 2019, 09:54

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

wegvallende diensten heeft meestal te maken met een tehoge demping op de lijn. of een kapotte port in de centrale. alleen heb je dan meestal ook last van wegvallende tv

Zelfde probleem hier. Contact opgenomen met de klantenservice die hebben het doorgezet naar de technische dienst. Zit zou maarliefst 10 dagen duren, en zelfs die 10 dagen hebben ze niet gehaald. Nog niets gehoord. Heb al eerder problemen gehad en ben er nu redelijk klaar mee. Ik ga overstappen.

Reputatie 4

Hi @MauricevN, ik zie in de gegevens dat onze technische dienst en de netwerkbeheerder bezig zijn met een oplossing. Mijn oprechte excuses voor de eventuele ongemakken door het probleem. Weet dat we ons best doen om dit zo snel mogelijk op te lossen!

 

Ook voor jou @lucasschoen heb ik in je dossier gesnuffeld. Ik zie dat een monteur van Guidion is aangestuurd om het probleem bij jou thuis te onderzoeken én op te lossen. Is het gelukt met het maken van de afspraak? Houd mij op de hoogte! 

Hi@MauricevN, ik zie in de gegevens dat onze technische dienst en de netwerkbeheerder bezig zijn met een oplossing. Mijn oprechte excuses voor de eventuele ongemakken door het probleem. Weet dat we ons best doen om dit zo snel mogelijk op te lossen!

 

Ook voor jou@lucasschoen heb ik in je dossier gesnuffeld. Ik zie dat een monteur van Guidion is aangestuurd om het probleem bij jou thuis te onderzoeken én op te lossen. Is het gelukt met het maken van de afspraak? Houd mij op de hoogte! 

Ik kreeg inderdaad ineens een hoop mail verkeer van guidion, maar ik heb hier nooit opdracht toegegeven en ben ook verbaasd dat dit niet in overleg is gegaan. We zijn ook inmiddels drie weken verder sinds mijn contact met de klantenservice en zou binnen 10 dagen antwoord krijgen van de technische dienst. Niks gehoord. Een guidion monteur lijkt me overbodig omdat we weten dat het probleem niet bij mij ligt. 

Reputatie 3

Hoi @lucasschoen

Onze technische dienst heeft de lijn vanaf onze kant uitgemeten en meet daar geen afwijkingen. Met die reden hebben we een monteur gevraagd de binnenkomende lijn na te kijken op de FTU, uit te sluiten dat er problemen zitten in de kabel tussen de FTU en het modem, danwel dat het modem het probleem veroorzaakt. De opdracht die is meegegeven is niet om jouw “eigen installatie” na te kijken, maar het stukje dat daarvoor zit nog. 

Reageer